automaattilaatikon öljyn vaihdosta
automaattilaatikon öljyn vaihdosta
Haynesin manuaali antaa ohjeen pistää 9-3:n sekä etu- että takapään pukeille laatikkoöljyä vaihdettaessa. Onko tosiaan niin, että auton pitää olla tasaisella jo tyhjennysvaiheessa? Ei viitsisi kikkailla kovin montaa kertaa autoa ylös/alas.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: automaattilaatikon öljyn vaihdosta
Itse vaihdoin vain nokkaa nostamalla, ei se voi olla desin päälle kun kerran kokonaistilavuudesta vaihtuu kuitenkin alle puolet (3,3 L kokonaistilavuudesta 7,2L). Dexron III laatua, eikös vain ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: automaattilaatikon öljyn vaihdosta
Kyllähän tuon juuri ja juuri mahtuu vaihtamaan ilman auto nostamistakin kun on vain sopivan matala astia johon öljyt valuttaa. Tai sitten nostaa etupäätä vähän ylös ruuvin avaamista varten, laskee takaisin alas valumisen ajaksi ja sitten tunkkaa uudestaan ylös kun pistää ruuvin kiinni. Itse nuo vaihdoin ajamalla auton ojan reunalle ja ojasta käsin nuo mahtui hienosti vaihtamaan.AnttiH9-3 kirjoitti:Haynesin manuaali antaa ohjeen pistää 9-3:n sekä etu- että takapään pukeille laatikkoöljyä vaihdettaessa.
Mihinkäs kohtaan muuten NG900/93:ssa voi nuo pukit laittaa? Ohjekirjassa ei ollut mainittuna kuin helmoissa olevat tunkinpaikat.
Re: automaattilaatikon öljyn vaihdosta
Juuri tuo kävi mielessä, mutta laiskuuttani ajattelin onko se tarpeellista . Pukkien paikat näyttävät ohjekirjan mukaan minusta samoilta kuin nuo tunkinpaikat, taisipa jopa neuvoa puupalikkaan tekemään urat sitä varten. Keulan voi hallitunkilla nostaa edestä keskeltä.Tai sitten nostaa etupäätä vähän ylös ruuvin avaamista varten, laskee takaisin alas valumisen ajaksi ja sitten tunkkaa uudestaan ylös kun pistää ruuvin kiinni.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: automaattilaatikon öljyn vaihdosta
Mistäs tuon perän sitten voi nostaa ylös jos pukit tulevat juuri tunkinpaikalle?AnttiH9-3 kirjoitti:Pukkien paikat näyttävät ohjekirjan mukaan minusta samoilta kuin nuo tunkinpaikat, taisipa jopa neuvoa puupalikkaan tekemään urat sitä varten. Keulan voi hallitunkilla nostaa edestä keskeltä.
Re: automaattilaatikon öljyn vaihdosta
Perää nostaessa olen laittanut pukit taka-akselin alle.teemumm kirjoitti:Mistäs tuon perän sitten voi nostaa ylös jos pukit tulevat juuri tunkinpaikalle?AnttiH9-3 kirjoitti:Pukkien paikat näyttävät ohjekirjan mukaan minusta samoilta kuin nuo tunkinpaikat, taisipa jopa neuvoa puupalikkaan tekemään urat sitä varten. Keulan voi hallitunkilla nostaa edestä keskeltä.
Tämä
livahtaa ohuen pehmusteen kanssa taka-akselin ja takavakaajan väliin.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm