NG 900 2.0T VIRITYS

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja core2 »

Minuteman kirjoitti:Kummallekin= Oikea ja Vasen, ei akselin etu- ja takapuoli!

Ja minä satun olemaan irrottanut näitä puslia, mittaillut ja vaihtanut niitä.

Kertomasi mukaan sinä et ole edes kajonnut kyseessäoleviin pusliin, ja syytät minua mutuilusta! Hohhoh! :lol:
Miksi paskoa kätensä ellei tarvitse? en syytä sinua mistään vaan kysyin: Hmmm, mistä tämä fakta tulee vai onko vain sitä kuuluisaa Mutua. Tarkoittaen ainoastaan tuota 10mm ja jos sinä joka sen kirjoitit otat kyselyni syytökseksi, niin tosiaan se tuntuu kyllä helvetin naurettavalta, olithan aikuinen? :mrgreen:
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Tässä se mistä on kyse, klikkaa suuremmaksi uuteen ikkunaan:

Kuva
Eli tuon keskihelan etu- ja takapuolella auton kulkusuunnassa on 3-4mm tyhjä tila johon pusla myötää, ja keskihelan molemmin puolin oleva puskurikumi joustaa vielä 1-2mm lisää.

Ja tässä sitä pirulaista jo tuhotaankin.
Kuva

Ja tässä uretaanipusla paikoillaan, tosin vielä ilman keskihelaa. Huomaa uretaanikumin tärkein piirre eli tyhjät tilat puuttuvat=akselin auton pituussuuntainen liike minimoituu uretaanipuslan silti vielä mahdollistaessa taka-akselin vaatimat joustoliikkeet. Perä ei muljua eivätkä joustoliikkeet tien epätasaisuuksissa aiheuta enää korjailutarvetta ratilla.
Kuva
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja core2 »

Moi tiedän tarkkaan mistä on kyse, mutta toleranssi saabilta tähän uutena on +/- 1,0mm. Huom! se, että puhun uudesta autosta jossa kumpikin niin pultin kuin bussninginkin osa ovat kulumattomia ja vulcanointi on onnistunut, en jostain joka on rullannut 50 - 300 tuhatta kilsaa.
Muistan kaverini pirssin jonka hän osti uutena 2004 niin koko paska jouduttiin uusimaan alle 20000km. (hän sai onneksi mun alennukset.)

"60 sekkaa" kiitos muuten erinomaisista valokuvista.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
j3cc3
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2011 14:52
Paikkakunta: Savonlinna

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja j3cc3 »

Mistä muuten kannattais hommata ahtopainemittari ja minkä merkkinen?

Vai onko olemassa semmosta "monitoimimittaria" jossa näkyy myös ahtopaine ja tekeekö niillä yleensä yhtään mitään?

Tämmösen löysin mut tästäkin puuttuu ahtopaine

http://www.jj-tuonti.com/scangauge-moni ... -1034.html

Tarvetta kuitenkin varmaan olisi jo Ahtopaine mittarille ja Laajakaista lambdalle..

Mitäs muita arvoja olisi hyvä seurata ? Mitä ei vakiomittareista nää?
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Kannattaa varmaan harkita tuota t5suite:a jos meinaa kunnolla virittää.
haulla löytyy lisää.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
j3cc3
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2011 14:52
Paikkakunta: Savonlinna

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja j3cc3 »

Mistä kannattaisi hommata tarkka ja hyvä ahtopainemittari?

Haluisin vähän tietää mihin rahani laitan :D

Teollisuus mittarihan olis varmaan kaikkein tarkin, mutta en nyt niin racing lookkia hae auton sisustaan..

Pitäs muutenkin keksiä joku fiksu paikka mittarille, A-pilarissa töröttävä mittari tuo mieleen jonkun karvanoppa sierran!
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Eikös NG:n mittaristosta ahtopainemittari jo löydy? Itse olen tarkemman mittarin todennut turhaksi, ei sitä kuitenkaan vedon aikana juuri ehdi katsella. Hommaa canusb piuha ja katso toteutuneet ahdot jälkikäteen logista.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
j3cc3
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2011 14:52
Paikkakunta: Savonlinna

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja j3cc3 »

joo kyllä löytyy, mutta olis se kiva olla tarkempi!

Mistäs noita piuhoja saa ja millä periaattella se toimii piuha läppäriin ja läppäristä autoon ja joku ohjelma josta kattoa tiedot vai?
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

piuhoja http://www.lawicel-shop.se/shop/

ohjelma jo kertaalleen tälläkin sivulla mainittu t5suite
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
j3cc3
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2011 14:52
Paikkakunta: Savonlinna

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja j3cc3 »

Okei!

Paljonkos se T5 suite ohjelma maksaa?

Onko se piuha tämä

http://www.lawicel-shop.se/shop/image.a ... OBD-2l.jpg
sepe2000
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 17:11
Paikkakunta: Rauma

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja sepe2000 »

T5Suite on ilmainen.
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
j3cc3
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2011 14:52
Paikkakunta: Savonlinna

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja j3cc3 »

Paljon on muuten mahdollisuus ottaa ulos 2.0T T5 moottorista vakioilla sisuskaluilla?

Tai miten paljon uskaltaa virittää ennen kun kannattaa käydä veiviä ja mäntiä vaihtamaan?

T5:han kestää enemmän kuin T7 eikö?

Onkos kukaan laitellu itelleen tota Forgen By-passia ton Bosch:in alkuperäisen tilalle, ja onko parempi vai huonompi vaihtoehto kuin alkuperäinen?
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja saabracing »

500 hevosta sietää vakiohilut kunnossa ollessaan.

kansipahvi noista ekana menee jos vaiheloota ja kytkin kestää.
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja SonmH »

j3cc3 kirjoitti:Paljon on muuten mahdollisuus ottaa ulos 2.0T T5 moottorista vakioilla sisuskaluilla?

Tai miten paljon uskaltaa virittää ennen kun kannattaa käydä veiviä ja mäntiä vaihtamaan?

T5:han kestää enemmän kuin T7 eikö?

Onkos kukaan laitellu itelleen tota Forgen By-passia ton Bosch:in alkuperäisen tilalle, ja onko parempi vai huonompi vaihtoehto kuin alkuperäinen?
sisuskalut ei ole ongelma jos vaan hyvässä kunnossa, ellei ihan tosissaan ala virittämään.
Turha vaihdella bypasseja/dumppeja ellei vanha ole rikki.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Vastaa Viestiin