Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Joo no täytyy tehdä tuo kunnolla vielä, eilen taisin kokeilla kolme tai neljä kertaa ennen starttia. Toinen mikä täytyy tsekata niin onko taas nyt yön yli seisoneena polttoainetukilla painetta, jos ei ole niin sitten vika on aika selkeästi takaiskussa.
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee 3d
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Re: Nopeat kysymykset
Yksi vika poistuu niin eikös toinen tule tilalle.
Nyt on sitten ilmaantunut sellaista että toisinaan vähän sytytyshäiriöitä ykköpytyssä, välillä sen verran pahoja että sytyttävät moottorin vikavalon, mutta ei aina niinkään. Auto toimii muuten ihan normaalisti, eli ajamaan kyllä pystyy, mutta ei kai tuo satunnainen pätkiminen ilman korjaavia toimenpiteitä kuin pahene tuosta. Mittasin puristukset kuumalla koneella, kaikki sitä mitä pitääkin, aiemmin jo olin mitannut kylmänä, silloinkin näytti ihan hyvältä. Ykköspytyn tulpan kierre on vähän öljyinen, ei nyt mitenkään pahasti, mutta kuitenkin. Voisiko tuo viitata siihen suuntaan että ykkösen männänrenkaat ovat sen verran väsyneet että työntää jo sen verran öljyä palotilaan että pätkii toisinaan kylmänä? Parhaiten pätkintä tuntuu toistuvan kun autolla ensin ajaa reilun parin tunnin lenkin ongelmitta, parkkeeraa 6-8 tunnin ajaksi ja sitten taas lähtee ajamaan, lähes varmasti pätkii sen verran että moottorin vikavalokin syttyy, mutta rauhoittuu sitten kuitenkin kun hetken ajaa.
Tulpat oikeat NGK:t eikä kovin paljon ajetutkaan, maapiuha kunnossa, kasetin iästä ei tietoa mutta viimeisintä revisiota oleva orkkis. Kaikki neljä tulppaa näyttävät suht samalta kärjestään eli ei siellä nyt ainakaan ihan pielessä minkään palotapahtuma vaikuttaisi olevan. Voisiko ykköpytyn suutin jumittaa noin? En tiedä liittyykö tähän mutta alkuvuodesta tuli ostettua Motonetistä orkkis kasetti tuon nykyisen tilalle, mutta sen joutui palauttamaan reilu kuukausi sitten kun alkoi pätkiä ihan kunnolla, paljon pahemmin kuin mitä tämä nykyinen vanha. Tuo pakkauusi kasetti todettiin takuupalautuspalvelussa rikkinäiseksi ja sain rahani takaisin..
Edit. Niinjoo sekä kansipahvi että venttiilikannen tiiviste on uusittu äskettäin, eivät vuoda.
Tulpat oikeat NGK:t eikä kovin paljon ajetutkaan, maapiuha kunnossa, kasetin iästä ei tietoa mutta viimeisintä revisiota oleva orkkis. Kaikki neljä tulppaa näyttävät suht samalta kärjestään eli ei siellä nyt ainakaan ihan pielessä minkään palotapahtuma vaikuttaisi olevan. Voisiko ykköpytyn suutin jumittaa noin? En tiedä liittyykö tähän mutta alkuvuodesta tuli ostettua Motonetistä orkkis kasetti tuon nykyisen tilalle, mutta sen joutui palauttamaan reilu kuukausi sitten kun alkoi pätkiä ihan kunnolla, paljon pahemmin kuin mitä tämä nykyinen vanha. Tuo pakkauusi kasetti todettiin takuupalautuspalvelussa rikkinäiseksi ja sain rahani takaisin..
Edit. Niinjoo sekä kansipahvi että venttiilikannen tiiviste on uusittu äskettäin, eivät vuoda.
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee 3d
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Re: Nopeat kysymykset
Jotain hassua tuossa nyt kyllä on, viikonlopun ajot täältä etelästä Jyväskylään ja takaisin toimi moitteetta, mutta sitten taas eilen kun nykäisi aamulla kylmänä käyntiin niin melkoista pätkimistä ja vilkutteli moottorin vikavaloakin. Siinä sitten kun ajoi puolisen tuntia, auto hetkeksi parkkiin ja sulake 26 pois paikoiltaan hetkeksi että sai vikavalon pois. Sitten auto käyntiin ja toimii taas täydellisesti. Hassuinta oli että kun tuon ekan pätkän ajoi niin ei alun jälkeen enää tullut OpenSidiin missfireja eikä vikakoodiakaan siellä näkynyt kun nollasin sen ajaessa, mutta silti vikavalo välkkyi tasaisesti ja oli kuin olisi joku limp-moodi päällä, aika tahmaista oli meno.
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee 3d
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Re: Nopeat kysymykset
Vikakoodien nollaus nollaa myös adaptaatiot. Ajaako jokin esim fuel trimmejä persiilleen ajan kanssa? Nollauksen jälkeen lähdetään aina perusasetuksista. Se vikakoodi, ja livedatan arvoja ennen nollaamista olisi hyvä tietää.Wespa kirjoitti: ↑Ma Marras 17, 2025 09:06Jotain hassua tuossa nyt kyllä on, viikonlopun ajot täältä etelästä Jyväskylään ja takaisin toimi moitteetta, mutta sitten taas eilen kun nykäisi aamulla kylmänä käyntiin niin melkoista pätkimistä ja vilkutteli moottorin vikavaloakin. Siinä sitten kun ajoi puolisen tuntia, auto hetkeksi parkkiin ja sulake 26 pois paikoiltaan hetkeksi että sai vikavalon pois. Sitten auto käyntiin ja toimii taas täydellisesti. Hassuinta oli että kun tuon ekan pätkän ajoi niin ei alun jälkeen enää tullut OpenSidiin missfireja eikä vikakoodiakaan siellä näkynyt kun nollasin sen ajaessa, mutta silti vikavalo välkkyi tasaisesti ja oli kuin olisi joku limp-moodi päällä, aika tahmaista oli meno.
'01 9-3 2.0 turbo
'05 9-3 1.8i Arc
'05 9-3 1.8i Arc
Re: Nopeat kysymykset
Vikakoodi on aina se perinteinen misfire ykköspytyssä, en nyt muista mikä P-alkuinen tarkalleen. Täytyy muistaa seuraavan kerran tuota livedataa väijyä kun vika taas iskee. Lambda-anturikin on muuten ihan uusi Bosch..
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee 3d
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Re: Nopeat kysymykset
Onko tulpat jo vaihdettu ja toista sytkäkasettia kokeiltu?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
Juu tosiaan kun ekan kerran oli vastaavaa niin vaihdoin tulpat ja kasetti oli silloin se Motonetistä alkuvuodesta ostettu uusi orkkis, joka nyt sitten alkusyksystä hajosi ja sain siitä takuuna rahat takaisin. Jos tämä nyt alkaa vielä säännöllisemmin tehdä tuota niin täytyy taas laittaa uudet NGK:t ja lainata vaikka appiukon femmasta varmasti toimivaa kasettia..
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee 3d
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Re: Nopeat kysymykset
Huono bensan saanti ei anna selvää omaa vikakoodia. Tarkasta pa-pumpun tuotto.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Nopeat kysymykset
Joo täytynee sekin tutkia, pumppu on kyllä suht vähän käytetty Walbron E85-yhteensopiva, ja bensasuodatinkin on uusittu kun auton ostin toissakeväänä.
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee 3d
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Re: Nopeat kysymykset
Onko joku löytänyt jostain sopivaa led-polttimoa noiden meikkipeilien himmeiden orkkisten tilalle? Aika ohut pitää olla näköjään.. 
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee 3d
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Re: Nopeat kysymykset
osta alkuperäinen SEM saabin orkkis sytkäkasetti ja onko kampiakselin asentotunnistin ehjä? itellä oli joku kiinalainen sytkäkasetti ja kesti vajaan vuoden .otin hyllystä alkuperäisen sem kasetin ja toimii
Re: Nopeat kysymykset
Se Motonetin kasetti oli uusimman versionumeron orkkis samoin kuin nyt paikallaan oleva. Kampuran anturi lienee orkkis, se olisi varmasti hyvä vaihtaa joo.
Nyt auto on kyllä toiminut pätkimättä kun tankissa 98 ja uusin tulpat, ehkäpä se rikkinäinen kasetti rikkoi vanhat tulpat?
Nyt auto on kyllä toiminut pätkimättä kun tankissa 98 ja uusin tulpat, ehkäpä se rikkinäinen kasetti rikkoi vanhat tulpat?
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee 3d
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Re: Nopeat kysymykset
Nostetaanpas vanhaa juttua vähän uudestaan esille.tunkkimies kirjoitti: ↑To Touko 09, 2024 13:11Osaaks kukaan sanoo ku tech ei hyväksy rengaskoon muutosta mittaristoon. Ensin antaa valita mutta ei tallenna sitä. Alkuperäisesti on 15" ja yritin 17" mut ei vaan jää... Onkos sillä muuten niin kauheeta merkitystä?
-02 kolkki kyseessä...
Törmäsin vastaavaan ongelmaan oman 93X:n kanssa. Kesärenkaat ovat kokoa 225/45 R18 ja talvirenkaiksi valikoitui 225/45 R17. Jälkeenpäin ajatellen 225/50 R17 olisi ollut järkevämpi valinta, mutta siitä nyt viis..
Tein TECHillä muutoksen sekä rengaskoon että nopeusmittarin kalibroinnin kohdalle. Alkuperäinen kehämitta oli 207 cm ja tarkoitus oli pienentää sitä 199 cm:iin. Näytti onnistuvan hyvin, CANDi-boksi raksutti ja TECH kertoi kirjoittaneen uudet arvot. Kävin vielä kokeilemassa ja tarkistin navigaattorin avulla että tarkka tuli, mittarivirhe oli alle 1%.
Vaan seuraavana aamuna, eli siis yön jälkeen, mittarirhe olikin sitten taas n. 5% luokkka eli 80km/h oli todellisuudessa n 75-76 km/h ja todellinen 100 km/h oli mittarin mukaan 105-106 km/h. Renkaiden kehämitat olivat palautuneet alkuperäräisiin arvoihin.
Tein tuon uusien arvojen syötön vielä pari kertaa, mutta joka kerta seuraavana aamuna nuo rengaskoon arvot ovat palautuneet alkuperäisiksi.
Niin etttä mitä hittoa?
Kyseessä on siis aito kiina-tech, mutta ainakin tähän asti se on toiminut niin kuin pitääkin ja tarvittavat säädöt ja korjaukset, jopa turvapääsy molempiiin autoihin on onnistunut, puhumattakaan että myös vanhan 9000:n säädöt ja vikakoodien kuittaukset ovat onnistuneet.
Mikähän tuossa nyt oikein mättää?
SakkeN
-----------------------------
Saab 9000CS -95 (TK) / 9-3X 2.0T B_oPower (Vector) -09 (KA) / 9-3 2.0t Cabriolet (Vector) -06 (KeA)
#810 Espoo
(900i -88 oli joskus..)
-----------------------------
Saab 9000CS -95 (TK) / 9-3X 2.0T B_oPower (Vector) -09 (KA) / 9-3 2.0t Cabriolet (Vector) -06 (KeA)
#810 Espoo
(900i -88 oli joskus..)