AUDIO KYSYMYS !!!
-
- "Viggen"
AUDIO KYSYMYS !!!
Ostin alkuperäisen radio / cd soittimen vahvistimineen ja kaiuttimineen. Sain radion autooni, mutta tuli teksti RADIO CODE. Edellinen omistaja ei löydä koodia, mielestäni sen pitäisi olla ohje- / huoltokirjassa. Auto josta laitteet ostin, on tuotu Ruotsista. Minulla on kyllä ko. auton runkonumero, saakohan Saab-liikkeessä TECH2:llä tehtyä jotain asian eteen???? Ainakin WIS:ni kertoi, TECH:ssä on toiminto joka erottaa radion koodin, EROTETTTU valikko. Onko kokemuksia???
#9000 Aero
-
- "Viggen"
-
- "Turbo"
- Viesti:
RADIO CODE -viesti tarkoittaa sitä, ettei radiota ole liitetty (mihinkään) autoon. Radiosi pitäisi siis olla irroitettu asianmukaisesti vanhasta autosta, nyt pitää vaan liittää se TECH-2:lla sinun autoosi. Jos radio olisi liitetty johonkin toiseen autoon, tulisi näytölle teksti RADIO LOCKED.
Olen kyllä käsittänyt vastoin MikkoA:n tietoa, että radiota ei voisi irroittaa, ilman että radio olisi kytketty oikean VIN-numeron ja toimivan avaimen omaavaan autoon. Tämä perustuu tosin vain WIS:stä luettiin tekstiin, ei käytännön kokemukseen.
Olen kyllä käsittänyt vastoin MikkoA:n tietoa, että radiota ei voisi irroittaa, ilman että radio olisi kytketty oikean VIN-numeron ja toimivan avaimen omaavaan autoon. Tämä perustuu tosin vain WIS:stä luettiin tekstiin, ei käytännön kokemukseen.
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
Luulin aiemmin itsekin ettei väärinirroitettua radiota pysty kytkemään toimintakuntoon uudessa autossa, mutta tehdessäni AS1 päivitystä (AS1 -> AS2) oli tilanne se, että soitin oli purkuautosta jota ei enään ollut olemassa, ja ainoa vaihtoehto oli kytkeä radio alustanumeron avulla.Tomi Liljemark kirjoitti:RADIO CODE -viesti tarkoittaa sitä, ettei radiota ole liitetty (mihinkään) autoon. Radiosi pitäisi siis olla irroitettu asianmukaisesti vanhasta autosta, nyt pitää vaan liittää se TECH-2:lla sinun autoosi. Jos radio olisi liitetty johonkin toiseen autoon, tulisi näytölle teksti RADIO LOCKED.
Pääkaupunkiseudulta löytyi yksi ainoa paikka jossa oli korjaamopäälliköllä asiantuntemusta tällaisesta operaatiosta. Ja kuten arvata saattaa hänkään ei ollut kovin innostunut suorittamaan sitä...
Mutta siis se on mahdollista. Olen ollut paikanpäällä sitä ihmettä todistamassa.

Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
-
- "Turbo"
- Viesti:
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Pakko laittaa lukkoon ettei ala radiot katoilemaan
Jyrki alias potkuhousu