520€ jäi lastulle hintaa. Tulihan tuosta ihan miehekäs lasku silti ku piti se massamittari laittaa ja vielä Eeberiin hehkutulppa. Positiivista on, että se ei muuta vaatinu ko hehkun.hz81 kirjoitti:Mitäs kustansi lastutus?
Ostin 9-3 2,2 Tid....
Ero ei olisi tuntunut niin dramaattiselta, jos MAF olisi ollut kunnossa!snuggles kirjoitti:Jep, nyt on se lastu sitte koneessa viimein ja KYLLÄHÄN ON MUUTEN VISSI ERO!
Ilmamassamittari oli paskana, voi olla, että tuo huippunopeuden puuttuminen on johtunut siitä. Se vaihdettiin samalla.
Kerro vielä missä kävit niin kaikki tidiläiset käyvät ostamassa sieltä halvan lastun tai tukkeuttavat liikkeen sähköpostin!
Boksin halveksijat, valistakaa mitä käytännön eroja lastututuksen ja boxin välillä oikeasti on?
Omassa on tällainen "digiboksi" vaikka se vanhemman mallisena olisi helposti lastutettavissa.
Minulla "boksituksen" jälkeen ainakin keskikulutus tippui peräti litran verran alkuperäisestä 6,6:sta ja tehoihin tuli alvit päälle. Katsastuksen mittauksessa myös pästöt väheni selvästi.
Omassa on tällainen "digiboksi" vaikka se vanhemman mallisena olisi helposti lastutettavissa.
Minulla "boksituksen" jälkeen ainakin keskikulutus tippui peräti litran verran alkuperäisestä 6,6:sta ja tehoihin tuli alvit päälle. Katsastuksen mittauksessa myös pästöt väheni selvästi.
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
Itse en kuulu boksin halveksujiin, päin vastoin ja sellaisen itsekkin hommaan. Ainakin kaverini Seatissa boksitus vaikutti kulkuun huomattavasti.Grendel kirjoitti:Boksin halveksijat, valistakaa mitä käytännön eroja lastututuksen ja boxin välillä oikeasti on?
Omassa on tällainen "digiboksi" vaikka se vanhemman mallisena olisi helposti lastutettavissa.
Minulla "boksituksen" jälkeen ainakin keskikulutus tippui peräti litran verran alkuperäisestä 6,6:sta ja tehoihin tuli alvit päälle. Katsastuksen mittauksessa myös pästöt väheni selvästi.
Ja kai niitten suurin ero on että boksi ei vaikuta kuin polttoaineen syöttöön ja se tulee syöttöpumpun ja ecun väliin. Oikea lastu taas vaikuttaa myös ahtoihin!?
Korjatkaa ken asiasta enemmin tietää! Ja sulla on siis boksi eikä lastu? On tainnut asentaja puhua omiaan jos on kehunut että myös ahtoja nostettiin ja lisääkin olis vara nostaa!? Minkä merkkinen se sinun boksi on?
Ja siihen vanhempaanhan saa myös sen oikean lastun, tähän uudempaan (2001->) ei ainakaan toistaiseksi!
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Mulla tuli vain softien mulkkaus tuohon, ei siis mitään konkreettista uutta osaa. Läppäri kiinni ja menoksi. Siinä oli joku juttu, että jos on joku tietyn versioinen laite niin joutuu kolvaamaan Eepromit irti ja Prommerilla ohjelmoimaan ne irtaallaan mutta hinta käsittääkseni sillä operaatiolla sama.
Tuolla laiteltiin se ja tuo Eeberi kuntoon : http://www.powerflash.fi/
Sijaitsee Oulussa vanhan Kaakkurin alueella.
Tuolla laiteltiin se ja tuo Eeberi kuntoon : http://www.powerflash.fi/
Sijaitsee Oulussa vanhan Kaakkurin alueella.
Näinhän se on. Käytin tuota liikkeessä huollossa aikoinaan sen kulkemisen (puutteen) takia. Asentaja ajeli ja tuumasi, että normaalisti vääntää, huippuja vaan ei ota. Hyvä vaan, että tuolla mittasivat sen ja vaihtoivat.9-3Tid kirjoitti:Ero ei olisi tuntunut niin dramaattiselta, jos MAF olisi ollut kunnossa!
En sule pois, että on asentaja puhunut omiaan kun en tiiä kans ite oikeen noista virihommien sielunelämästä mitään!hz81 kirjoitti:Korjatkaa ken asiasta enemmin tietää! Ja sulla on siis boksi eikä lastu? On tainnut asentaja puhua omiaan jos on kehunut että myös ahtoja nostettiin ja lisääkin olis vara nostaa!?
Hyvät on kyllä kyydit!
Eli takana ilmeisesti tämä http://www.turbotec.com/ firma...snuggles kirjoitti:Mulla tuli vain softien mulkkaus tuohon, ei siis mitään konkreettista uutta osaa. Läppäri kiinni ja menoksi. Siinä oli joku juttu, että jos on joku tietyn versioinen laite niin joutuu kolvaamaan Eepromit irti ja Prommerilla ohjelmoimaan ne irtaallaan mutta hinta käsittääkseni sillä operaatiolla sama.
Tuolla laiteltiin se ja tuo Eeberi kuntoon : http://www.powerflash.fi/
Sijaitsee Oulussa vanhan Kaakkurin alueella.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Käsittääkseni boksilla pystyy vaikuttamaan jollakin tasolla ainoastaan syöttömäärään. Ecua ohjelmoimalla voidaan vaikuttaa useimpiin parametreihin, esim. ahtoihin, ennakkoon, syöttöön tms. Eli boksilla jää ne viimoset hepat saavuttamatta. Foorumilla ainakin nimimerkki Topilla tuli boksilla kovat alaväännöt ( olikohan 370Nm ), lastulla pystyy muokkaamaan käytöstä enemmän...esim. pienentämällä murhaavaa alavääntöä.Grendel kirjoitti:Boksin halveksijat, valistakaa mitä käytännön eroja lastututuksen ja boxin välillä oikeasti on?
Jaa-a eli Karalako on näpytellyt softan ja se laitetaan piuhoja pitkin Ouluun asennettavaksi? Hinta halpenee siinä samalla 200eur?rr kirjoitti:Eli takana ilmeisesti tämä http://www.turbotec.com/ firma...
Noniin, kävin tuossa tyypittämässä ja kohtuullisella hinkkauksella meni se Pari Markkaa mittarissa rikkisaab9-3 kirjoitti:Pitkällä suoralla vinguttamalla kolme henkeä + tavarat kyydissä mittarin mukaan 210 km/h. Vääntöä kyllä riittäisi, mutta vaihteet loppuu kesken.
Eli vielä kerran voinee todeta, että se ilmamassamittaarin vaikutus on suuri.
Oli muuten hauska, ku ajelin takasi sievästi joku 5km ja sitte kaupungissa otin kakkosella kuivalla tiellä muutaman vedon ja menin parkkipaikalle käyttämään joksiki aikaa nii auto kisusi ihan perkeleesti.
Kaveri sitte katto pakoputkee ja tuumas, että kipinöitä nakkelee aika paljo
Ilmeisesti kerenny "hieman" sitä karstaa kertyä ku vuoden ajanu rikkinäisellä massamittarilla...