Kumma ääni

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Kumma ääni

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Morjens Saabistit! Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä :oops: Tein Saabiini ruostesuojauksen, suojauksen jälkeen ilmeni pihahtava/suhahtava ääni konehuoneen puolelta. Ääni paikallistuu apukuskin puolelle. Ääni kuuluu reippaammin kiihdytettäessä, kun löysää kaasua. Itse veikkaisin äänen olevan imuääni 8O . Ruostesuojauksen jälkeen auto hiljeni huomattavasti :D . Vastaan itse kysymikseeni: (mielipiteitä toki saa esittää) olisiko ajomelu peittänyt kys. äänen alleen? ja nyt kun auto on hiljaisempi niin "suhahdus" kuuluu?
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

by-pass venttiili vain suhahtaa. Ihan normaalia.
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kumma ääni

Viesti Kirjoittaja Janezki »

Saabisti -77 kirjoitti: Tein Saabiini ruostesuojauksen,
Mulla olisi sama homma edessä, mutta en ole kysellyt hintoja. Mitä maksoi tuo ruostesuojaus, missä teetit ja oliko pitkä jono?
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Teettäkää ennemmin ruosteenESTOkäsittely kuin ruostesuojaus.
Mikä ero on ruosteenestokäsittelyllä ja ruostesuojauksella?
Eli onko näin?
Ruostesuojauksessa suojataan jo syntynyt ruoste... ettei vaan lähde pois.
Ruosteenestokäsittelyssä suojataan ruostumiselta.

KUMPAAHAN NUO ALANLIIKKEET TEKEE???
Viimeksi muokannut saabeli, Ke Heinä 05, 2006 14:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

saabeli kirjoitti:
Teettäkää ennemmin ruosteenESTOkäsittely kuin ruostesuojaus.
Mikä ero on ruosteenestokäsittelyllä ja ruostesuojauksella?

:lol: :lol: :lol:
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Oliks tämmönen suhahdus? Ihan normaalia :lol: :D
Saab 9³
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Happo kirjoitti:Oliks tämmönen suhahdus? Ihan normaalia :lol: :D
Siistin kuuloinen suhahdus käy dumpilla. :) Mites, tyhmä kysymys sinänsä, mutta kun 9-3:ssahan on T7, ja olen sellaisen käsityksen saanut ettei dumppia saa toimimaan juurikin T7-koneilla...? Eli miten olet homman rakentanut?
:wink:
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Ei oo dumppia, Forgen by-pass ja kartiosuodin. Tosin nykyään vakio suodatin.
Saab 9³
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Happo kirjoitti:Ei oo dumppia, Forgen by-pass ja kartiosuodin. Tosin nykyään vakio suodatin.
Jaaha, eli tänäänkin sitten oppi uusia asioita. Viitsitkö kertoa tarkemmin tuosta Forgenin bypassista? Käykö suoraan tavallisen vakio-passin tilalle. Sinulla suhauttaa sitten paineet ulkoilmaan. Eli tuota Forgea käyttäessä tukitaan se putki joka palauttaa paineet imupuolelle? Mitä trionic tykkää tällaisesta systeemistä? Sarja kysymyksiä tietämättömältä... :)
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
NEO9-3
"Aero"
Viestit: 440
Liittynyt: La Elo 16, 2003 16:41
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja NEO9-3 »

Forge By-Pass Siitä vähän alas selaa niin löytyy.
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

tami kirjoitti:
Happo kirjoitti:Ei oo dumppia, Forgen by-pass ja kartiosuodin. Tosin nykyään vakio suodatin.
Jaaha, eli tänäänkin sitten oppi uusia asioita. Viitsitkö kertoa tarkemmin tuosta Forgenin bypassista? Käykö suoraan tavallisen vakio-passin tilalle. Sinulla suhauttaa sitten paineet ulkoilmaan. Eli tuota Forgea käyttäessä tukitaan se putki joka palauttaa paineet imupuolelle? Mitä trionic tykkää tällaisesta systeemistä? Sarja kysymyksiä tietämättömältä... :)
Ei oteta paluuputkea pois kun ei toimisi ilmamassamittarin takia oikein. Tuo Forge menee orkkiksen tilalle. Kuva kertonee enemmän. Siis alkuperäiseen aiheeseen viitaten tämän postasin, tosin pieni virne silmäkulmassa :wink: :D :D

http://www.lintuvaara.com/home/smabe/Au ... C01045.jpg
Saab 9³
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

mulla on T7:ssa dumppi...ainoo ongelma ton dumpin kans on et syttyy moottorinvarotusvalo->antaa vikakoodeiksi et yhden tai useamman sylinterin sytytyshäiriö ja bypass rikki...toimii muuten ihan normaalisti ja hyvin suhahtaa... :lol:
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Itse tein

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Hintaa suojaukselle tuli 115€ Kävin pesetyttämässä auton puhjan ruostesuojaus liikkeessä Joensuussa (kesäloma reissulla kun olin), pesusta rokottivat 50€, ja suojausaineet ostin samasta paikasta, niille tuli hintaa 65€. Eli ei pahat kustannukset. :D Broidin luona sitten suihkattiin myrkyt koteloihin ja pojaan. Kyselin suojaushintoja, ja aika suolaset hinnat tuntuu olevan! :evil: 700:sta eurosta ylöspäin!!! ja sit ei viel tiijä miten homman tekevät! Ite kun tekee nii tietää miten homma on tehty.
Vastaa Viestiin