NG900:n ja 9-3:n ulkoiset erot.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

NG900:n ja 9-3:n ulkoiset erot.

Viesti Kirjoittaja Sami »

Mitäs ulkoisia eroja noiden koreissa on?

Vähän alkaisi houkuttelemaan NG900:n turbomallit "ei karvalakkiversiona" ruotsista tuotuna.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Puskurit, maski, takaluukku ja ruoste.

Nämä siis ulkoiset erot.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Puskurit, maski ja takaluukku. Ruotsin pojat ovat viritelleet noita satkuja 9-3:n näköisiksi, joten kannattaa hakea suoraan sellainen wannabe-viggen, niin ei tarvitse kärvistellä jälkikäteen, kun ne muovinpalat on aika kalliita :lol:

EDIT:
Peinu lisäsikin sen mikä minulta unohtui, eli etenkin alkupään GM900:n ovien alareunat on yleensä ruosteessa, mutta ne 94-95 malliset kannattaa muutenkin jättää sinne Ruotsiin ruostumaan ja etsiä vähän uudempi ;-)

Eski
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Tuommoista talladega mallia vähän ihastelin ja niitä näyttäs tuolla ruotsissa olevan 97-98 vuosimalleja. Sen vanhemmat autot jätän suosiolla katsomatta. Verotus on vaan vähän harmillista, mutta karvalakkimalleihin kyllästyneenä saattaisi tuomalla saada kuitenkin samoihin hintoihin, kuin suomesta jonkun vähemmän varustellun.

Kuten tässä nykyisessäkin satkussa, täytyy uudessa kakkosautossakin olla nahkapenkit ja kaikki muut sähkövimpaimet mielellään kattoluukkua myöten. Jäi pakkomielle, kun aikoinaan istuin autonäyttelyssä tuommoisessa Talladegassa.
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Onhan noissa myös ns. sisäisiä eroja mm. alustassa. 9-3 parempi ajettavuudeltaan.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Petter kirjoitti:Onhan noissa myös ns. sisäisiä eroja mm. alustassa. 9-3 parempi ajettavuudeltaan.
Mitenköhän tämä on selitettävissä? Alustasarjalla?

Suurin ero tuohon "ajettavuuteen" lienee tulee ng900:seen jo vuoden 95 puolivälissä, jolloin etupään ohjausgeometria (tukivarret, aputukivarret ja kallistuksenvakaaja) muuttuvat samaksi kuin myös 9-3:ssa, jonka jälkeen mm. auto ei ole niin herkkä esim. rengasravistuksille. Tätä muutoskittiä saa saabilta ihan erikseenkin ja on takuuseen laitettu myös rengasravistusongelmaisiin.

Takapään jouset&iskarit ja akselisto on ihan sama ja etupäässä on pikkasen erilaiset jousilautaset/iskarin yläpää, mutta tällä ei varmastikkaan ole ajettavuuden kannalta merkitystä. Lähinnä se että ng900:sen etujouset jouset katkeilevat ja 9-3:sen eivät niin herkästi. Syy on jousen muodossa/lautasissa.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin