AUDIO KYSYMYS !!!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Lukittu
Hietalahti
"Viggen"

AUDIO KYSYMYS !!!

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Ostin alkuperäisen radio / cd soittimen vahvistimineen ja kaiuttimineen. Sain radion autooni, mutta tuli teksti RADIO CODE. Edellinen omistaja ei löydä koodia, mielestäni sen pitäisi olla ohje- / huoltokirjassa. Auto josta laitteet ostin, on tuotu Ruotsista. Minulla on kyllä ko. auton runkonumero, saakohan Saab-liikkeessä TECH2:llä tehtyä jotain asian eteen???? Ainakin WIS:ni kertoi, TECH:ssä on toiminto joka erottaa radion koodin, EROTETTTU valikko. Onko kokemuksia???
#9000 Aero
Hietalahti
"Viggen"

Audio

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Raportoin huomenna lisää... minustahan taitaa tulla kalastaja...
#9000 Aero
sakarias
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja sakarias »

Mulla on tuossa -94 mallisessa kasettimankallinen radio joka kysyy joskus koodia. Koodi tuli semmoisella luottokortin kokoisella erillisellä lappusella.
9-3t vm-00 maptun3
Nulla tenaci invia est via
MikkoA
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Jos 9-3:ssa on yhtään samanlainen järjestelmä kuin 9-5:ssä niin alustanumerolla saa radion TECH:llä liitettyä uuteen autoon, vaikka se olisi jätetty irroittamatta TECH:llä aiemmasta autosta.
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

RADIO CODE -viesti tarkoittaa sitä, ettei radiota ole liitetty (mihinkään) autoon. Radiosi pitäisi siis olla irroitettu asianmukaisesti vanhasta autosta, nyt pitää vaan liittää se TECH-2:lla sinun autoosi. Jos radio olisi liitetty johonkin toiseen autoon, tulisi näytölle teksti RADIO LOCKED.

Olen kyllä käsittänyt vastoin MikkoA:n tietoa, että radiota ei voisi irroittaa, ilman että radio olisi kytketty oikean VIN-numeron ja toimivan avaimen omaavaan autoon. Tämä perustuu tosin vain WIS:stä luettiin tekstiin, ei käytännön kokemukseen.
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
MikkoA
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Tomi Liljemark kirjoitti:RADIO CODE -viesti tarkoittaa sitä, ettei radiota ole liitetty (mihinkään) autoon. Radiosi pitäisi siis olla irroitettu asianmukaisesti vanhasta autosta, nyt pitää vaan liittää se TECH-2:lla sinun autoosi. Jos radio olisi liitetty johonkin toiseen autoon, tulisi näytölle teksti RADIO LOCKED.

Olen kyllä käsittänyt vastoin MikkoA:n tietoa, että radiota ei voisi irroittaa, ilman että radio olisi kytketty oikean VIN-numeron ja toimivan avaimen omaavaan autoon. Tämä perustuu tosin vain WIS:stä luettiin tekstiin, ei käytännön kokemukseen.
Luulin aiemmin itsekin ettei väärinirroitettua radiota pysty kytkemään toimintakuntoon uudessa autossa, mutta tehdessäni AS1 päivitystä (AS1 -> AS2) oli tilanne se, että soitin oli purkuautosta jota ei enään ollut olemassa, ja ainoa vaihtoehto oli kytkeä radio alustanumeron avulla.

Pääkaupunkiseudulta löytyi yksi ainoa paikka jossa oli korjaamopäälliköllä asiantuntemusta tällaisesta operaatiosta. Ja kuten arvata saattaa hänkään ei ollut kovin innostunut suorittamaan sitä...

Mutta siis se on mahdollista. Olen ollut paikanpäällä sitä ihmettä todistamassa. :D
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

MikkoA kirjoitti:Mutta siis se on mahdollista. Olen ollut paikanpäällä sitä ihmettä todistamassa. :D
Mielenkiintoista... pitikö siis kuitenkin vanhan purkuauton VIN-numero syöttää jossain välissä operaatiota TECH-2:een tai millä tuo tehtiinkään?
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Pakko laittaa lukkoon ettei ala radiot katoilemaan
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Lukittu