ööö tuota onko se holkki kuskin puolella sisemmän vetarin maljan luona.
käväsin tänään nosturilla ja huomasin että siinä on välystä hieman (pysty suuntaista) maljan juuri oli hieman kostea vasta.(siis vaihde laatikon ja maljan välissä?
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
juu apua oli paljonkin pitänee mennä vaihtamaan se ennekuin sattuu jotain lisä
haavereita autolle
mitähän tollainen homma suunnilleen maksaa pcs :llä ? jkl:ssä ?
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Itellä pitkälti alta 300, sisältäen moottoriöljyn vaihto + suodatin + stefat molempiin vetareihin.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
peinu kirjoitti:mulla oli satkun nurkalla. Ilmeni ensin öljyvuotona, eikä kerinnyt edetä tärinöihin astil. Minun autoni taisi olla "pilottijakso" PCS:llä, se ei silloin vielä ollut parin tunnin homma.
*EDIT* muistakaa sitten mua, kun kehutte, että oli nopea ja halpa homma. Mä olen teidän oppirahat maksanut (tai ainakin osan)
Kiitoksia siitä
Kaikki värinät eivät lähteneet vielä holkkirempalla, mutta eilen vaihdoin alatukivarren keskihelat uusiin ja nut menee kolkki suoraan eikä hae suuremmin urissa. Myös ihmeelliset tärinät ratista hävisivät samalla. Onneksi Pete tarkasti autoa pikkuisen holkkirempan yhteydessä .
Tänään tuli teetettyä myös kyseinen holkkiremppa, meni kuten luvattu ja myös mulla keskihelat ovat loppu, uretaaniset lähti myös hyllystä mukaan.
Ja peinulle kiitokset r&d-vaiheest.
Kilsoja tuli melkein seittämän hunttia mutta löpöö meni vaan alta viidel kybäl.
Ai niin, kolkissa kilsoja nyt 250tuhat.
Kaikki värinät eivät lähteneet vielä holkkirempalla, mutta eilen vaihdoin alatukivarren keskihelat uusiin ja nut menee kolkki suoraan eikä hae suuremmin urissa. Myös ihmeelliset tärinät ratista hävisivät samalla. Onneksi Pete tarkasti autoa pikkuisen holkkirempan yhteydessä .
Tänään tuli teetettyä myös kyseinen holkkiremppa, meni kuten luvattu ja myös mulla keskihelat ovat loppu, uretaaniset lähti myös hyllystä mukaan.
Ja peinulle kiitokset r&d-vaiheest.
Kilsoja tuli melkein seittämän hunttia mutta löpöö meni vaan alta viidel kybäl.
Ai niin, kolkissa kilsoja nyt 250tuhat.
Kummatkohan lienee päätekijöitä noihin rattivärinöihin, puslista meinaan.
Tuo keskihela vain "etuhela", tosin kannattaa varmaan vaihtaa molemmat kun kerran tukuvarren joutuu irroittamaan kuitenkin.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Laitetaas tähän väliin... Omaan kolkkiin vaihdettiin juuri myös vetarin holkki, oli väljää n. 5-10mm kun maljasta koitin. Samalla vaihdettiin myös kaikki moottorin kumityynyt kun kone tuntui kiihdytyksissä hytkyvän miten sattuu. Takimmainen tyyny olikin ihan p..kana ja kaks muutaki jo aika veteliä. Tämä härveli on 2.0 vapari ja ajettu 250tkm. Eli tuo holkkiremppa on varmaan joka kolkissa edessä viimeistään ennen kun 300tkm täyttyy !!!
G-mies kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta selasin EPC:tä ja kuten Hook mainitsee, Viggenissä on eri tasauspyörästö, eri vetarin maljat, apurin puolella on laakerin istukka ei tiivisteen pidintä, mutta tuosta holkkihommasta ei saa selvyyttä. EPC ei erottele malleja holkin osalta, mutta ehkä VIN-koodin avulla turhat osat rajautuu pois ja asia alkaa selkiytyä.
Samoinkuin automaatissa tuota holkkia ei ole
Mulla kyllä on aika reilu välys vasemmassa ulostuloakselissa, onkohan tuohon automaatin perään mitään korjauskeinoa?
Omassani jatkui värinä holkin vaihdon jälkeen kunnes loppui kokonaan. Osasyynä voi olla vetarien sisäpäiden kuivuus. Omastani oli rasvat vähentyneet. Katsottiinko sitä??
NG 9-5 1,6turbo business my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
luulis että merkkihuollossa tarkastivat!
voishan sitä itekkin kattoa vielä, renkaat tasapainotin 2kk sitten mut voipi olla ettei noin kuluneita ja vanhoja enää kunnolla painoon saa, värinä ei oo enää todellakaan hermoja raastava, ihan minimaalisen pientä väpinää vaan... tarttee kattoa mihin tilanne muuttuu kun heittää talvikleeperit alle! sitten tutkitaan taas lisää jos vielä jatkuu
norther7 kirjoitti:luulis että merkkihuollossa tarkastivat!
voishan sitä itekkin kattoa vielä, renkaat tasapainotin 2kk sitten mut voipi olla ettei noin kuluneita ja vanhoja enää kunnolla painoon saa, värinä ei oo enää todellakaan hermoja raastava, ihan minimaalisen pientä väpinää vaan... tarttee kattoa mihin tilanne muuttuu kun heittää talvikleeperit alle! sitten tutkitaan taas lisää jos vielä jatkuu
Itsellä oli kanssa "parkkinssonin tautia" ratissa eli epämääräistä värinää välillä 80-110km/h. Holkkiremontti tehty 2v sitten, samoin kun iskarit vaihdettu. Renkaat tasapainotin kahteen kertaan ja vaihdoin takarenkaat eteen ilman vaikutusta. Holkkia en epäillyt koska stefahan siinä alkaa vuotamaan ennen värinöitä, kun on liika väljää. Lomalla sai eturenkaat hieman "pusua" hiekkateillä ja joskus enempikin kuin vain "hieman". Eli epäilys kohdistui iskareihin ja/tai palloniveleen. Vaihdettiin iskarit ja alatukivarret molemmat kun kerran auki oli. Vika löytyi kuskin puolen tukivarressa olevasta puslasta (siitä vaakatasossa olevasta joka on lähempänä palloniveltä). Se oli selkeesti revennyt irti liitoksistaan ja oli aivan "veltto". Ei ääntänyt mitenkään.
Uusilla tukivarsilla (mallia motonet) oli kyllä kuin olisi ostanut uuden auton. Ohjaukseen tuli lisää "jämäkkyyttä" ja tunnokkuutta.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....