ohjeetkin on olemassa
ng900 vaihteisto onkelmia
Re: ng900 vaihteisto onkelmia
helppo homma kun omaa sorminäppäryyttä
ohjeetkin on olemassa
ohjeetkin on olemassa
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: ng900 vaihteisto onkelmia
joo,varmasti
en epäileollenkaa,polimen ja sylkän sain hommaattuu ja ens viikolla pitäs rojekti alottaa. ku alkaa tuo kesäkin lähenee..
Re: ng900 vaihteisto onkelmia
saisko joltai ne ohjeet? letkujen/putkien mittaa ym? ettei menis turhaa aikaa ihmettelyyn
vaiika sitä joka tapaukses meneeki 
Re: ng900 vaihteisto onkelmia
Ohjetta senson muuttamiseksi manuaaliksi
http://www.genuinesaab.com/psi/files/Hy ... clutch.pdf
käyppäs tuolta vilkaisemassa
http://www.genuinesaab.com/psi/files/Hy ... clutch.pdf
käyppäs tuolta vilkaisemassa
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Saab 9-5 2,3
Kirsi Jokela
0451255333
Saab 9-5 2,3
Kirsi Jokela
0451255333
Re: ng900 vaihteisto onkelmia
kiitos vinkeistä. nyt vaan tarttis saada poljin ja sylinteri. purkaamolt piti ostaa mut ne oli ehtiny myydä paketin pois.
-
Griffin-99
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su Syys 05, 2004 16:17
- Paikkakunta: Tuusula
Re: ng900 vaihteisto onkelmia
Itse tein tuon vaihto operaation juuri viikonloppuna ja voit myös kysyä multa jos on jotain epäselvää. Aika yksinkertainen homma mutta kyllä siihen aikaa saa varata.
Noista Saabin ohjeista saa valmiin sapluunan jolla on helppo tehdä kartioterällä läpiviennit poljinsylinterille. Itse en vaihtanut jarrupoljinta ollenkaan vaan ajoin rälläkällä polkimen tallan kapeaksi ja laitoin pienemmän kumin tilalle. Se vaan täytyy ajaa mahdollisimman oikeaan reunaan se talla. Tuolloin kytkinpolkimen ja jarrun välinen etäisyys jää 10mm lähemmäs kuin kuin oikeasti mutta se ei kyllä haittaa ajossa mitään. Jos päädyt tähän laiskanmiehen ratkaisuun niin kannattaa suojata jalkatila hyvin esim. kumimatoilla niin ei kipinät tee tuhoja, mulla onnistui ainakin ihan hyvin.
Tarviit siis periaatteessa vain kytkinpolkimen sylintereineen ja siitä laatikolle menevän putken. Sensonicissa ja manuaalissa on molemmissa työsylinterille menevässä nesteputkessa noin 10 cm mittainen kumiletku osuus josta mä laitoin ne poikki ja prässäytin letkut yhteen hydrauliikka firmassa (15€) näin sain poljinsylinterin ja sensonicin työsylinterin pään sopimaan yhteen.
Apumiehen jalkatilasta löytyy boksi josta asentotunnistimet ohitetaan. Muistaakseni navat 5 ja 26 yhteen sekä 9 ja 18 (löytyy kyllä ohjeista). Sitten vaan boksi takas paikoille. Näin saat käynnistyksen estot pois. Sensonicin sulake pitää myös ottaa pois muuten jää acs-valo vilkkumaan.
Noista Saabin ohjeista saa valmiin sapluunan jolla on helppo tehdä kartioterällä läpiviennit poljinsylinterille. Itse en vaihtanut jarrupoljinta ollenkaan vaan ajoin rälläkällä polkimen tallan kapeaksi ja laitoin pienemmän kumin tilalle. Se vaan täytyy ajaa mahdollisimman oikeaan reunaan se talla. Tuolloin kytkinpolkimen ja jarrun välinen etäisyys jää 10mm lähemmäs kuin kuin oikeasti mutta se ei kyllä haittaa ajossa mitään. Jos päädyt tähän laiskanmiehen ratkaisuun niin kannattaa suojata jalkatila hyvin esim. kumimatoilla niin ei kipinät tee tuhoja, mulla onnistui ainakin ihan hyvin.
Tarviit siis periaatteessa vain kytkinpolkimen sylintereineen ja siitä laatikolle menevän putken. Sensonicissa ja manuaalissa on molemmissa työsylinterille menevässä nesteputkessa noin 10 cm mittainen kumiletku osuus josta mä laitoin ne poikki ja prässäytin letkut yhteen hydrauliikka firmassa (15€) näin sain poljinsylinterin ja sensonicin työsylinterin pään sopimaan yhteen.
Apumiehen jalkatilasta löytyy boksi josta asentotunnistimet ohitetaan. Muistaakseni navat 5 ja 26 yhteen sekä 9 ja 18 (löytyy kyllä ohjeista). Sitten vaan boksi takas paikoille. Näin saat käynnistyksen estot pois. Sensonicin sulake pitää myös ottaa pois muuten jää acs-valo vilkkumaan.
9000 2,3t Aut -94 Steg1
9-5 2,3T Aut Vector -04
#2117
9-5 2,3T Aut Vector -04
#2117
Re: ng900 vaihteisto onkelmia
kiitos jälleen. auto menee naapurin nyrkkipajaan ihmeteltäväks et onko siellä jotakin muuta vikaa kun ne vaihteet ei mene päälle olleskaa. on aika paljon tullu ristiriitaisia ajatuksia kanssaihmisiltä.jotkut meinaa ettei sensos olis mitää vikaa et jossain vaihteem siirtäjis tai sitten työsylkäs häiriöö.. 
Re: ng900 vaihteisto onkelmia
no niin,auto vihdosta viimein kunnossa. senson laatikosta oli ilmeisesti siirtäjät menny jumiin.nyt turbon viis vaihteinen aski ja kytkin pedaalin,hienosti pelittää 
