93:n iskareista

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

no joo, mökkireissujen takia mullakaan ei ole madallusjousia, mutta jos ton tontun saa joskus liikenteeseen niin vois ne jousetkin sitten vaihtaa. Jousipuristimet on jo hankittu ;)

Pitääkin ottaa tyypit sillä sun autolla sitten kun etupää on vaihdettu, kaipa sää ne takajousetkin vaihdat samalla?

En ole päässyt vielä Reflex-Eibach yhdistelmää tyyppäämään.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

peinu kirjoitti:no joo, mökkireissujen takia mullakaan ei ole madallusjousia, mutta jos ton tontun saa joskus liikenteeseen niin vois ne jousetkin sitten vaihtaa. Jousipuristimet on jo hankittu ;)

Pitääkin ottaa tyypit sillä sun autolla sitten kun etupää on vaihdettu, kaipa sää ne takajousetkin vaihdat samalla?

En ole päässyt vielä Reflex-Eibach yhdistelmää tyyppäämään.
Noh! Tämä saattaa aiheutta hymyn tapaisia joidenkin suupieliin mutta ensimmäinen kokeilu on vain etupään (-3cm) vaihto 8O . Sellaisia versioita on ollut joskus myynnissä myyjäliikkeen askaroimana. Takajousetkin on jo olemassa kun tuli ostettua koko paketti (halvalla kun sai) ja jos on huonompaan suuntaan tuo kokeilu niin äkkiäkös tuonne taakse ne jouset vaihtaa(-2cm). Ja sitten uusitaan putkistoa jatkuvasti kun säleinä :cry:
Testiajon saat heti kun vaan iskarit ostettu ja alle saatu.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Non nih. Nyt tuli sit setti... mutta mutta. Minusta tämä nyt vaikuttaa vähän oudolta. Eikös yleensä noissa etuiskareissa ole jousilautaset mukana? 8O 8O 8O
http://koti.mbnet.fi/hz81/Saab/PICT0001.JPG
http://koti.mbnet.fi/hz81/Saab/PICT0002.JPG
Tässä siis paketti mitä sain.
Ja tässä mitä tilasin: http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1254

Ja vieterit on keltaiset ja jotkut APEX merkkiset.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SnAABel
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 01:36
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja SnAABel »

Hyvältä näyttää,jousilautaset ei tule mukaan.

Tuo ei sit ole Koni sport kit vaan Koni Equipped Sports Suspension Kit,
siks siinä on apex jouset...
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

SnAABel kirjoitti:Hyvältä näyttää,jousilautaset ei tule mukaan.

Tuo ei sit ole Koni sport kit vaan Koni Equipped Sports Suspension Kit,
siks siinä on apex jouset...
Eli onkos tämä nyt sitten huonompi vai parempi kuin Koni sport kit 8O , tekeekö Koni itse noi sport kitin jouset?
Laitankos vanhat vakiot jousilautaset vai pitääkö hommata uudet? Ja huomasinpa just että etutolppien yks mutteri puuttu paketista... :( Mut toivottavasti tuolla setillä jotain tekee. Ja noi jouset tiputtaa 35mm, sport kitin eikös tiputa 30mm?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
nfs91
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 19:01
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja nfs91 »

hz81 kirjoitti:
SnAABel kirjoitti:Hyvältä näyttää,jousilautaset ei tule mukaan.

Tuo ei sit ole Koni sport kit vaan Koni Equipped Sports Suspension Kit,
siks siinä on apex jouset...
Eli onkos tämä nyt sitten huonompi vai parempi kuin Koni sport kit 8O , tekeekö Koni itse noi sport kitin jouset?
Laitankos vanhat vakiot jousilautaset vai pitääkö hommata uudet? Ja huomasinpa just että etutolppien yks mutteri puuttu paketista... :( Mut toivottavasti tuolla setillä jotain tekee. Ja noi jouset tiputtaa 35mm, sport kitin eikös tiputa 30mm?
Tuskinpa Koni tekee jousia itse, eli mielestäni voit olla tyytyväinen settiisi. Aion itse tilata heti samat kilut kun jousilautashomma selviää. Eli käykö vanhoista vai miten...
Tuleeko mukana muuten joku paperi mitä näyttää muutoskatsastuksessa inssille että on hyväksytty satsi alla? Vai tarvitseeko sellaista ollakkaan enää?
#2610
9-3 SS Aero -08
9-5 SC 2.3T (Aero) -08
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Jousilautasethan pysyy siinä rungossa kiinni, pelkkä "patruuna" vaihdetaan rungon sisälle (voipa alkuperäinen pultti olla tiukkaan kiinni). Omat etuiskarin rungot oli jo ruosteiset joten vedin ne rälläkkään asennetulla harjalla kiiltäväksi ja truuttasin kunnolla sinkkimaalia ja mattamustaa päälle. Tosiaankin kannattaa asennusvaiheessa laittaa desi öljyä rungon sisään ettei kertyynyt vesi pääse ruostuttamaan sisältäpäin (Kuivia oli kun orkkikset otin pois).

Mun Koni sport kitin mukana tuli laput muutoskatsastusta varten. Tosin sitä en ole vielä tehnyt, nelipyöräsuuntaus pitää tehdä sitä ennen ja siitä myös lappu. Ajattelin muutoskatsastaa normaalin syyynäyksen yhteydessä.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Jaahas! Kaikkea sitä oppii kun lukee. Siis pitääkö auto muutoskatsastaa kun laittaa madallusjousta alle? 8O 8O
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Juusokas kirjoitti:Jousilautasethan pysyy siinä rungossa kiinni, pelkkä "patruuna" vaihdetaan rungon sisälle (voipa alkuperäinen pultti olla tiukkaan kiinni). Omat etuiskarin rungot oli jo ruosteiset joten vedin ne rälläkkään asennetulla harjalla kiiltäväksi ja truuttasin kunnolla sinkkimaalia ja mattamustaa päälle. Tosiaankin kannattaa asennusvaiheessa laittaa desi öljyä rungon sisään ettei kertyynyt vesi pääse ruostuttamaan sisältäpäin (Kuivia oli kun orkkikset otin pois).

Mun Koni sport kitin mukana tuli laput muutoskatsastusta varten. Tosin sitä en ole vielä tehnyt, nelipyöräsuuntaus pitää tehdä sitä ennen ja siitä myös lappu. Ajattelin muutoskatsastaa normaalin syyynäyksen yhteydessä.
Ei tuossa mitään lappua mukana tullut missä puhuttais mitään TUVista.. Eli saat laittaa minulle kopion siitä lapusta siltä varalta jos jotain kyselevät... :D :?: :?: :D Vai huomaavatko ne että olis eri vieterit? Mutta APEXin sivuilla ainakin puhutaan että olis TUV-hyväksytty. Mutta tuskinpa minä sitä muutoskatsastan jos ei kukaan mitään huomaa konttorilla?!
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

hz81 kirjoitti: Vai huomaavatko ne että olis eri vieterit? Mutta APEXin sivuilla ainakin puhutaan että olis TUV-hyväksytty. Mutta tuskinpa minä sitä muutoskatsastan jos ei kukaan mitään huomaa konttorilla?!
Mulla ainakin huomasivat, niin jouset kuin iskaritkin.
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

karvalakki kirjoitti:
Mulla ainakin huomasivat, niin jouset kuin iskaritkin.
Niinhän nuo, mutta ei maksa paljoo muutoskatsastaa 20€ tai jotain.
9-3.1972
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

se93tbo kirjoitti:
karvalakki kirjoitti:
Mulla ainakin huomasivat, niin jouset kuin iskaritkin.
Niinhän nuo, mutta ei maksa paljoo muutoskatsastaa 20€ tai jotain.
Joo, mutta ovatko miten kiinnostuneita noista papereista?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Konin settiin pitäis löytyä TUV:i todistus ihan netistä, mulla oli saksankielinen kopio. Ei ne sitä osannu lukea, mutta metrimittaa käyttivät.
9-3.1972
3600
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 15:25
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja 3600 »

Psychocowboy kirjoitti:Jaahas! Kaikkea sitä oppii kun lukee. Siis pitääkö auto muutoskatsastaa kun laittaa madallusjousta alle? 8O 8O
Kuten eräs "ystävämme" totesi, 'säännöt on sääntöjä' :D :P :roll: :wink:
9-3 NG 2.0t -> 9-3 SC 1.8t -> S60 2.4D
Ei kiire, odotan viime hetken paniikkia.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

3600 kirjoitti:
Psychocowboy kirjoitti:Jaahas! Kaikkea sitä oppii kun lukee. Siis pitääkö auto muutoskatsastaa kun laittaa madallusjousta alle? 8O 8O
Kuten eräs "ystävämme" totesi, 'säännöt on sääntöjä' :D :P :roll: :wink:
Nonniin v***u joo mutta onko ihan oikeasti niin? Alkaa nimittäin noi hankitut jouset löytää tiensä verkonpainoksi.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Vastaa Viestiin