ng900 ja ikkunoiden huurre

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

ng900 ja ikkunoiden huurre

Viesti Kirjoittaja marg3 »

ng900:ssa alkoi eilen tuulilasissa pysyä huurre tietyssä kohtaa vaikka lämppäri oli täysillä ja auto lämmin. kohta tuulilasissa oli vasen alareuna, noin 20cm*20cm. muualta tuulilasi kyllä oli sula. nyt tänään sama vika tuulilasissa mutta myös muut ikkunat olivat aika lahjakkaasti huurteessa.
Viimeksi muokannut marg3, To Maalis 09, 2017 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Olet varmasti jo kokeillut, mutta yksi pieni seikka mikä itsellä auttoi. Ota lasinpesuainetta ja puhdista kaikki lasit kunnolla. Jos lasi(t) on vähänkin rasvassa, pask*isia, niin se vetää heti "huuruun". Eli tässä aluksi tällainen yksinkertainen ja helppo juttu. :wink: Viisaammat, tästä voitte jatkaa eteenpäin :mrgreen:
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Viesti Kirjoittaja marg3 »

jahas, pitääpäs koittaa :)
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: ng900 ja ikkunoiden huurre

Viesti Kirjoittaja rr »

marg3 kirjoitti:kohta tuulilasissa oli vasen alareuna, noin 20cm*20cm. muualta tuulilasi kyllä oli sula. nyt tänään sama vika tuulilasissa mutta myös muut ikkunat olivat aika lahjakkaasti huurteessa. missähän mahtaisi vika olla
Ei ehkä vika, mutta lunta/vettä/jäätä lattialla, aiheuttaa juuri mainitunlaista huurtumista.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

sinne mattojen alle jää paljon jäätä ja vettä joka höyrystyy näppärästi ikkunoihin. Toinen on kans tukkeutunut/likanen raitisilma suodatin. Auto talliin lämpöseen, ikkunat auki ja matot pois. Siinä kai se eka neuvo on.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Viesti Kirjoittaja marg3 »

jahas, elikkä ensinnä ostetaan lämmin talli jaja.. 8)
pitää koittaa huomenna näillä neuvoilla
-Luigi-
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2004 16:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja -Luigi- »

Yks hiukan tallia halvempi keino on laittaa tarpeeksi tehokas sisätilan lämmitin. Itsellä samaa ongelmaa mutta hävisi kummasti 2000W puhaltimen avulla.

TOmi
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Eli tiivistettynä: Kaikki lasit yöksi/päiväksi 5 milliä auki ja lämpöpuhallin autoon. Poistaa kosteutta aika hyvin. Niin ja kumimatot samalla pois autosta kotiin kuivumaan.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Kun poistin kojelaudan päältä hienosti toistavat Saapin alkuperäiset pahvikaiuttimet ja laittoin tilalle diskantit,alkoi tuulilasi jäätyä kaiuttimen kohdalta kovilla pakkasilla.Eli kun lämpö sulatti lumet lattialta,kosteus ilmeisesti nousi pikkuhiljaa kojelaudan alta ylöspäin ja kaiutinreijistä edelleen tuulilasiin(pysyikkö matkassa vai joko meni peräkonttiin?)Pitänee laittaa jotku lörpäkkeet sinne diskantin ympärille ettei etellä lasi jäädy.Toisaalta on kait parempi,että kosteus pääsee pois kojelaudan alta.
Vastaa Viestiin