automaattilaatikon öljyn vaihdosta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

automaattilaatikon öljyn vaihdosta

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Haynesin manuaali antaa ohjeen pistää 9-3:n sekä etu- että takapään pukeille laatikkoöljyä vaihdettaessa. Onko tosiaan niin, että auton pitää olla tasaisella jo tyhjennysvaiheessa? Ei viitsisi kikkailla kovin montaa kertaa autoa ylös/alas.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: automaattilaatikon öljyn vaihdosta

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Itse vaihdoin vain nokkaa nostamalla, ei se voi olla desin päälle kun kerran kokonaistilavuudesta vaihtuu kuitenkin alle puolet (3,3 L kokonaistilavuudesta 7,2L). Dexron III laatua, eikös vain ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
teemumm
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: To Joulu 13, 2007 22:34

Re: automaattilaatikon öljyn vaihdosta

Viesti Kirjoittaja teemumm »

AnttiH9-3 kirjoitti:Haynesin manuaali antaa ohjeen pistää 9-3:n sekä etu- että takapään pukeille laatikkoöljyä vaihdettaessa.
Kyllähän tuon juuri ja juuri mahtuu vaihtamaan ilman auto nostamistakin kun on vain sopivan matala astia johon öljyt valuttaa. Tai sitten nostaa etupäätä vähän ylös ruuvin avaamista varten, laskee takaisin alas valumisen ajaksi ja sitten tunkkaa uudestaan ylös kun pistää ruuvin kiinni. Itse nuo vaihdoin ajamalla auton ojan reunalle ja ojasta käsin nuo mahtui hienosti vaihtamaan.

Mihinkäs kohtaan muuten NG900/93:ssa voi nuo pukit laittaa? Ohjekirjassa ei ollut mainittuna kuin helmoissa olevat tunkinpaikat.
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: automaattilaatikon öljyn vaihdosta

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Tai sitten nostaa etupäätä vähän ylös ruuvin avaamista varten, laskee takaisin alas valumisen ajaksi ja sitten tunkkaa uudestaan ylös kun pistää ruuvin kiinni.
Juuri tuo kävi mielessä, mutta laiskuuttani ajattelin onko se tarpeellista :roll: . Pukkien paikat näyttävät ohjekirjan mukaan minusta samoilta kuin nuo tunkinpaikat, taisipa jopa neuvoa puupalikkaan tekemään urat sitä varten. Keulan voi hallitunkilla nostaa edestä keskeltä.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
teemumm
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: To Joulu 13, 2007 22:34

Re: automaattilaatikon öljyn vaihdosta

Viesti Kirjoittaja teemumm »

AnttiH9-3 kirjoitti:Pukkien paikat näyttävät ohjekirjan mukaan minusta samoilta kuin nuo tunkinpaikat, taisipa jopa neuvoa puupalikkaan tekemään urat sitä varten. Keulan voi hallitunkilla nostaa edestä keskeltä.
Mistäs tuon perän sitten voi nostaa ylös jos pukit tulevat juuri tunkinpaikalle?
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: automaattilaatikon öljyn vaihdosta

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

teemumm kirjoitti:
AnttiH9-3 kirjoitti:Pukkien paikat näyttävät ohjekirjan mukaan minusta samoilta kuin nuo tunkinpaikat, taisipa jopa neuvoa puupalikkaan tekemään urat sitä varten. Keulan voi hallitunkilla nostaa edestä keskeltä.
Mistäs tuon perän sitten voi nostaa ylös jos pukit tulevat juuri tunkinpaikalle?
Perää nostaessa olen laittanut pukit taka-akselin alle.

Tämä
Kuva
livahtaa ohuen pehmusteen kanssa taka-akselin ja takavakaajan väliin.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Vastaa Viestiin