JT:n 3 tuumainen "rosteri" DP

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Aleksi
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 14:47
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Juusokas kirjoitti:Pikkasen piti lambatulppien kanssa tapella, kierteet oli hieman elänyt lämmössä.
Pikkasen vaan.. :D

Juusokas kirjoitti:No empä voi sanoa että muutosta olisi tapahtunut, tuppaa olemaan sen verran "nuhainen" että muutokset voi toki jäädä huomaamattakin.
Täh!? Eikö sitä paljon puhuttua "dieselmäistä" alavääntöä tullutkaan? :o
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Aleksi kirjoitti: Täh!? Eikö sitä paljon puhuttua "dieselmäistä" alavääntöä tullutkaan? :o
Alavääntömittarilla sen näkisi :P
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Taisi muuten olla ihan toiveajattelua tuo pelkän DP:n vaihtamisen vaikutus. Otimpa hieman sunnuntai-illansuun ratoksi logia, ahdot nousee melko pitkälti samalla lailla kuin vanhalla mehupillillä. Yläpäässä oli 0,07 baria enempi mutta toisaalta lämpötilakin oli 5 astetta viileämpi.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Juusokas kirjoitti:Taisi muuten olla ihan toiveajattelua tuo pelkän DP:n vaihtamisen vaikutus. Otimpa hieman sunnuntai-illansuun ratoksi logia, ahdot nousee melko pitkälti samalla lailla kuin vanhalla mehupillillä. Yläpäässä oli 0,07 baria enempi mutta toisaalta lämpötilakin oli 5 astetta viileämpi.
Pystytkö toteamaan miten nopeasti ahdot nousee? Persdynolla ainakin renkaat suttaa helpommin kun ahdot nousee jyrkemmin.

Mikäpäs se on sulla muuten softa? Kyllä se sen kolmosen vaatii, että tuosta hyötyä on. Ainakin juttujen perusteella...

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Siis selkeydeksi, softa on vakio, on toki vaihtumassa, on pitänyt kaikkea rautapuoleen liittyviä juttuja ensiksi viilailla. Aika pitkälle samalla lailla kaavionkäyrä nousee vanhalla DP:llä kuin isommallakin, voin postaa siitä vaikka käppyrän myöhemmin.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Juusokas kirjoitti:Siis selkeydeksi, softa on vakio, on toki vaihtumassa, on pitänyt kaikkea rautapuoleen liittyviä juttuja ensiksi viilailla. Aika pitkälle samalla lailla kaavionkäyrä nousee vanhalla DP:llä kuin isommallakin, voin postaa siitä vaikka käppyrän myöhemmin.
No eihän vakiosoftalla pidä ahtopaineiden mihinkään muuttuakaan. Softahan sen määrää mihin ne ahdot asettuu.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

No eipä tietenkään, toisaalta eikai se vaki T5 lpt softa paljoa paineita ohjaa kun mankkuvenaakaan ei oletuksena ole. Ajattelin vaan että hönkisi paremmin yläpäässä kun ei tuo ahdas dp enään niin paljon ahista. Peruspaineethan on hitusen viilattu korkeammaksi hukkiksen tangolla. Kaikki täähän muuttuu kun ohjelma vaihtuu, joten aika turhaa kai mun on tätä enään pohdiskella... Mielenkiinnolla vaan seuraan että mikä vaikuttaa mihinkin ja minkä verran.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Asensin eilen mankkuvenan vakioon T5 matalapaineturboon.
Vaikutus on ihan tuntuva. Saab ahtomittarin mukaan ainakin about pari-kolme kymmenystä tuli lisää ahtoa.

Kyllä lähtee, muuta viriä ei sitten tarvitakkaan :P
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Just näin, viritellään me vaan näitä mankkuvenoja asentelemalla ja muut ihmettelee että kuis hyvin ne matalapainetruutat kulkee. :roll:

Oli muuten tuossa vanhassa JT:ssä päästöt kohdallaan, HC oli tyhjäkäynnillä 1, kierroksilla 7.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Vastaa Viestiin