9-3 vm. 2000 jakopääremppa - GM ei tule vastaan
9-3 vm. 2000 jakopääremppa - GM ei tule vastaan
Moi,
Hankin 9-3 SE 2.0t:n uutena Laakkoselta v. 2000. Matkaa autolla on taitettu 145 tkm ja huoltokirja löytyy. Nyt ilmoitettiin Länsi-Auto Magneetissa, että jakopääremppa pitää tehdä. GM ei tule vastaan rempassa, kun auto on yli 8 vuotta sitten rekisteröity, tarkka ikä taitaa olla 8 v 3 kk.
Tilasin ketjunvaihdon Auto-Westerlundilta (Helsingin Tapanilassa, kuulemma osaava Saab-paja), ja kustannusarvio on väh. 2000 euroa.
Onko tietoo, kannattaako yrittää alkaa taistelu korvauksista näin vanhan asian kanssa? Laakkonen vai GM?
Hankin 9-3 SE 2.0t:n uutena Laakkoselta v. 2000. Matkaa autolla on taitettu 145 tkm ja huoltokirja löytyy. Nyt ilmoitettiin Länsi-Auto Magneetissa, että jakopääremppa pitää tehdä. GM ei tule vastaan rempassa, kun auto on yli 8 vuotta sitten rekisteröity, tarkka ikä taitaa olla 8 v 3 kk.
Tilasin ketjunvaihdon Auto-Westerlundilta (Helsingin Tapanilassa, kuulemma osaava Saab-paja), ja kustannusarvio on väh. 2000 euroa.
Onko tietoo, kannattaako yrittää alkaa taistelu korvauksista näin vanhan asian kanssa? Laakkonen vai GM?
Re: 9-3 vm. 2000 jakopääremppa - GM ei tule vastaan
Kannattaa selvittää vielä mikä jakopäässä on vialla. Onko mitattu vain ketjunkiristimen asento, vai rohiseeko jakopää jo selvästi? Onko konetta muuten tutkittu, onko voitelukanavat tai öljysihti tukossa jne. Kannattaa etsiä halvempi korjaamo ennemmin kuin alkaa tappelemaan, kokonaan tuota ei enää saa GM:n maksettavaksi mitenkään...
Eski
Eski
Re: 9-3 vm. 2000 jakopääremppa - GM ei tule vastaan
Moi,
Kiitti vastauksista! Tuli tuo korvaaminen mieleen, kun kilsoja on aika vähän ja ketju jo rohisee siihen malliin, että pahaa tekee. Muuten sitä ei ole tutkittu. Korjaaja sanoi, että osat maksaa tonnin pintaan ja työtä tulee tonnin edestä.
No, minkäs teet. Vanhalla kun ajaa, niin pitää kai varautua tällaiseen.
Kiitti vastauksista! Tuli tuo korvaaminen mieleen, kun kilsoja on aika vähän ja ketju jo rohisee siihen malliin, että pahaa tekee. Muuten sitä ei ole tutkittu. Korjaaja sanoi, että osat maksaa tonnin pintaan ja työtä tulee tonnin edestä.
No, minkäs teet. Vanhalla kun ajaa, niin pitää kai varautua tällaiseen.
Re: 9-3 vm. 2000 jakopääremppa - GM ei tule vastaan
Westerlundilla hoituu kyllä hommat, mutta niin hoituu laskutuskin. Kannattaa kysäistä vielä muistakin paikoista työn hintaa, esim.
http://www.torek-auto.fi/joomla/
Holmberg 040-5389279
Vähämaa Puh 019-433 530
http://www.vippet.net/saabkorjaamo.html
http://www.torek-auto.fi/joomla/
Holmberg 040-5389279
Vähämaa Puh 019-433 530
http://www.vippet.net/saabkorjaamo.html
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 9-3 vm. 2000 jakopääremppa - GM ei tule vastaan
Tuo olisi kannattanut viedä tarkastukseen ennenkuin 8v tuli täyteen.
No kuitenkin . Osat ei tuossa paljoa maksa, mutta työtä on ainakin 9-5 kohdalla joku 12-16h korjaamolla. Mun vitosen kohalla taisi olla 12h työtä.
No kuitenkin . Osat ei tuossa paljoa maksa, mutta työtä on ainakin 9-5 kohdalla joku 12-16h korjaamolla. Mun vitosen kohalla taisi olla 12h työtä.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: 9-3 vm. 2000 jakopääremppa - GM ei tule vastaan
Käyttikös Westerlund automaattisesti saabin originaali osia, jos ei erikseen sovita muuta
Siitähän sitä hintaa tulee, jos laitetaan jakopäässä kaikki uutta marmoritiskiltä.
Eipä tuo isä ole ainakaan valittanut, kun on tuolla huollattanut/korjauttanut ng-satkuansa.
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Eipä tuo isä ole ainakaan valittanut, kun on tuolla huollattanut/korjauttanut ng-satkuansa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Re: 9-3 vm. 2000 jakopääremppa - GM ei tule vastaan
siinä orginaalissa sarjassa on käsittääkseni aivan kaikki osat. tiivisteliimoja ja stefoja myöten. Oliko siinä jopa ketjukiristimetkin??
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: 9-3 vm. 2000 jakopääremppa - GM ei tule vastaan
No, eipä ole sitten RW:lle taantuma iskenyt, kun tuollaisia arvioita heittää.9-5T kirjoitti:Erimieltä. Originaali korjaussarja 185e ei taida tarvikkeet päästä läheskään yhtä halvaksi.patse kirjoitti:Käyttikös Westerlund automaattisesti saabin originaali osia, jos ei erikseen sovita muutaSiitähän sitä hintaa tulee, jos laitetaan jakopäässä kaikki uutta marmoritiskiltä.
.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Re: 9-3 vm. 2000 jakopääremppa - GM ei tule vastaan
Juu, itsekin tuolta Westerlundilta kysäisin jakopäärempasta 9-5:een. Arvio oli 1000e työt + 1000e osat... ![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Re: 9-3 vm. 2000 jakopääremppa - GM ei tule vastaan
Kuulostaa hinta siltä etteivät halua kyseisiä töitä tehtäväkseen. Tietysti yläkanttiin arvioitu hinta ei helposti ylity sillä hinta-arviohan ei saa ylittyä ellei jouduta tekemään jotain muutakin kuin mistä on sovittu. Jos Mazdan koneeseen AD-korjaamo tekee männänrenkaiden ja jakopäänhihnan vaihdon osineen n.1500€ niin kuulostaa jo ryöstöltä tuo 2000€ jakoketjunvaihdosta.
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
-
- "Ruisku"
- Viestit: 130
- Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
- Paikkakunta: hollola
Re: 9-3 vm. 2000 jakopääremppa - GM ei tule vastaan
Mulla on 9-3 Aero 2000 malli,minä kun olen aina luullut,että kun on ketjuveto jakopäässä niin ei tartte,ainekaan vielä 145tkm ajettuun autoon mitään ketjua vaihtaa.Taisin sitten olla väärässä.Mulla on kanssa mittarissa 148tkm.
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Re: 9-3 vm. 2000 jakopääremppa - GM ei tule vastaan
Mitä iloa tuosta ketjusta edes on, jos vaihtoväli on hihnan luokkaa, vaan paljon kalliimpi ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Ruisku"
- Viestit: 130
- Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
- Paikkakunta: hollola
Re: 9-3 vm. 2000 jakopääremppa - GM ei tule vastaan
Samaa mietin????????????
SS kirjoitti:Mitä iloa tuosta ketjusta edes on, jos vaihtoväli on hihnan luokkaa, vaan paljon kalliimpi
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Re: 9-3 vm. 2000 jakopääremppa - GM ei tule vastaan
Aika monessakin, esim. joistakin Volvoista (hyi) löytyy 180tkm/10v.Missä hihnassa on vaihtoväli 9v tai 150km?
Vuosiraja tosin usein on pienempi, mutta 150tkm alkaa kilometreinä olla jo yleinen. Ja onhan se hihnan vaihto usein aikalailla helpompi kuin ketjun, toki riippuu hieman konehuoneen ahtaudesta...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3 vm. 2000 jakopääremppa - GM ei tule vastaan
En ala tonkimaan, ainakin 90...120tkm välejä löytyy moneltakin merkiltä. Kommenttini oli osittain sarkastinen, lähinnä kritisoin että jossain on vikaa jos ketju ei pidempään kestä.Entä viime vuosituhannella myyntiin tulleissa?
Näin sen pitäisi mennä, toivottavasti ainakin suurimmalla osalla Saabisteista. Olen minäkin tuon hihnattomuuden plussaksi laskenut Saabeissa.Omissa ei ole ketjut vaatinut vaihtoa kun olen noudattanut öljynvaihtosuosituksia(valmistajan) tosin yhdessäkään ei ole ihan vielä 1/2 milj. mittarissa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2