Ostin 9-3 2,2 Tid....

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

hz81 kirjoitti:Mitäs kustansi lastutus?
520€ jäi lastulle hintaa. Tulihan tuosta ihan miehekäs lasku silti ku piti se massamittari laittaa ja vielä Eeberiin hehkutulppa. Positiivista on, että se ei muuta vaatinu ko hehkun. :)
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

snuggles kirjoitti:Jep, nyt on se lastu sitte koneessa viimein ja KYLLÄHÄN ON MUUTEN VISSI ERO! 8O
Ilmamassamittari oli paskana, voi olla, että tuo huippunopeuden puuttuminen on johtunut siitä. Se vaihdettiin samalla.
Ero ei olisi tuntunut niin dramaattiselta, jos MAF olisi ollut kunnossa! :D
Kerro vielä missä kävit niin kaikki tidiläiset käyvät ostamassa sieltä halvan lastun tai tukkeuttavat liikkeen sähköpostin! :wink:
Grendel
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 15:35

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Boksin halveksijat, valistakaa mitä käytännön eroja lastututuksen ja boxin välillä oikeasti on?
Omassa on tällainen "digiboksi" vaikka se vanhemman mallisena olisi helposti lastutettavissa.

Minulla "boksituksen" jälkeen ainakin keskikulutus tippui peräti litran verran alkuperäisestä 6,6:sta ja tehoihin tuli alvit päälle. Katsastuksen mittauksessa myös pästöt väheni selvästi.
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Grendel kirjoitti:Boksin halveksijat, valistakaa mitä käytännön eroja lastututuksen ja boxin välillä oikeasti on?
Omassa on tällainen "digiboksi" vaikka se vanhemman mallisena olisi helposti lastutettavissa.

Minulla "boksituksen" jälkeen ainakin keskikulutus tippui peräti litran verran alkuperäisestä 6,6:sta ja tehoihin tuli alvit päälle. Katsastuksen mittauksessa myös pästöt väheni selvästi.
Itse en kuulu boksin halveksujiin, päin vastoin ja sellaisen itsekkin hommaan. Ainakin kaverini Seatissa boksitus vaikutti kulkuun huomattavasti.
Ja kai niitten suurin ero on että boksi ei vaikuta kuin polttoaineen syöttöön ja se tulee syöttöpumpun ja ecun väliin. Oikea lastu taas vaikuttaa myös ahtoihin!?
Korjatkaa ken asiasta enemmin tietää! Ja sulla on siis boksi eikä lastu? On tainnut asentaja puhua omiaan jos on kehunut että myös ahtoja nostettiin ja lisääkin olis vara nostaa!? Minkä merkkinen se sinun boksi on?
Ja siihen vanhempaanhan saa myös sen oikean lastun, tähän uudempaan (2001->) ei ainakaan toistaiseksi!
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Mulla tuli vain softien mulkkaus tuohon, ei siis mitään konkreettista uutta osaa. Läppäri kiinni ja menoksi. Siinä oli joku juttu, että jos on joku tietyn versioinen laite niin joutuu kolvaamaan Eepromit irti ja Prommerilla ohjelmoimaan ne irtaallaan mutta hinta käsittääkseni sillä operaatiolla sama.


Tuolla laiteltiin se ja tuo Eeberi kuntoon : http://www.powerflash.fi/
Sijaitsee Oulussa vanhan Kaakkurin alueella.
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

9-3Tid kirjoitti:Ero ei olisi tuntunut niin dramaattiselta, jos MAF olisi ollut kunnossa!
Näinhän se on. Käytin tuota liikkeessä huollossa aikoinaan sen kulkemisen (puutteen) takia. Asentaja ajeli ja tuumasi, että normaalisti vääntää, huippuja vaan ei ota. Hyvä vaan, että tuolla mittasivat sen ja vaihtoivat.
hz81 kirjoitti:Korjatkaa ken asiasta enemmin tietää! Ja sulla on siis boksi eikä lastu? On tainnut asentaja puhua omiaan jos on kehunut että myös ahtoja nostettiin ja lisääkin olis vara nostaa!?
En sule pois, että on asentaja puhunut omiaan kun en tiiä kans ite oikeen noista virihommien sielunelämästä mitään! :D
Hyvät on kyllä kyydit!
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

snuggles kirjoitti:Mulla tuli vain softien mulkkaus tuohon, ei siis mitään konkreettista uutta osaa. Läppäri kiinni ja menoksi. Siinä oli joku juttu, että jos on joku tietyn versioinen laite niin joutuu kolvaamaan Eepromit irti ja Prommerilla ohjelmoimaan ne irtaallaan mutta hinta käsittääkseni sillä operaatiolla sama.
Tuolla laiteltiin se ja tuo Eeberi kuntoon : http://www.powerflash.fi/
Sijaitsee Oulussa vanhan Kaakkurin alueella.
Eli takana ilmeisesti tämä http://www.turbotec.com/ firma...
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Grendel kirjoitti:Boksin halveksijat, valistakaa mitä käytännön eroja lastututuksen ja boxin välillä oikeasti on?
Käsittääkseni boksilla pystyy vaikuttamaan jollakin tasolla ainoastaan syöttömäärään. Ecua ohjelmoimalla voidaan vaikuttaa useimpiin parametreihin, esim. ahtoihin, ennakkoon, syöttöön tms. Eli boksilla jää ne viimoset hepat saavuttamatta. Foorumilla ainakin nimimerkki Topilla tuli boksilla kovat alaväännöt ( olikohan 370Nm ), lastulla pystyy muokkaamaan käytöstä enemmän...esim. pienentämällä murhaavaa alavääntöä.
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

rr kirjoitti:Eli takana ilmeisesti tämä http://www.turbotec.com/ firma...
Jaa-a eli Karalako on näpytellyt softan ja se laitetaan piuhoja pitkin Ouluun asennettavaksi? Hinta halpenee siinä samalla 200eur? :lol:
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

saab9-3 kirjoitti:Pitkällä suoralla vinguttamalla kolme henkeä + tavarat kyydissä mittarin mukaan 210 km/h. Vääntöä kyllä riittäisi, mutta vaihteet loppuu kesken.
Noniin, kävin tuossa tyypittämässä ja kohtuullisella hinkkauksella meni se Pari Markkaa mittarissa rikki :)
Eli vielä kerran voinee todeta, että se ilmamassamittaarin vaikutus on suuri.

Oli muuten hauska, ku ajelin takasi sievästi joku 5km ja sitte kaupungissa otin kakkosella kuivalla tiellä muutaman vedon ja menin parkkipaikalle käyttämään joksiki aikaa nii auto kisusi ihan perkeleesti.

Kaveri sitte katto pakoputkee ja tuumas, että kipinöitä nakkelee aika paljo :D No enhän mää uskonu enneku itte katoin kans.
Ilmeisesti kerenny "hieman" sitä karstaa kertyä ku vuoden ajanu rikkinäisellä massamittarilla...
Vastaa Viestiin