Juusokas kirjoitti:Pikkasen piti lambatulppien kanssa tapella, kierteet oli hieman elänyt lämmössä.
Pikkasen vaan..
Juusokas kirjoitti:No empä voi sanoa että muutosta olisi tapahtunut, tuppaa olemaan sen verran "nuhainen" että muutokset voi toki jäädä huomaamattakin.
Täh!? Eikö sitä paljon puhuttua "dieselmäistä" alavääntöä tullutkaan?
Aleksi kirjoitti:
Täh!? Eikö sitä paljon puhuttua "dieselmäistä" alavääntöä tullutkaan?
Alavääntömittarilla sen näkisi
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Taisi muuten olla ihan toiveajattelua tuo pelkän DP:n vaihtamisen vaikutus. Otimpa hieman sunnuntai-illansuun ratoksi logia, ahdot nousee melko pitkälti samalla lailla kuin vanhalla mehupillillä. Yläpäässä oli 0,07 baria enempi mutta toisaalta lämpötilakin oli 5 astetta viileämpi.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Juusokas kirjoitti:Taisi muuten olla ihan toiveajattelua tuo pelkän DP:n vaihtamisen vaikutus. Otimpa hieman sunnuntai-illansuun ratoksi logia, ahdot nousee melko pitkälti samalla lailla kuin vanhalla mehupillillä. Yläpäässä oli 0,07 baria enempi mutta toisaalta lämpötilakin oli 5 astetta viileämpi.
Pystytkö toteamaan miten nopeasti ahdot nousee? Persdynolla ainakin renkaat suttaa helpommin kun ahdot nousee jyrkemmin.
Mikäpäs se on sulla muuten softa? Kyllä se sen kolmosen vaatii, että tuosta hyötyä on. Ainakin juttujen perusteella...
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Siis selkeydeksi, softa on vakio, on toki vaihtumassa, on pitänyt kaikkea rautapuoleen liittyviä juttuja ensiksi viilailla. Aika pitkälle samalla lailla kaavionkäyrä nousee vanhalla DP:llä kuin isommallakin, voin postaa siitä vaikka käppyrän myöhemmin.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Juusokas kirjoitti:Siis selkeydeksi, softa on vakio, on toki vaihtumassa, on pitänyt kaikkea rautapuoleen liittyviä juttuja ensiksi viilailla. Aika pitkälle samalla lailla kaavionkäyrä nousee vanhalla DP:llä kuin isommallakin, voin postaa siitä vaikka käppyrän myöhemmin.
No eihän vakiosoftalla pidä ahtopaineiden mihinkään muuttuakaan. Softahan sen määrää mihin ne ahdot asettuu.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
No eipä tietenkään, toisaalta eikai se vaki T5 lpt softa paljoa paineita ohjaa kun mankkuvenaakaan ei oletuksena ole. Ajattelin vaan että hönkisi paremmin yläpäässä kun ei tuo ahdas dp enään niin paljon ahista. Peruspaineethan on hitusen viilattu korkeammaksi hukkiksen tangolla. Kaikki täähän muuttuu kun ohjelma vaihtuu, joten aika turhaa kai mun on tätä enään pohdiskella... Mielenkiinnolla vaan seuraan että mikä vaikuttaa mihinkin ja minkä verran.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Asensin eilen mankkuvenan vakioon T5 matalapaineturboon.
Vaikutus on ihan tuntuva. Saab ahtomittarin mukaan ainakin about pari-kolme kymmenystä tuli lisää ahtoa.
Just näin, viritellään me vaan näitä mankkuvenoja asentelemalla ja muut ihmettelee että kuis hyvin ne matalapainetruutat kulkee.
Oli muuten tuossa vanhassa JT:ssä päästöt kohdallaan, HC oli tyhjäkäynnillä 1, kierroksilla 7.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -