Hei!
Minulla kävi samoin (9-3, vm. 2001) nyt helmikuussa -10.
Olin varannut määräaikaishuollon autolleni perjantaille, kun torstaina alkoi check engine-valo palamaan
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Hauska sattuma. Huollossa ilmoittivat, että vika tulee ilmeisesti ahtopaineventtiilistä. Mutta vikailmoitukset nollattiin, valo ei enää palanut ja jatkoin ajelua. Kului pari päivää ja taas valo syttyi. Sitten meninkin Saabin merkkihuoltoon ja siellä vaihdatin tuon venttiilin. Vaihto sujui odottaessa ja koko homma maksoi reilusti alle satasen. Osa oli noin 30 €, työ 30 € ja vikakoodien luku noin 20 €.
En tiedä missä se venttiili sijaitsee, mutta tuossa hieman tietoa siitä mitä sen vaihto tulisi maksaa.
Ja ajaessa en tosiaan huomannut oikeastaan mitenkään tuota "vikaa". Joskus kiihdytyksen jälkeen, kun laitoin kytkimen pohjaan ja vaihdoin vaihdetta, kuului hieman epämääräistä huminaa moottoritilasta/jostain pakokammiosta tms. Se oli luultavasti sen venttiilin vika. Eli ahtopaineet "karkasivat" tms. Mutta tehohäviötä en huomannut, kun en ihan täyskaasukiihdytyksiä tehnyt.