OG 9-3:n hifistys valmistui...

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Juusokas
"Hirsch"

OG 9-3:n hifistys valmistui...

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Kyllähän tuohonkin taas tovi meni. Pari kuukautta sitten lisäilin kuvia kun projekti oli jossain vaiheessa. Linkki aikaisempaan jutusteluun:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=

Ja kuva lopputuloksesta.

Kuva

Lähes sopiva kolo tuossa pyöräkotelon jälkeen pikkusubbaselle. Kotelo on ehkä hitusen liian pieni tuolle 8" elementille mutta minkäs teet... Ei enään potki kuin tuo vanha 12" elementti mutta eipähän vie puolia tavaratilastakaan.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

hyvin jää vielä tilaa, johdotuksia oisin itse hieman piilloittanu enemmän, mutta yleensä sillon ei ole niin nopeaa tarvittaessa riisua vehkeitä...

on se vaan mukava kuunnella hyvin soivaa autoa. Ei hermostu liikenteessäkään niin helposti.
NG900SET -95
"Viggen"

Re: OG 9-3:n hifistys valmistui...

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Juusokas kirjoitti:Lähes sopiva kolo tuossa pyöräkotelon jälkeen pikkusubbaselle. Kotelo on ehkä hitusen liian pieni tuolle 8" elementille mutta minkäs teet... Ei enään potki kuin tuo vanha 12" elementti mutta eipähän vie puolia tavaratilastakaan.
Mulla on subbari samassa paikassa tosin kotelo taitaa olla vieläkin pienempi, ainakin syvyys suuntaan. Mitoitin laatikon niin että takaluukun lattialuukku pääsee juuri nousemaan. Tilavuudeksi tuli 10L. Siihen sitten löytyi kaverilta spekseiltään sopiva JL:n 8" elementti. Kyllä toi mulla potkii paremmin kuin entiset 11" Focal ja 12" JBL jotka oli 42L kotelossa.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Pikkusubillakin saa potkua ja jopa painett kun laatu elementti ja järeä vahvistin...
juhokare
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja juhokare »

... ja hyvin suunniteltu ja rakennettu kotelo! :wink:

Mielestäni todella tyylikäs ja järkevän näköinen, ja ottaen huomioon, ettei ole hirveän näköistä tuuninkia. 8O Nyt alkaa meikäläistäkin kiinnostamaan: CarPowerin tuotteita saisi Kajaanista ja asennuskin onnistuisi. :roll: :D Mutta rahnat eivät taida riittää näillä tuloilla. :lol:
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
AC
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja AC »

Henkilökohtaisesti olisin laittanut ne kuusysit orkkispaikoille tai täysin pois, sekä asentanut vahvistimet johonkin koteloon. Itse ratkaisin ongelman tekemällä yhdistetyn subilaatikon sekä vahvistintelineen, näin. Mutta mikäs siinä jos omistaja tykkää :wink:
BMW 320dA Coupe LCI
Happo
"Turbo"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Itse tyydyin 8-tuumaiseen subiin pienellä kotelolla ja vahvistin vaan kotelon päälle. Toinen vahvari vararenkaan sisällä. Kuten kuvasta näkyy, on konttitilalle käyttöä, kuvassa se on vielä aika tyhjä normipäivään verrattuna :wink:

Hyvännäköinen asennus sulla, Juusokas! Jotain ton suuntaista pitäis ehkä itsekin tehdä...
Saab 9³
Vastaa Viestiin