Saab 900 2.3s 1994
Saab 900 2.3s 1994
Onkohan tuossa otsikon mukaisessa saapissa kierroslukumittaria vakiona?
-
- "Turbo"
- Viestit: 251
- Liittynyt: Pe Syys 08, 2006 09:05
- Paikkakunta: Oulu -> Espoo
Oma rassini on tietääkseni ns. hinnat alkaen -malli. Kierroslukumittari löytyy. Trippi on perinteinen (mekaaninen) nupista painamalla nollattava.
Edit. Jaa, puhe olikin 2.3S:stä.
Edit. Jaa, puhe olikin 2.3S:stä.
Saab 900 S 2.0 '96 -> Saab 9-5 Wagon 2.0t A '00 -> Honda Accord Tourer AT '07
Etsinnässä kesä-/harrasteautoksi kromipuskuri-96!
[Jäsen #5800]
Etsinnässä kesä-/harrasteautoksi kromipuskuri-96!
[Jäsen #5800]
Sama vika...omassa S:ssä on myös nuo SE-varusteet, eli edellä mainittujen lisäksi vielä cruise ja nahkaratti+palje ja nuppi...nuo kun ovat käsittääkseni vakiona SE-varustellussa, mutta en tiedä onko nuo ollut tuona vuonna sitten S-varusteita9-5T kirjoitti:Autoni on kanssa -96 900S eikä ole hinnat alkaen malli vaan S:ssä on 2 eri materiaali kangasverhoilu, maalatut puskurit, SID2 ja tässä autossa on ei mekaaninen trippi jota ei mainita S varustelussa.

Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Omia kokemuksia NG900 S-malleista
-94 2,3 S manuaali: ei ilmastointia, ei cruisea, ei nahkarattia/vaihdekepin vermeitä, SID1, kierroslukumittari ja elektroninen trippi
-94 2,3 S automaatti: autom.ilmastointi, ei cruisea (käsittämätön puute kun kerran automaattiloota!),SID1, ei nahkavarustelua ratissa eikä muuallakaan, kierroslukumittari ja elektroninen trippi
-97 2,3 S Talladega: manuaalinen ilmastointi, cruise, nahkaratti ja -vaidekeppinverhous, SID1, kierroslukumittari ja elektroninen trippi, Talladega spoilerit
Ja kaikki siis S-malleja...
-94 2,3 S manuaali: ei ilmastointia, ei cruisea, ei nahkarattia/vaihdekepin vermeitä, SID1, kierroslukumittari ja elektroninen trippi
-94 2,3 S automaatti: autom.ilmastointi, ei cruisea (käsittämätön puute kun kerran automaattiloota!),SID1, ei nahkavarustelua ratissa eikä muuallakaan, kierroslukumittari ja elektroninen trippi
-97 2,3 S Talladega: manuaalinen ilmastointi, cruise, nahkaratti ja -vaidekeppinverhous, SID1, kierroslukumittari ja elektroninen trippi, Talladega spoilerit
Ja kaikki siis S-malleja...
#2610
9-3 SS Aero -08
9-5 SC 2.3T (Aero) -08
9-3 SS Aero -08
9-5 SC 2.3T (Aero) -08
-
- "Turbo"
- Viestit: 251
- Liittynyt: Pe Syys 08, 2006 09:05
- Paikkakunta: Oulu -> Espoo
Tässä ole muuta ässää kuin rekisteriotteessa. Varustelussa sitä ei huomaa ja perän mallimerkinnässä ei ässää ole9-5T kirjoitti:Autoni on kanssa -96 900S eikä ole hinnat alkaen malli vaan S:ssä on 2 eri materiaali kangasverhoilu, maalatut puskurit, SID2 ja tässä autossa on ei mekaaninen trippi jota ei mainita S varustelussa.Teurastaja kirjoitti:Oma rassini on tietääkseni ns. hinnat alkaen -malli. Kierroslukumittari löytyy. Trippi on perinteinen (mekaaninen) nupista painamalla nollattava.
Edit. Jaa, puhe olikin 2.3S:stä.

Saab 900 S 2.0 '96 -> Saab 9-5 Wagon 2.0t A '00 -> Honda Accord Tourer AT '07
Etsinnässä kesä-/harrasteautoksi kromipuskuri-96!
[Jäsen #5800]
Etsinnässä kesä-/harrasteautoksi kromipuskuri-96!
[Jäsen #5800]
Rekisteriotteessa on varmaan S siksi, että maahantuoja ei ole katsonut tarpeelliseksi tyyppikatsastaa tuota myöhemmin tullutta hinnat alkaen versiota erikseen, kun se kuitenkin on teknisesti täysin sama auto kuin S-mallikin.Teurastaja kirjoitti: Tässä ole muuta ässää kuin rekisteriotteessa. Varustelussa sitä ei huomaa ja perän mallimerkinnässä ei ässää ole
Eroina 900:n ja 900 S:n välillä noina vuosina taisi olla lähinnä puskurien väri...
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Olen nähnyt ensimmäiseen vuosikertaan (-94) kuuluvan NG900:n, jossa ei ollut kiekkamittaria, vaan sen paikalla oli suurikokoinen viisarikello. Kyseessä oli täysin perusvarusteinen (mustat puskurit ja peilit, ei SIDiä, ei ilmastointia) Suomi-auto 2.0-koneella.
Olen vakuuttunut, että kaikissa 2.3-koneisissa on kiekkamittari.
Olen vakuuttunut, että kaikissa 2.3-koneisissa on kiekkamittari.
Tuolta vm. 1994 esitteestä löytyykin vahvistus, että hinnat alkaen-versiossa (900S 2,0i-koneella) ei aluksi ollut kierroslukumittaria. Kummallista downgreidausta, olihan kiekkamittari ollut vakiona halvimmassakin mallissa vm. 1990 lähtien. Todennäköisesti sekä asiakkailta että varsinkin myyjäportaalta tullut palaute palautti mittariston kuosiinsa.
Muuten, näköjään Black Panel on ollut vain kiekkamittarillisissa malleissa.


Muuten, näköjään Black Panel on ollut vain kiekkamittarillisissa malleissa.


9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm