Huohotinpäivityksestä
Huohotinpäivityksestä
Kysympä tältäkin palstalta,että millaisia kokemuksia huohotinpäivityksistä on ollut,
elikkä onko moottori sen jälkeen taas OK?(olettaen että turbo on säilynyt ehjänä).
elikkä onko moottori sen jälkeen taas OK?(olettaen että turbo on säilynyt ehjänä).
Re: Huohotinpäivityksestä
Omalla kohdalla auto on toiminut moitteetta päivityksen jälkeen ainakin muutaman kuukauden. Miksei toimisi jos homman on tehnyt ammatilainen (,kuten Torek auto)?
Firon
Firon
#1899
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1080
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Huohotinpäivityksestä
Torekilta kyselin joskus huohotin päivitystä, silloin ku Seppo vielä piti puljua, Sepi kehotti ottamaan Länsiautoon yhteyttä huohotin hommissa. En tiijä miks Seppoo ei homma kiinnostanu...
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Re: Huohotinpäivityksestä
Perus kauraa ja liian pitkät jonot?Saabisti -77 kirjoitti:Torekilta kyselin joskus huohotin päivitystä, silloin ku Seppo vielä piti puljua, Sepi kehotti ottamaan Länsiautoon yhteyttä huohotin hommissa. En tiijä miks Seppoo ei homma kiinnostanu...
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: Huohotinpäivityksestä
Varmaan jotain sellaista.Risto Vee kirjoitti:Perus kauraa ja liian pitkät jonot?Saabisti -77 kirjoitti:Torekilta kyselin joskus huohotin päivitystä, silloin ku Seppo vielä piti puljua, Sepi kehotti ottamaan Länsiautoon yhteyttä huohotin hommissa. En tiijä miks Seppoo ei homma kiinnostanu...
Kyllä mulle ainakin laitettiin tuo päivitys siellä paikoilleen ja hyvin on pelittänyt sen jälkeen.
Re: Huohotinpäivityksestä
Moi! Tiedustelin Tree:ltä hintaa kyseiselle päivitys-sarjalle...voiko pitää paikkaansa et hintaa tänäpäiväna n.161€? Vai kaupataanko täs mukaan jotain "turhaa"...
Re: Huohotinpäivityksestä
Elkpartsilta koko satsi kotiin tuotuna alle satasella!
Joensuun merkkiliikkeessä 152 ja hilut päälle.
Siis:
12.1200
+ Enhanced PCV kit
Tuo satsi sisältää kaikki nämä:
55561200
55560445
55560463
9399973
Nimim. postikuskia odotteleva...
Joensuun merkkiliikkeessä 152 ja hilut päälle.
Siis:
12.1200
+ Enhanced PCV kit
Tuo satsi sisältää kaikki nämä:
55561200
55560445
55560463
9399973
Nimim. postikuskia odotteleva...
Saab 9-3 2,0T SE -2001 Stage X - Oikein. Hyvin. Kulkeva.
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
Re: Huohotinpäivityksestä
PCS:llä vuosi sitten seuraavanlaisia hintoja:
Huohotinsarja 55561200: 38e
Muut hilut:
55560463: 37e
9399973: 15e
55560445: 16e.
Yhteensä 106e + pk. Tiedä sitten onko hinnat nousseet vuoden takaisesta.
Huohotinsarja 55561200: 38e
Muut hilut:
55560463: 37e
9399973: 15e
55560445: 16e.
Yhteensä 106e + pk. Tiedä sitten onko hinnat nousseet vuoden takaisesta.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Huohotinpäivityksestä
Ok,tänx! Eli koko sarjaa tarjosivat,pelkäsin et pelkän huohotinsarjan hinta toi 161€ ja PCS:ssä sarjan hinta edelleen alle 40€...
Re: Huohotinpäivityksestä
No auto kyllä tuntuu toimivan MUTTA...ssmatti2 kirjoitti:Kysympä tältäkin palstalta,että millaisia kokemuksia huohotinpäivityksistä on ollut,
elikkä onko moottori sen jälkeen taas OK?(olettaen että turbo on säilynyt ehjänä).
En tiedä mitä tapahtui mutta kylmänä ahtaa 0,8 ja lämpösenä ei oikein halua nousta yli 0.6 viisari...
Voihan toki olla että Autogaugen halpismittari otti itseensä... en keksi mistä, mutta ahtojen käsittämätön käyttäytyminen alkoi juuri letkujen vaihdon jälkeen.
Tarkistettu joka letku ja irrotettu, laitettu takasin paikalleen.
Tiiä häntä, toivottavast ei käy laihalla nyt, pitää kait olla vedättämäti kylmällä koneella.
Saab 9-5 2.0tA -08
Re: Huohotinpäivityksestä
Itsellä on 9-3t -01, 170hp. Ostaessani autolla oli ajettu noin 160 000km. Havaitsin öljynkulutuksen reippaanlaiseksi, ainetta tuntui kuluvan noin 1l/1000-2000km. Ainut ulkoinen öljynvuodon lähde oli kampiakselin stefa, jonka kävin vaihdattamassa. Öljynkulutus ei vielä tästä vähentynyt. Öljytikun päässä oli aina myös vaaleaa mönjää.
Teetin huohotinpäivityksen noin 170 000 km -kohdalla. Välittömästi tämän jälkeen ei öljynkulutus vielä vaikuttanut juurikaan vähentyvän, mutta tuota vaaleaa mönjää ei öljytikun päässä ole enää näkynyt. 172 000 km kohdalla teetin öljynvaihdon yhteydessä moottorin sisäpesun Forte-aineella. Tämän jälkeen on öljynkulutus vaikuttaisi rauhoittuneen, vaikka tarkkoja mittauksia en ole tehnytkään. Reilut 2000 km on jo mennyt ilman että öljypinta olisi merkittävästi vajunut. Voipi olla että osin huohotinongelmasta johtuen kone oli karstaantunut ja männänrenkaat jumittuneet. Huoltohistoriaa tutkiessa havaitsin että ahdinkin on kertaalleen vaihdettu.
Teetin huohotinpäivityksen noin 170 000 km -kohdalla. Välittömästi tämän jälkeen ei öljynkulutus vielä vaikuttanut juurikaan vähentyvän, mutta tuota vaaleaa mönjää ei öljytikun päässä ole enää näkynyt. 172 000 km kohdalla teetin öljynvaihdon yhteydessä moottorin sisäpesun Forte-aineella. Tämän jälkeen on öljynkulutus vaikuttaisi rauhoittuneen, vaikka tarkkoja mittauksia en ole tehnytkään. Reilut 2000 km on jo mennyt ilman että öljypinta olisi merkittävästi vajunut. Voipi olla että osin huohotinongelmasta johtuen kone oli karstaantunut ja männänrenkaat jumittuneet. Huoltohistoriaa tutkiessa havaitsin että ahdinkin on kertaalleen vaihdettu.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ke Touko 14, 2008 12:46
- Paikkakunta: Salo
Re: Huohotinpäivityksestä
Miten on, jos auto (9-3 2.0t SE -03)on vain kesäkäytössä eli ei pakkasilla ajella, niin onko huohotinpäivitys tehtävä ?
9-3 2.0t SE Cabrio -03