Morjens Saabistit! Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä Tein Saabiini ruostesuojauksen, suojauksen jälkeen ilmeni pihahtava/suhahtava ääni konehuoneen puolelta. Ääni paikallistuu apukuskin puolelle. Ääni kuuluu reippaammin kiihdytettäessä, kun löysää kaasua. Itse veikkaisin äänen olevan imuääni . Ruostesuojauksen jälkeen auto hiljeni huomattavasti . Vastaan itse kysymikseeni: (mielipiteitä toki saa esittää) olisiko ajomelu peittänyt kys. äänen alleen? ja nyt kun auto on hiljaisempi niin "suhahdus" kuuluu?
Teettäkää ennemmin ruosteenESTOkäsittely kuin ruostesuojaus.
Mikä ero on ruosteenestokäsittelyllä ja ruostesuojauksella?
Eli onko näin?
Ruostesuojauksessa suojataan jo syntynyt ruoste... ettei vaan lähde pois.
Ruosteenestokäsittelyssä suojataan ruostumiselta.
KUMPAAHAN NUO ALANLIIKKEET TEKEE???
Viimeksi muokannut saabeli, Ke Heinä 05, 2006 14:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Happo kirjoitti:Oliks tämmönen suhahdus? Ihan normaalia
Siistin kuuloinen suhahdus käy dumpilla. Mites, tyhmä kysymys sinänsä, mutta kun 9-3:ssahan on T7, ja olen sellaisen käsityksen saanut ettei dumppia saa toimimaan juurikin T7-koneilla...? Eli miten olet homman rakentanut?
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Happo kirjoitti:Ei oo dumppia, Forgen by-pass ja kartiosuodin. Tosin nykyään vakio suodatin.
Jaaha, eli tänäänkin sitten oppi uusia asioita. Viitsitkö kertoa tarkemmin tuosta Forgenin bypassista? Käykö suoraan tavallisen vakio-passin tilalle. Sinulla suhauttaa sitten paineet ulkoilmaan. Eli tuota Forgea käyttäessä tukitaan se putki joka palauttaa paineet imupuolelle? Mitä trionic tykkää tällaisesta systeemistä? Sarja kysymyksiä tietämättömältä...
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Happo kirjoitti:Ei oo dumppia, Forgen by-pass ja kartiosuodin. Tosin nykyään vakio suodatin.
Jaaha, eli tänäänkin sitten oppi uusia asioita. Viitsitkö kertoa tarkemmin tuosta Forgenin bypassista? Käykö suoraan tavallisen vakio-passin tilalle. Sinulla suhauttaa sitten paineet ulkoilmaan. Eli tuota Forgea käyttäessä tukitaan se putki joka palauttaa paineet imupuolelle? Mitä trionic tykkää tällaisesta systeemistä? Sarja kysymyksiä tietämättömältä...
Ei oteta paluuputkea pois kun ei toimisi ilmamassamittarin takia oikein. Tuo Forge menee orkkiksen tilalle. Kuva kertonee enemmän. Siis alkuperäiseen aiheeseen viitaten tämän postasin, tosin pieni virne silmäkulmassa
mulla on T7:ssa dumppi...ainoo ongelma ton dumpin kans on et syttyy moottorinvarotusvalo->antaa vikakoodeiksi et yhden tai useamman sylinterin sytytyshäiriö ja bypass rikki...toimii muuten ihan normaalisti ja hyvin suhahtaa...
900 2.3T -95RE85, BMW 335da -07 NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Hintaa suojaukselle tuli 115€ Kävin pesetyttämässä auton puhjan ruostesuojaus liikkeessä Joensuussa (kesäloma reissulla kun olin), pesusta rokottivat 50€, ja suojausaineet ostin samasta paikasta, niille tuli hintaa 65€. Eli ei pahat kustannukset. Broidin luona sitten suihkattiin myrkyt koteloihin ja pojaan. Kyselin suojaushintoja, ja aika suolaset hinnat tuntuu olevan! 700:sta eurosta ylöspäin!!! ja sit ei viel tiijä miten homman tekevät! Ite kun tekee nii tietää miten homma on tehty.