NG900 kaasupoljin

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

NG900 kaasupoljin

Viesti Kirjoittaja AP »

Tulipa käytyä koeajaan satkua, mallia 2.0T -96. Alkoi vaan vähän kaasupolkimen toiminta ihmetyttään. Aluksi polkimessa on pitkä tunnoton ja täysin vaikutukseton alue (vähän kuin olisi vaijerissa löysiä). Sitten kun kaasu alkaa ottamaan, se on aivan hel**tin jäykkä. Kuuluuko sen oikeasti olla tuollainen? Tuskin tuo mikään ominaisuus on...

Haulla selvisi että jäykkyyteen voisi vaikutta kuluneet vaijerin "linkkuvivuston" holkit, mutta entäs tuo tunnoton kohta?
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Muistini mukaan omassani pelasi ihan hyvin. Entinen oli siis NG900 Turbo vm. 1994.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... aasupoljin

Kannattaa kattoa että vaijerin pituuden säätömutteri on säädetty kohdalleen (siinä missä cruisen ja polkimen vaijerien kuoret yhtyvät ja kiinnittyvät rautaan).
Säädöllä meinaan saa polkimen alkuun helposti clappia sentin-kaksi ja tuo säätö pyörii herkästi itsestään kiinnipäin. Itse olen teipannut säätörenkulan, ettei tärinässä vaijeri "pitene", eli kuori lyhenee säädöllä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
makri
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 07:52
Paikkakunta: Prince Albert, Saskatchewan, Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja makri »

Omassa ng-turbossani oli kyllä ihan saman tuntuinen kaasupoljin kuin vaparissanikin.
2019 Mazda CX9 2,5T + 2011 Mazda3 GT 2,5i + Telajärvi
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

Hook kirjoitti:http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... aasupoljin

Kannattaa kattoa että vaijerin pituuden säätömutteri on säädetty kohdalleen (siinä missä cruisen ja polkimen vaijerien kuoret yhtyvät ja kiinnittyvät rautaan).
Säädöllä meinaan saa polkimen alkuun helposti clappia sentin-kaksi ja tuo säätö pyörii herkästi itsestään kiinnipäin. Itse olen teipannut säätörenkulan, ettei tärinässä vaijeri "pitene", eli kuori lyhenee säädöllä.
Tuon topicin luinkin, tuosta varmaan löytyy syy polkimen jäykkyyteen.

Pitääpä tosiaan yrittää kurkkia tuota vaijeria, jos tuosta nyt kauppoja rupeaa tekeen. Klappi oli todella pitkä, jotain 1/3 - 1/2 polkimen liikkeestä 8O .
Vastaa Viestiin