Bypassin Asento

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

nugge kirjoitti:punane jousi bypassis ja samal vaihoin ton panelisuotiminen. :)
Nyt sellane mielenkiinto "Tsi tsi tsi" ns "Dumppi" ääni :D ihan kiva :P
Hmm. Toi punainen on vissiin +2bar ahdoille.
Ettei nyt vaan toi "tsi tsi tsi" johdu siitä, että toi bypassi ei avaudu ollenkaan vaan ilma kimpoilee siellä turbon siipiin. Meinaan taitaa tuo punainen jousi olla hieman overkill.. :roll:
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Ai samantien järeintä sisään ku kerran ostetaan :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

no ei se kauhee paljo järeemmält ku boschi tunnu.

Niil oli loppu docis ku kävin ne sarjat nii sain yksittäisen jousen :D
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

Kertokaa ite kokemuksia noist jousista.
ku eiks ne mee jotenki Vihree->keltanen->sininen->punanen?

heti vaa vihreest punaseen :D
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
vihtori
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 11:29
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja vihtori »

doc-powerin sivut kertoo jousista:
"Punainen on jäykin (tarkoitettu yli 2 bar), sininen (tarkoitettu 1.5-2 bar) seuraavaksi jäykin sitten keltainen (tarkoitettu 1-1.5 bar ahdoille) ja löysimpänä vihreänvärinen jousi (tarkoitettu 0.3-1 bar ahdoille)"

tuon mukaan keltainen vois olla sopiva saabiin.
#2777
9-3 SC TTid Vector A6 vm.-08
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

jeps no ei jaksais TAAS ajaa docpoweriin et käsken broidii käymäs hakee mulle sen sielt huomen.
kattoo jos on eroja :)
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Jotenkin veikkaan että tuon keltaisen jousen pitäisi olla aika bueno, ehkä ihan maksimissaan sininen.
Muistaakseni moni stagetetulla ajava käyttää keltaista jousta ja hyvin pelaa.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

Vielä sellast mietin et mihi pitäs toi T liitin ahtopainemittariin laittaa?
siihe bypassiin menevänä letkuun? Vai mangneettiventtiiliin menevä?
ku siinhä tulee yks vasemmal yks oikeal ja sit keskel menee bypassille.
Ite laitoin eka toho bypassin menevään johtoon nii meni ahdot mittaris miinuksen puolelle miten iha normisti pitäs ymmärtääkseni mennä.
Nyt kokeilin tos vasemmalla niin 0 pysyy tyhjäkäynnil.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
pohjoma
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 23:54
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja pohjoma »

Laita siihen letkuun, joka lähtee imusarjasta magneettiventtiilille niin pitäis näyttä myös silloin alipainetta. :D
9-3 TurboJubilee -02
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

no nyt siin suoraan bypassin letkus ja näyttää alipainetta.

tuli täs huomattuu et suurin osa noist alipaine letkuista ovat nähneet parempiakin päiviä.
tänää pitää sit vaihtaa ne :D eiku ostamaan letkua
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

Syttyipähän se moottorivikavalo.
Ja ku ajoin motaril nii noin ~110kmh vauhist lähin kiihdyttää vitosel niin töksähti sillai ikävästi iha ku et ois hypänny sytkäst yli tj.

huomen lukee vikakoodit.

Voisko mitenkään jotain noist mitä oon laittanu aieheuttaa vikavaloo?

vaihoin tänään myös noi mangneettivenalle menevät alipaine letkut. oli kyl parempiaki päiviä nähneet.

Mut ei vissii toimi toi bypassi ihan niin ku se pitäs. ku tulee TSI TSI TSI.
eli lyö lapaisiin.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

Eli siis täs testailun / vikakoodien lukemisen jälkeen todettu.

Ahtopainemittari kiini Mvenast vasemmalle = bypass toimii, MUT ei näytä vaakuumia.
Ahtopainemittari kiinni Mvenast bypassiin menvään letkuun = bypass EI toimi mut näyttää vaakumia.
Ahtopainemittari kiinni Mvenast oikealle = samat ku bypassiin menevään letkuun.

Ja nytku on kii siin vasemmalle et bypassi toimis. nii tuntuu silt et ei ahtais täysil.

Hermot...


Edit

se vasemmal oleva menee suoraan imusarjaan. vähä kaasuläpän alle mun mielestä jos en ihan väärin nähny.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

"Ahtopainemittari kiini Mvenast vasemmalle = bypass toimii, MUT ei näytä vaakuumia." mulla sama "vika" eli mittari toimii kyllä ja kaikki muukin, mutta tosiaan ei mee koskaa vakuumin puolelle?

EDIT

löysin tämmöse sivu, olisko mitää apuu?:

http://photo.platonoff.com/Auto/2004041 ... e_install/

EDIT

tuo ohje eroaa kyllä aikalailla tuon t-liittimen kytkemisestä, ei taida olla apua...
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

sain toimii. laitoin siihe väliin joka menee bensapaine säätimelle. näyttää vaakumit ja kaikki :) kyllä!
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

nugge kirjoitti:sain toimii. laitoin siihe väliin joka menee bensapaine säätimelle. näyttää vaakumit ja kaikki :) kyllä!
8O miten olis kuva t-liittimen paikasta!? määki haluun! :D
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
Vastaa Viestiin