no joo, mökkireissujen takia mullakaan ei ole madallusjousia, mutta jos ton tontun saa joskus liikenteeseen niin vois ne jousetkin sitten vaihtaa. Jousipuristimet on jo hankittu
Pitääkin ottaa tyypit sillä sun autolla sitten kun etupää on vaihdettu, kaipa sää ne takajousetkin vaihdat samalla?
En ole päässyt vielä Reflex-Eibach yhdistelmää tyyppäämään.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu kirjoitti:no joo, mökkireissujen takia mullakaan ei ole madallusjousia, mutta jos ton tontun saa joskus liikenteeseen niin vois ne jousetkin sitten vaihtaa. Jousipuristimet on jo hankittu
Pitääkin ottaa tyypit sillä sun autolla sitten kun etupää on vaihdettu, kaipa sää ne takajousetkin vaihdat samalla?
En ole päässyt vielä Reflex-Eibach yhdistelmää tyyppäämään.
Noh! Tämä saattaa aiheutta hymyn tapaisia joidenkin suupieliin mutta ensimmäinen kokeilu on vain etupään (-3cm) vaihto . Sellaisia versioita on ollut joskus myynnissä myyjäliikkeen askaroimana. Takajousetkin on jo olemassa kun tuli ostettua koko paketti (halvalla kun sai) ja jos on huonompaan suuntaan tuo kokeilu niin äkkiäkös tuonne taakse ne jouset vaihtaa(-2cm). Ja sitten uusitaan putkistoa jatkuvasti kun säleinä
Testiajon saat heti kun vaan iskarit ostettu ja alle saatu.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
SnAABel kirjoitti:Hyvältä näyttää,jousilautaset ei tule mukaan.
Tuo ei sit ole Koni sport kit vaan Koni Equipped Sports Suspension Kit,
siks siinä on apex jouset...
Eli onkos tämä nyt sitten huonompi vai parempi kuin Koni sport kit , tekeekö Koni itse noi sport kitin jouset?
Laitankos vanhat vakiot jousilautaset vai pitääkö hommata uudet? Ja huomasinpa just että etutolppien yks mutteri puuttu paketista... Mut toivottavasti tuolla setillä jotain tekee. Ja noi jouset tiputtaa 35mm, sport kitin eikös tiputa 30mm?
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SnAABel kirjoitti:Hyvältä näyttää,jousilautaset ei tule mukaan.
Tuo ei sit ole Koni sport kit vaan Koni Equipped Sports Suspension Kit,
siks siinä on apex jouset...
Eli onkos tämä nyt sitten huonompi vai parempi kuin Koni sport kit , tekeekö Koni itse noi sport kitin jouset?
Laitankos vanhat vakiot jousilautaset vai pitääkö hommata uudet? Ja huomasinpa just että etutolppien yks mutteri puuttu paketista... Mut toivottavasti tuolla setillä jotain tekee. Ja noi jouset tiputtaa 35mm, sport kitin eikös tiputa 30mm?
Tuskinpa Koni tekee jousia itse, eli mielestäni voit olla tyytyväinen settiisi. Aion itse tilata heti samat kilut kun jousilautashomma selviää. Eli käykö vanhoista vai miten...
Tuleeko mukana muuten joku paperi mitä näyttää muutoskatsastuksessa inssille että on hyväksytty satsi alla? Vai tarvitseeko sellaista ollakkaan enää?
Jousilautasethan pysyy siinä rungossa kiinni, pelkkä "patruuna" vaihdetaan rungon sisälle (voipa alkuperäinen pultti olla tiukkaan kiinni). Omat etuiskarin rungot oli jo ruosteiset joten vedin ne rälläkkään asennetulla harjalla kiiltäväksi ja truuttasin kunnolla sinkkimaalia ja mattamustaa päälle. Tosiaankin kannattaa asennusvaiheessa laittaa desi öljyä rungon sisään ettei kertyynyt vesi pääse ruostuttamaan sisältäpäin (Kuivia oli kun orkkikset otin pois).
Mun Koni sport kitin mukana tuli laput muutoskatsastusta varten. Tosin sitä en ole vielä tehnyt, nelipyöräsuuntaus pitää tehdä sitä ennen ja siitä myös lappu. Ajattelin muutoskatsastaa normaalin syyynäyksen yhteydessä.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Jaahas! Kaikkea sitä oppii kun lukee. Siis pitääkö auto muutoskatsastaa kun laittaa madallusjousta alle?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Juusokas kirjoitti:Jousilautasethan pysyy siinä rungossa kiinni, pelkkä "patruuna" vaihdetaan rungon sisälle (voipa alkuperäinen pultti olla tiukkaan kiinni). Omat etuiskarin rungot oli jo ruosteiset joten vedin ne rälläkkään asennetulla harjalla kiiltäväksi ja truuttasin kunnolla sinkkimaalia ja mattamustaa päälle. Tosiaankin kannattaa asennusvaiheessa laittaa desi öljyä rungon sisään ettei kertyynyt vesi pääse ruostuttamaan sisältäpäin (Kuivia oli kun orkkikset otin pois).
Mun Koni sport kitin mukana tuli laput muutoskatsastusta varten. Tosin sitä en ole vielä tehnyt, nelipyöräsuuntaus pitää tehdä sitä ennen ja siitä myös lappu. Ajattelin muutoskatsastaa normaalin syyynäyksen yhteydessä.
Ei tuossa mitään lappua mukana tullut missä puhuttais mitään TUVista.. Eli saat laittaa minulle kopion siitä lapusta siltä varalta jos jotain kyselevät... Vai huomaavatko ne että olis eri vieterit? Mutta APEXin sivuilla ainakin puhutaan että olis TUV-hyväksytty. Mutta tuskinpa minä sitä muutoskatsastan jos ei kukaan mitään huomaa konttorilla?!
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
hz81 kirjoitti: Vai huomaavatko ne että olis eri vieterit? Mutta APEXin sivuilla ainakin puhutaan että olis TUV-hyväksytty. Mutta tuskinpa minä sitä muutoskatsastan jos ei kukaan mitään huomaa konttorilla?!
Mulla ainakin huomasivat, niin jouset kuin iskaritkin.
Psychocowboy kirjoitti:Jaahas! Kaikkea sitä oppii kun lukee. Siis pitääkö auto muutoskatsastaa kun laittaa madallusjousta alle?
Kuten eräs "ystävämme" totesi, 'säännöt on sääntöjä'
Nonniin v***u joo mutta onko ihan oikeasti niin? Alkaa nimittäin noi hankitut jouset löytää tiensä verkonpainoksi.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....