Keskikulutus
Keskikulutus
9-3 1999 matalapaineturbo näyttää aivan hulluja kulutuslukemia. Kaupungissa 13.8 - 14.8, pientä pyöritystä tosin. Kaasujalkakaan ei kovin raskas ole.
Maantiellakään tieturi ei juuri alle kympin lukemia esitä. Kysymys kuuluukin, onko tuohon näyttöön mitään uskomista? Entä löytyykö kellään tietoa tuon auton (154hv) testatuista kulutuslukemista.
Maantiellakään tieturi ei juuri alle kympin lukemia esitä. Kysymys kuuluukin, onko tuohon näyttöön mitään uskomista? Entä löytyykö kellään tietoa tuon auton (154hv) testatuista kulutuslukemista.
Kieltämättä kovilta tuntuu nuo lukemat. Oma matalap. T5:n kuluttaa kaupungissa hitusen päälle kympin, ok, ehkä 11 kun tulee taas sitten poljettuakin. Maantiellä pitkällä matkalla alle 8:n.
Kun hieman säädin peruspainetta (siis huom! vain hieman eli n. 0,5 bariin asti) niin johan myös alipaineet pieneni. Ennen moottorijarrutuksessa -0,8 bar, nyt n. -0,65. Olisiko näkynyt myös kulutuksessa, varmaankin varsinkin kun on mukavampi polkea kun tuntuu potkivan paremmin.
Kun hieman säädin peruspainetta (siis huom! vain hieman eli n. 0,5 bariin asti) niin johan myös alipaineet pieneni. Ennen moottorijarrutuksessa -0,8 bar, nyt n. -0,65. Olisiko näkynyt myös kulutuksessa, varmaankin varsinkin kun on mukavampi polkea kun tuntuu potkivan paremmin.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Olen pari kuukautta ajellut 9-3 2000 (T5, 154hv) matalapaineturbolla ja kulutus on kaupunkiajossa vaihdellut 9.5 - 10 välillä. Viime viikonloppuna meni parin sadan kilometrin matka-ajo talvinoperusrajoituksia kuuliaisesti noudattaen 7.2 kulutuksella.
Joten melko korkeilta nuo kulutuslukemat vaikuttavat - olen tosin vielä niin noviisi tämän 9-3:n kanssa, että en tiedä minkälainen kulutus lasketaan normaaliksi
Joten melko korkeilta nuo kulutuslukemat vaikuttavat - olen tosin vielä niin noviisi tämän 9-3:n kanssa, että en tiedä minkälainen kulutus lasketaan normaaliksi

Jos on kulutus alle 10l/100 matka-ajossa on kaasujalka liian kevytpeikko13 kirjoitti:olen tosin vielä niin noviisi tämän 9-3:n kanssa, että en tiedä minkälainen kulutus lasketaan normaaliksi

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Saa maantiellä polkea aika reippaasti että mene keskikulutus yli 10 vakiovehkeelläpeinu kirjoitti:Jos on kulutus alle 10l/100 matka-ajossa on kaasujalka liian kevytpeikko13 kirjoitti:olen tosin vielä niin noviisi tämän 9-3:n kanssa, että en tiedä minkälainen kulutus lasketaan normaaliksi


Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Motarilla cruise 140km/h, 4 tyyppiä kyydissä ja vähän liian matalat paineet renkaissa. Ajotietokoneen mukaan 10.5l/100km
Takas tullessa 2 tyyppiä ja paineet nostettu 2.4bar, kulutus 9.5l/100km
Takas tullessa 2 tyyppiä ja paineet nostettu 2.4bar, kulutus 9.5l/100km
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Niin, tässä täytyy muistaa mitä kaupunkiajo kenelläkin on..
Minulla (200hp korkeapaineturbolla) kulutus on noin 13-13,5 litraa, mutta ajan vain kaupungissa. Se tarkoittaa että ei ajeta keskustan ulkopuolella, mutta heti kun ajetaan "kaupunkiajoa", joka sisältää kehä 1 pörräystä etc, silloin se muuttuu heti päälle 10 litraan.
Eli on todella hankala verrata ns kaupunkikulutusta mielestäni, ehkä tuo kaupunkiajo yhdistettynä kehäajoon on sitä vertailukelpoista kaupunkiajoa.
Ja maantie ajossa kulutus on ~ 8-8,5 litraa.
Mitro

Minulla (200hp korkeapaineturbolla) kulutus on noin 13-13,5 litraa, mutta ajan vain kaupungissa. Se tarkoittaa että ei ajeta keskustan ulkopuolella, mutta heti kun ajetaan "kaupunkiajoa", joka sisältää kehä 1 pörräystä etc, silloin se muuttuu heti päälle 10 litraan.

Eli on todella hankala verrata ns kaupunkikulutusta mielestäni, ehkä tuo kaupunkiajo yhdistettynä kehäajoon on sitä vertailukelpoista kaupunkiajoa.
Ja maantie ajossa kulutus on ~ 8-8,5 litraa.

Mitro
#2596
9-3SS 2.0t Vector, Aeron alustalla
9-3SS 2.0t Vector, Aeron alustalla
Matka-ajomittauksia viime viikonlopulta. Alla nastarenkaat. Ilmastointi ei päällä. Kyydissä 2 henkilöä. Käytössä vakionopeudensäädin. Kulutukset ajotietokoneen näyttämiä. Nopeus 90, kulutus 6,4. Nopeus 110, kulutus 7,1.
Raskaan auton kiihdyttely vie energiaa. Hetki sitten huoltsarilla nollasin ajotietokoneen, jolloin muutaman sadan metrin ajon jälkeen ajotietokone näytti kulutusta 25.
Samoin kylmällä moottorilla ajo näyttää vievän paljon energiaa. Heti nollakelillä kannattaa käyttää lohkolämmitintä.
Raskaan auton kiihdyttely vie energiaa. Hetki sitten huoltsarilla nollasin ajotietokoneen, jolloin muutaman sadan metrin ajon jälkeen ajotietokone näytti kulutusta 25.
Samoin kylmällä moottorilla ajo näyttää vievän paljon energiaa. Heti nollakelillä kannattaa käyttää lohkolämmitintä.
Re: Keskikulutus
Aikasamanlaista lukemaa saan 9-3 -02 150hv automaatilla. Arkipäivän ajossa töihin ~7 km, johon vielä tarhassa käynti (sammutus + käynnistys), kulutus on jopa 14.5 l/100km luokkaa.turpo kirjoitti:9-3 1999 matalapaineturbo näyttää aivan hulluja kulutuslukemia. Kaupungissa 13.8 - 14.8, pientä pyöritystä tosin. Kaasujalkakaan ei kovin raskas ole.
Maantiellakään tieturi ei juuri alle kympin lukemia esitä. Kysymys kuuluukin, onko tuohon näyttöön mitään uskomista? Entä löytyykö kellään tietoa tuon auton (154hv) testatuista kulutuslukemista.
Jos sekalaista ajoa kulutus ~10 l/100km. Matka-ajossa päässyt parhaillaan 7.2 l /100km.
Automaatti-ilmastointi on päällä kokoajan.
SAAB 9-3 2.0t SE AT 5d 2002
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Koska kulutuskeskustelu kiinnostaa varmaankin monia (ainakin minua suunnattomasti
) laittakaapa kommenttehin onko Teillä automaatti vai manuaali. Siinä taitaa kumminkin tulla jo jonkinmoinen ero.
Ite olen tuota samaa vauhtia useinkin
ajanut mökki matkaa kuten Peinu ja ohituskiihdytykset kaupan päälle mutta en ole saanut menemään yli 10, paitsi jos on hirviä tuuli ja boxi katolla. Auto on -01 t manuaali. Talvisin on kulutus kyllä huomattavasti pienempi vaikka "sattuisi" ajamaan samoja nopeuksia ja ilmastointi on päällä.
OT: jos nämä asiat olisin tiennyt aiemmin en olisi vaparilla ajanut 15 vuotta. ei pääse noihin lukuihin kulutuksessa.

Ite olen tuota samaa vauhtia useinkin

OT: jos nämä asiat olisin tiennyt aiemmin en olisi vaparilla ajanut 15 vuotta. ei pääse noihin lukuihin kulutuksessa.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Kun ajaessa painetaan samaan aikaan kaasua ja jarrua näkee mikä peruspainepeinu kirjoitti:Hukkaportin tankoa kiertämällähän nuo peruspaineet säädetään. Ei siis täyspaineisen maksimeja. Kun ajaessa painetaan samaan aikaan kaasua ja jarrua näkee mikä on peruspaine.


Pienu, täytyy kyllä sanoa, että olet jonkinasteinen "kysymitävaanjaminätiedänvastauksenaltaaikayksikön"-saab-asiantuntija...


9-3 2.0t sport vm-00
#2895
#2895