Tasapainoketjun asennuksessa on normaalit merkit rattaissa ja rungossa. Nyt olen kuullut kahta eri tapaa. Kumpiko on oikea?
1.Kun jakoketju on asennettu, kehotetaan pyörittämään konetta kaksi koko kierrosta, (onko kysymyksessä moottorin kierrokset, vai jakoketjun kiertäminen?), ennen kuin tasapainoketju asennetaan kohdalleen.
2.Vai... asennetaanko tasapainoketju merkkeihinsä samalla, kun jakoketju on merkeissään?
9-3 2,0i tasapainoketjun kohdistus
Re: 9-3 2,0i tasapainoketjun kohdistus
Moottoria kehotetaan pyörittämään pari kierrosta ja tsekkaamaan, että jako on vieläkin kohdallaan. Ettei vaan ollut jäänyt löysiä johonkin, tai venttiilit vängänneet nokista akselia pikkasen vinoon tms. Laita jakoketju nolla-asentoon ja sitten tasapainoakselien merkit kohilleen. Ainakaan tontussa ne ei ihan millilleem menneet mitenkään kohilleen. 1 hammas viereen olisi ollut vielä enemmän pielessä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: 9-3 2,0i tasapainoketjun kohdistus
Kiitti vastauksesta. Itse tein omaan 9-5 niin kun kuvasit, mutta, sitten joku viisas puhu toista kieltä, kun rupesin laittelemaan pojan 9-3:a.
Huomasin muuten saman tasapainoketjun asentamisessa, että vaikea oli saada se ihan millilleen. No, homma onnistu hyvin, eikä täristä ja moottori käyn ilman lorinoita.
Huomasin muuten saman tasapainoketjun asentamisessa, että vaikea oli saada se ihan millilleen. No, homma onnistu hyvin, eikä täristä ja moottori käyn ilman lorinoita.