Tulipa käytyä koeajaan satkua, mallia 2.0T -96. Alkoi vaan vähän kaasupolkimen toiminta ihmetyttään. Aluksi polkimessa on pitkä tunnoton ja täysin vaikutukseton alue (vähän kuin olisi vaijerissa löysiä). Sitten kun kaasu alkaa ottamaan, se on aivan hel**tin jäykkä. Kuuluuko sen oikeasti olla tuollainen? Tuskin tuo mikään ominaisuus on...
Haulla selvisi että jäykkyyteen voisi vaikutta kuluneet vaijerin "linkkuvivuston" holkit, mutta entäs tuo tunnoton kohta?
NG900 kaasupoljin
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... aasupoljin
Kannattaa kattoa että vaijerin pituuden säätömutteri on säädetty kohdalleen (siinä missä cruisen ja polkimen vaijerien kuoret yhtyvät ja kiinnittyvät rautaan).
Säädöllä meinaan saa polkimen alkuun helposti clappia sentin-kaksi ja tuo säätö pyörii herkästi itsestään kiinnipäin. Itse olen teipannut säätörenkulan, ettei tärinässä vaijeri "pitene", eli kuori lyhenee säädöllä.
Kannattaa kattoa että vaijerin pituuden säätömutteri on säädetty kohdalleen (siinä missä cruisen ja polkimen vaijerien kuoret yhtyvät ja kiinnittyvät rautaan).
Säädöllä meinaan saa polkimen alkuun helposti clappia sentin-kaksi ja tuo säätö pyörii herkästi itsestään kiinnipäin. Itse olen teipannut säätörenkulan, ettei tärinässä vaijeri "pitene", eli kuori lyhenee säädöllä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Turbo"
- Viesti:
Omassa ng-turbossani oli kyllä ihan saman tuntuinen kaasupoljin kuin vaparissanikin.
2019 Mazda CX9 2,5T + 2011 Mazda3 GT 2,5i + Telajärvi
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
Tuon topicin luinkin, tuosta varmaan löytyy syy polkimen jäykkyyteen.Hook kirjoitti:http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... aasupoljin
Pitääpä tosiaan yrittää kurkkia tuota vaijeria, jos tuosta nyt kauppoja rupeaa tekeen. Klappi oli todella pitkä, jotain 1/3 - 1/2 polkimen liikkeestä