Mitäs ulkoisia eroja noiden koreissa on?
Vähän alkaisi houkuttelemaan NG900:n turbomallit "ei karvalakkiversiona" ruotsista tuotuna.
NG900:n ja 9-3:n ulkoiset erot.
NG900:n ja 9-3:n ulkoiset erot.
Mondeo Ecoboost 2.0 mk4.5 Powershift
Mustang 3.7 automaatti 2012
Saab historia:
Saab 900 T16 1991
Saab 99 Turbo 1978
Saab 900i 1985
Saab 900 Turbo8 1986
Saab 900 Turbo 16 1992
Saab 900i 1987
Saab 900i 1988
Saab 900i 1989
Mustang 3.7 automaatti 2012
Saab historia:
Saab 900 T16 1991
Saab 99 Turbo 1978
Saab 900i 1985
Saab 900 Turbo8 1986
Saab 900 Turbo 16 1992
Saab 900i 1987
Saab 900i 1988
Saab 900i 1989
Puskurit, maski ja takaluukku. Ruotsin pojat ovat viritelleet noita satkuja 9-3:n näköisiksi, joten kannattaa hakea suoraan sellainen wannabe-viggen, niin ei tarvitse kärvistellä jälkikäteen, kun ne muovinpalat on aika kalliita
EDIT:
Peinu lisäsikin sen mikä minulta unohtui, eli etenkin alkupään GM900:n ovien alareunat on yleensä ruosteessa, mutta ne 94-95 malliset kannattaa muutenkin jättää sinne Ruotsiin ruostumaan ja etsiä vähän uudempi
Eski
EDIT:
Peinu lisäsikin sen mikä minulta unohtui, eli etenkin alkupään GM900:n ovien alareunat on yleensä ruosteessa, mutta ne 94-95 malliset kannattaa muutenkin jättää sinne Ruotsiin ruostumaan ja etsiä vähän uudempi
Eski
Tuommoista talladega mallia vähän ihastelin ja niitä näyttäs tuolla ruotsissa olevan 97-98 vuosimalleja. Sen vanhemmat autot jätän suosiolla katsomatta. Verotus on vaan vähän harmillista, mutta karvalakkimalleihin kyllästyneenä saattaisi tuomalla saada kuitenkin samoihin hintoihin, kuin suomesta jonkun vähemmän varustellun.
Kuten tässä nykyisessäkin satkussa, täytyy uudessa kakkosautossakin olla nahkapenkit ja kaikki muut sähkövimpaimet mielellään kattoluukkua myöten. Jäi pakkomielle, kun aikoinaan istuin autonäyttelyssä tuommoisessa Talladegassa.
Kuten tässä nykyisessäkin satkussa, täytyy uudessa kakkosautossakin olla nahkapenkit ja kaikki muut sähkövimpaimet mielellään kattoluukkua myöten. Jäi pakkomielle, kun aikoinaan istuin autonäyttelyssä tuommoisessa Talladegassa.
Mondeo Ecoboost 2.0 mk4.5 Powershift
Mustang 3.7 automaatti 2012
Saab historia:
Saab 900 T16 1991
Saab 99 Turbo 1978
Saab 900i 1985
Saab 900 Turbo8 1986
Saab 900 Turbo 16 1992
Saab 900i 1987
Saab 900i 1988
Saab 900i 1989
Mustang 3.7 automaatti 2012
Saab historia:
Saab 900 T16 1991
Saab 99 Turbo 1978
Saab 900i 1985
Saab 900 Turbo8 1986
Saab 900 Turbo 16 1992
Saab 900i 1987
Saab 900i 1988
Saab 900i 1989
Mitenköhän tämä on selitettävissä? Alustasarjalla?Petter kirjoitti:Onhan noissa myös ns. sisäisiä eroja mm. alustassa. 9-3 parempi ajettavuudeltaan.
Suurin ero tuohon "ajettavuuteen" lienee tulee ng900:seen jo vuoden 95 puolivälissä, jolloin etupään ohjausgeometria (tukivarret, aputukivarret ja kallistuksenvakaaja) muuttuvat samaksi kuin myös 9-3:ssa, jonka jälkeen mm. auto ei ole niin herkkä esim. rengasravistuksille. Tätä muutoskittiä saa saabilta ihan erikseenkin ja on takuuseen laitettu myös rengasravistusongelmaisiin.
Takapään jouset&iskarit ja akselisto on ihan sama ja etupäässä on pikkasen erilaiset jousilautaset/iskarin yläpää, mutta tällä ei varmastikkaan ole ajettavuuden kannalta merkitystä. Lähinnä se että ng900:sen etujouset jouset katkeilevat ja 9-3:sen eivät niin herkästi. Syy on jousen muodossa/lautasissa.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.