Tyyppiviat 1999-2000
Tyyppiviat 1999-2000
kiinnostaisi että mitä moottorivikoja / tyyppivikoja on 9 3 malleissa vm-1999-2000 ? Varsinkin Turbot ja Matalapaineturbot.
Yritin hakua mutta....
Yritin hakua mutta....
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
No se kannen tiivisteen vuotaminen on aika yleinen, siitä tosin selviää monesti kannen jälkikiristyksellä, vartin homma jos löytyy sopiva torxi venttiilikoppaan ja e16 (?) epätorksi sekä momenttiavain kannen pultteihin.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Huomioitavaa myös että kannentiivisteen tihkumiseen ei enemmän ajetuissa välttämättä jälkikiristyksestä ole apua, mikäli jälkikiristystä ei alunperin ole ensimmäisten huoltojen yhteydessä tehty, ja jos hikoilua esiintynyt jo useampien kymmenien tuhansien kilometrien ajan. Tiiviste on jo kovettunut ja hakenut paikkansa eikä se kiristämällä miksikään muutu. Mutta helppohan tuo on kokeilla, varovasti, ettei katkaise jo hieman venyneitäkin pultteja
Jos öljyä ei kulu mainittavasti ongelma on vain kosmeettinen. Suosittu ilmestys kyllä otsikossa mainituissa vuosimalleissa.
Jos öljyä ei kulu mainittavasti ongelma on vain kosmeettinen. Suosittu ilmestys kyllä otsikossa mainituissa vuosimalleissa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Itsellä tämä pieni kosmeettinen ongelma paljastui oston jälkeen luultua isommaksi, pakoputkesta tulee tällähetkellä höyryä ja öljyynkin tuo näyttäis vähän sekottavan, ja maanantaina korjaamolle molle molle...NG900T kirjoitti:Jos öljyä ei kulu mainittavasti ongelma on vain kosmeettinen. Suosittu ilmestys kyllä otsikossa mainituissa vuosimalleissa.
No niin tarkennetaan nyt tuohon kosmeettiseen hikoiluongelmaan vielä se, että olettaen ettei muuta vikaa ole kuten esimerkiksi höyryä pakoputkesta tai öljynsekaista jäähdytinnestettämursu kirjoitti:Itsellä tämä pieni kosmeettinen ongelma paljastui oston jälkeen luultua isommaksi, pakoputkesta tulee tällähetkellä höyryä ja öljyynkin tuo näyttäis vähän sekottavan, ja maanantaina korjaamolle molle molle...NG900T kirjoitti:Jos öljyä ei kulu mainittavasti ongelma on vain kosmeettinen. Suosittu ilmestys kyllä otsikossa mainituissa vuosimalleissa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
eli se clamppi on tuo vetarin holkki jossain vaihdelaatikon uumenissa ??? vai , vai eikö??? Haulla en oikeen saanut selvää ku tuli vaikka mitä juttuja.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Ahaa ! nyt sain kiinni asiasta. eli mukavuuden ja hiljaisuuden takia auton ominaisuuksia on heikennetty.... Paljonko ko. Clamppi maksaa ja mistä saa helpoiten ?
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 994#428994
Tevisu niitä tekee, mutta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 849#420849
Tevisu niitä tekee, mutta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 849#420849
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11