outo juttu

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
saabi 2.0
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 11:07

outo juttu

Viesti Kirjoittaja saabi 2.0 »

onko normaalia et ku pistää ilmastoinnin päälle siis manuaalinen et vastus on aikamoinen huomaa et vääntöä häipyy moottorista?ajoin appi vanhempien passattia jossa on ilmastointi automaattinen en huomaa siinä samaa asiaa johtuneeko siitä et se on diesel.juuri oli tehty kompuran vaihto remontti siis uusi kompura tuli vanhan tilalle onko muut huomanu samaa asiaa? auto on saab 900 v97 8)
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Vääntö katoaa? Kyllä moottorin kierrokset heittelee muttei muuta.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
saabi 2.0
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 11:07

Viesti Kirjoittaja saabi 2.0 »

vääntö katoaa siis auto tulee raskaammaks sama ku lykkäis auton täyteen porukkaa!!
ZedNut
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 21:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ZedNut »

Saman olen huomannut omassa Saabissani myös. Olisikohan ilmastoinnin kompressorissa vaikkapa laakerit menossa ja siitä tuo ylimääräinen ajossa tuntuva vastus..
1994 Scarabe´-green 5d Saab ng900 16v IC Turbo Maptun stage1.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Se "vastus" johtuu siitä, että ilmastointi vie autosta tehoja kompuran ollessa päällä. Mulle kerrottiin aikoinaan eräässä Saab -huoltoliikkeessä, että ilmastointi voi pahimmillaan viedä NG900/OG9-3:sta tehoja noin 17-20 hv, kun on oikein lämmin sää ja kompura käy täysillä.

NG900:n WISin mukaan kompuran pitäisi hetkellisesti kytkeytyä pois päältä, jos tekee täysikaasukiihdytyksen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

Turbo Sensonic kirjoitti:Mulle kerrottiin aikoinaan eräässä Saab -huoltoliikkeessä, että ilmastointi voi pahimmillaan viedä NG900/OG9-3:sta tehoja noin 17-20 hv, kun on oikein lämmin sää ja kompura käy täysillä.
Tasta on varmastikin kyse. Tehoahan se kylmakone ottaa aika perskuleesti.
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Ja pentsuunia, kulutus nousee äkkiä litrallakin kuulemma. Itse en ole niin tarkkaan tutkinut, mutta pakkohan se on jossain tuntua. Tiedä kanssa kuinka paljon riippuu koneesta, jos 1,2 micran kulutus nousisi litralla/100 km niin olisihan se jo aika hulppea nousu, kun taas jossain isossa ameriikan rohjossa moista nousua ei niin huomaa, sama viekö se nyt 14 vai 15l/100km.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Vastaa Viestiin