
outo juttu
outo juttu
onko normaalia et ku pistää ilmastoinnin päälle siis manuaalinen et vastus on aikamoinen huomaa et vääntöä häipyy moottorista?ajoin appi vanhempien passattia jossa on ilmastointi automaattinen en huomaa siinä samaa asiaa johtuneeko siitä et se on diesel.juuri oli tehty kompuran vaihto remontti siis uusi kompura tuli vanhan tilalle onko muut huomanu samaa asiaa? auto on saab 900 v97 

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Se "vastus" johtuu siitä, että ilmastointi vie autosta tehoja kompuran ollessa päällä. Mulle kerrottiin aikoinaan eräässä Saab -huoltoliikkeessä, että ilmastointi voi pahimmillaan viedä NG900/OG9-3:sta tehoja noin 17-20 hv, kun on oikein lämmin sää ja kompura käy täysillä.
NG900:n WISin mukaan kompuran pitäisi hetkellisesti kytkeytyä pois päältä, jos tekee täysikaasukiihdytyksen.
NG900:n WISin mukaan kompuran pitäisi hetkellisesti kytkeytyä pois päältä, jos tekee täysikaasukiihdytyksen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Tasta on varmastikin kyse. Tehoahan se kylmakone ottaa aika perskuleesti.Turbo Sensonic kirjoitti:Mulle kerrottiin aikoinaan eräässä Saab -huoltoliikkeessä, että ilmastointi voi pahimmillaan viedä NG900/OG9-3:sta tehoja noin 17-20 hv, kun on oikein lämmin sää ja kompura käy täysillä.
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
Ja pentsuunia, kulutus nousee äkkiä litrallakin kuulemma. Itse en ole niin tarkkaan tutkinut, mutta pakkohan se on jossain tuntua. Tiedä kanssa kuinka paljon riippuu koneesta, jos 1,2 micran kulutus nousisi litralla/100 km niin olisihan se jo aika hulppea nousu, kun taas jossain isossa ameriikan rohjossa moista nousua ei niin huomaa, sama viekö se nyt 14 vai 15l/100km.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo