9-3 2,0i tasapainoketjun kohdistus

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Baas1
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: To Huhti 09, 2009 09:52

9-3 2,0i tasapainoketjun kohdistus

Viesti Kirjoittaja Baas1 »

Tasapainoketjun asennuksessa on normaalit merkit rattaissa ja rungossa. Nyt olen kuullut kahta eri tapaa. Kumpiko on oikea?

1.Kun jakoketju on asennettu, kehotetaan pyörittämään konetta kaksi koko kierrosta, (onko kysymyksessä moottorin kierrokset, vai jakoketjun kiertäminen?), ennen kuin tasapainoketju asennetaan kohdalleen.

2.Vai... asennetaanko tasapainoketju merkkeihinsä samalla, kun jakoketju on merkeissään?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 9-3 2,0i tasapainoketjun kohdistus

Viesti Kirjoittaja peinu »

Moottoria kehotetaan pyörittämään pari kierrosta ja tsekkaamaan, että jako on vieläkin kohdallaan. Ettei vaan ollut jäänyt löysiä johonkin, tai venttiilit vängänneet nokista akselia pikkasen vinoon tms. Laita jakoketju nolla-asentoon ja sitten tasapainoakselien merkit kohilleen. Ainakaan tontussa ne ei ihan millilleem menneet mitenkään kohilleen. 1 hammas viereen olisi ollut vielä enemmän pielessä.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Baas1
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: To Huhti 09, 2009 09:52

Re: 9-3 2,0i tasapainoketjun kohdistus

Viesti Kirjoittaja Baas1 »

Kiitti vastauksesta. Itse tein omaan 9-5 niin kun kuvasit, mutta, sitten joku viisas puhu toista kieltä, kun rupesin laittelemaan pojan 9-3:a.
Huomasin muuten saman tasapainoketjun asentamisessa, että vaikea oli saada se ihan millilleen. No, homma onnistu hyvin, eikä täristä ja moottori käyn ilman lorinoita.
Vastaa Viestiin