Tuollanen on tosiaan tännekkin pihalle eksynyt.
Turbohan se olis ollu enempi mieleen mutta muutama viikko -87 liftpakki rollan kanssa vähän väljensi hakukriteereitä.
Toimiva ilmastointi,edukas, ei hitsattavaa ja tietty saab eikä ihan mopo.
Juhannusaattona tuo sitten tuli haettua talteen vaikka koeajolla vähän vaisulta tuntuikin.
Vm .94 ja kilsoja reilu kaks ja puol satkuu, remminvaihdosta vain reilu kymppitonni.
Kaks viikkoo vissiin ajelin vakioalustalla kunnes eteen sattu H&R/Bilstein-alustasarja, on sitä muutamaa muutakin autoo tullu ajettuu ennen ja jälkeen alustapäivityksen mutta kyllä tuosta tuli ihan eri auto. Suosittelen kyllä satsaamaan alustaan jos auto muuten miellyttää.
Kone on varsin mukava tuttavuus vaikka turbopotku puuttuukin ja voishan sitä voimaakin olla enempi.
Käyttöautona oiva peli, lähtee kiltisti kakkosella liikenteeseen ja vitosellakin köröttelee liikenneympyrän läpi.
Mutta jos haluu reippaasti ohitella niin kolmoselle se on melkein vaihdettava, eikä vähiten äänten takia.
Voimakin tulee sen verta tasaisesti että eipä oo pahasti ohjauksen vetelytkään haitannu.
Automaattiahan toi kone kyllä kaipais, onneksi on tuollainen letkeän luonteinen ettei tarvii keppiä koko ajan hämmentää, vaijerikytkin on kyllä raskautensa takia melko syvältä. Onneksi työmatkalla ei ole kuin kahdet valot.

Toi tykkää myös kierroksista, tuolla ei tule samanlaista ahdistavaa oloa jos sattuu unohtuun pieni vaihde päälle kuin noilla turbomoottorisilla.
Motarille kiihdyttäessä tulee kyllä melkein aina pikkuvaihteet vedätettyä punarajalle, ihan vaan äänten takia.

Tosin toi kutoskuuppa kehrää nätimmin cruisailussa tuossa ilmeisesti koneen apulaitteet pitää erinäkösii rallatuksii ym. kuuluu ilmeisesti asiaan, ainakin tuossa lähipiirissä oleva samalla koneella oleva omega kuulostaa samalta.
Kesällä kulutus pyöri noin ysissä, nyttemmin hieman enempi. Rengaskoko tosin muuttu hieman isommaksi mutta vain profiilin suhteen 205/50-16-> 205/55-16.
Kärryn vedossa tuntuu tosi asialliselta, tosin en ole testannu esim. 2.3:Sta tonnaria T25:lla höystettynä.
TCS on itseltä poissa käytöstä, minkä takia kitkat sitten tulikin laitettua hieman aiemmin alle.
Jakoremmin vaihtovälihän on surkeet 50tkm, ooppeliklubilta löytyy juttua vaihdosta.
Tuolla jotain kuvia
http://www.jobori.net/saabclub/thumbnails.php?album=92
Oiva käyttöpeli, vaparin virittäminenkin on sen verta tuskallisempaa että malttaa olla "tuunaamatta".
Ennakkoluulot itselläkkin oli melkoiset mutta nyt saattaisin harkita jopa uudestaan.
EDIT:Ennen tuota persdynon nollaajaa käyttiksenä oli hieman piristetty og ässä ja 9000 CDE 2.0TA+steg1