Joillain nettisivuilla oli kuvia tuollaisesta tulpasta ja ei ihan noin tarkkaa kuvaa, mutta siinä se näytti ns. normaalin tasaiselta. Kai minun on sitten uskominen itseäni viisaampiin. Kiitos vaan 9-5T
9-3 tulpat lastutettuun versioon?
No joka päivä oppii jotain uutta. Sittenhän tässä ei ole mitään hätää.
Joillain nettisivuilla oli kuvia tuollaisesta tulpasta ja ei ihan noin tarkkaa kuvaa, mutta siinä se näytti ns. normaalin tasaiselta. Kai minun on sitten uskominen itseäni viisaampiin. Kiitos vaan 9-5T
Joillain nettisivuilla oli kuvia tuollaisesta tulpasta ja ei ihan noin tarkkaa kuvaa, mutta siinä se näytti ns. normaalin tasaiselta. Kai minun on sitten uskominen itseäni viisaampiin. Kiitos vaan 9-5T
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Itseni ei ole tarvinnut 'taistella' yhtään noiden tulppien kanssa. Eli ovat pelanneet hyvin lastutetussa 9-3 T5 :ssa.
Tehoja on jotain 240 hv ja vääntöjä noin 380-400 Nm. Auto pelaa hyvin mielestäni.
Eli tulpat ovat ne perinteiset NGK BCPR7ES-11.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
Psychocowboy
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Eikös Maptunin sivuilla sanota että jopa pikku t:stä että lastun (steg 1) kera laitetaan 7:n tulpat? Ja sama homma T:n kanssa jossa lastu? Ite noudatan ko ohjetta vaikka lastu onkin eri firman. Ei ongelmia itseasiassa 6:n tai 7:n tulppien kanssa.juhokare kirjoitti:Itseni ei ole tarvinnut 'taistella' yhtään noiden tulppien kanssa. Eli ovat pelanneet hyvin lastutetussa 9-3 T5 :ssa.Tehoja on jotain 240 hv ja vääntöjä noin 380-400 Nm. Auto pelaa hyvin mielestäni.
Eli tulpat ovat ne perinteiset NGK BCPR7ES-11.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Nostetaanpa, kun nyt on uutta asiaa.Termos kirjoitti: Mulla on tuossa sigun autossa (170hp/280Nm => 235hp/380Nm "lastuvoimaa") Maptunin suosittelemat BCPR7ES-11 - tulpat 1,2 millin kärkivälillä. Pikkaisen auto nykii pienillä kierroksilla, mutta liekö syy sitten jossain muualla kuin tulpissa![]()
Onkohan turha homma vaihtaa tulppien tyyppiä noihin 8ES:iin?
Vaihdoinpa uudet BCPR7ES-11 - tulpat, mutta naputtelin kokeeksi kärkiväliksi tasan millin. Kyllä kannatti, auto vetää selkeesti paremmin, eikä nypytä pintakaasulla ajellessa. Eikä ole mikään placebo-ilmiö, vaimokin kertoi auton kiihtyvän nyt paremmin vähemmällä kaasupedaalin tallaamisella
Entiset samanlaiset tulpat olivat reilun vuoden vanhat, ajettu ~18 000 kilometriä. Ihan hyvän näköiset, mutta asennetaessa säädetty 1,2 millin kärkiväli oli selkeesti liian suuri tuohon koneeseen.
Oppia ikä kaikki...
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
Turbo Sensonic
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä ne BCR8ES:kin toimii, kun säätää kärkivälin 0,75-0,8 mm:iin.Termos kirjoitti:Nostetaanpa, kun nyt on uutta asiaa.Termos kirjoitti: Mulla on tuossa sigun autossa (170hp/280Nm => 235hp/380Nm "lastuvoimaa") Maptunin suosittelemat BCPR7ES-11 - tulpat 1,2 millin kärkivälillä. Pikkaisen auto nykii pienillä kierroksilla, mutta liekö syy sitten jossain muualla kuin tulpissa![]()
Onkohan turha homma vaihtaa tulppien tyyppiä noihin 8ES:iin?
Vaihdoinpa uudet BCPR7ES-11 - tulpat, mutta naputtelin kokeeksi kärkiväliksi tasan millin. Kyllä kannatti, auto vetää selkeesti paremmin, eikä nypytä pintakaasulla ajellessa. Eikä ole mikään placebo-ilmiö, vaimokin kertoi auton kiihtyvän nyt paremmin vähemmällä kaasupedaalin tallaamisella.
Entiset samanlaiset tulpat olivat reilun vuoden vanhat, ajettu ~18 000 kilometriä. Ihan hyvän näköiset, mutta asennetaessa säädetty 1,2 millin kärkiväli oli selkeesti liian suuri tuohon koneeseen.
Oppia ikä kaikki...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Noista platinatulpista sen verran, että G60 VW:ssä käytetään Boschin platinoja ja niissä kärkiväli 0,6 mm. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin koska platina on kallista ja kestävää, niin käytetään ohutta keskielektrodia, mikä aiheuttaa sen, että käytetään pientä kärkiväliä, että saadaan voimakas kipinä. Saabissa taas DI-kasetin toimivuuden kannalta pitäisi olla se 1-1,1 mm:n kärkiväli. Tästä taas aiheutuu sellainen yhdistelmä, mikä ei välttämättä toimi Saabissa. Voihan toisaalta olla, että platinatulpan rakenteen ansiosta Saab mittaa myös pienemmällä kärkivälillä oikein. Eli pitäisikö platinatulpilla olla se 0,6-0,7 mm? Jos jollain on platinat, niin voisi varmaan kokeilla.
9-5 2.3 MY2008
Samaa mieltä, mutta jos jo ostanut, niin olisi varmaan hyvä saada käytettyä. Ja minulla vakiokoneessa ainakin toimii 6:nen tosi hyvin, jopa niin hyvin, että juuri tällä viikolla sanoin morsiamelleni, että kohta joku paikka laukeaa, kun auto toimii, niin hyvin.ng900aero kirjoitti:Mitäs järkeä on laittaa kalliita platinatulppia kun niiden hinnalla vaihtaa useampaan otteeseen hyviksi ja toimiviksi todetut BCPR7ES-11
9-5 2.3 MY2008