Miksi paskoa kätensä ellei tarvitse? en syytä sinua mistään vaan kysyin: Hmmm, mistä tämä fakta tulee vai onko vain sitä kuuluisaa Mutua. Tarkoittaen ainoastaan tuota 10mm ja jos sinä joka sen kirjoitit otat kyselyni syytökseksi, niin tosiaan se tuntuu kyllä helvetin naurettavalta, olithan aikuinen?Minuteman kirjoitti:Kummallekin= Oikea ja Vasen, ei akselin etu- ja takapuoli!
Ja minä satun olemaan irrottanut näitä puslia, mittaillut ja vaihtanut niitä.
Kertomasi mukaan sinä et ole edes kajonnut kyseessäoleviin pusliin, ja syytät minua mutuilusta! Hohhoh!
NG 900 2.0T VIRITYS
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Tässä se mistä on kyse, klikkaa suuremmaksi uuteen ikkunaan:

Eli tuon keskihelan etu- ja takapuolella auton kulkusuunnassa on 3-4mm tyhjä tila johon pusla myötää, ja keskihelan molemmin puolin oleva puskurikumi joustaa vielä 1-2mm lisää.
Ja tässä sitä pirulaista jo tuhotaankin.

Ja tässä uretaanipusla paikoillaan, tosin vielä ilman keskihelaa. Huomaa uretaanikumin tärkein piirre eli tyhjät tilat puuttuvat=akselin auton pituussuuntainen liike minimoituu uretaanipuslan silti vielä mahdollistaessa taka-akselin vaatimat joustoliikkeet. Perä ei muljua eivätkä joustoliikkeet tien epätasaisuuksissa aiheuta enää korjailutarvetta ratilla.


Eli tuon keskihelan etu- ja takapuolella auton kulkusuunnassa on 3-4mm tyhjä tila johon pusla myötää, ja keskihelan molemmin puolin oleva puskurikumi joustaa vielä 1-2mm lisää.
Ja tässä sitä pirulaista jo tuhotaankin.

Ja tässä uretaanipusla paikoillaan, tosin vielä ilman keskihelaa. Huomaa uretaanikumin tärkein piirre eli tyhjät tilat puuttuvat=akselin auton pituussuuntainen liike minimoituu uretaanipuslan silti vielä mahdollistaessa taka-akselin vaatimat joustoliikkeet. Perä ei muljua eivätkä joustoliikkeet tien epätasaisuuksissa aiheuta enää korjailutarvetta ratilla.

Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Moi tiedän tarkkaan mistä on kyse, mutta toleranssi saabilta tähän uutena on +/- 1,0mm. Huom! se, että puhun uudesta autosta jossa kumpikin niin pultin kuin bussninginkin osa ovat kulumattomia ja vulcanointi on onnistunut, en jostain joka on rullannut 50 - 300 tuhatta kilsaa.
Muistan kaverini pirssin jonka hän osti uutena 2004 niin koko paska jouduttiin uusimaan alle 20000km. (hän sai onneksi mun alennukset.)
"60 sekkaa" kiitos muuten erinomaisista valokuvista.
Muistan kaverini pirssin jonka hän osti uutena 2004 niin koko paska jouduttiin uusimaan alle 20000km. (hän sai onneksi mun alennukset.)
"60 sekkaa" kiitos muuten erinomaisista valokuvista.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Mistä muuten kannattais hommata ahtopainemittari ja minkä merkkinen?
Vai onko olemassa semmosta "monitoimimittaria" jossa näkyy myös ahtopaine ja tekeekö niillä yleensä yhtään mitään?
Tämmösen löysin mut tästäkin puuttuu ahtopaine
http://www.jj-tuonti.com/scangauge-moni ... -1034.html
Tarvetta kuitenkin varmaan olisi jo Ahtopaine mittarille ja Laajakaista lambdalle..
Mitäs muita arvoja olisi hyvä seurata ? Mitä ei vakiomittareista nää?
Vai onko olemassa semmosta "monitoimimittaria" jossa näkyy myös ahtopaine ja tekeekö niillä yleensä yhtään mitään?
Tämmösen löysin mut tästäkin puuttuu ahtopaine
http://www.jj-tuonti.com/scangauge-moni ... -1034.html
Tarvetta kuitenkin varmaan olisi jo Ahtopaine mittarille ja Laajakaista lambdalle..
Mitäs muita arvoja olisi hyvä seurata ? Mitä ei vakiomittareista nää?
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Kannattaa varmaan harkita tuota t5suite:a jos meinaa kunnolla virittää.
haulla löytyy lisää.
haulla löytyy lisää.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Mistä kannattaisi hommata tarkka ja hyvä ahtopainemittari?
Haluisin vähän tietää mihin rahani laitan
Teollisuus mittarihan olis varmaan kaikkein tarkin, mutta en nyt niin racing lookkia hae auton sisustaan..
Pitäs muutenkin keksiä joku fiksu paikka mittarille, A-pilarissa töröttävä mittari tuo mieleen jonkun karvanoppa sierran!
Haluisin vähän tietää mihin rahani laitan
Teollisuus mittarihan olis varmaan kaikkein tarkin, mutta en nyt niin racing lookkia hae auton sisustaan..
Pitäs muutenkin keksiä joku fiksu paikka mittarille, A-pilarissa töröttävä mittari tuo mieleen jonkun karvanoppa sierran!
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Eikös NG:n mittaristosta ahtopainemittari jo löydy? Itse olen tarkemman mittarin todennut turhaksi, ei sitä kuitenkaan vedon aikana juuri ehdi katsella. Hommaa canusb piuha ja katso toteutuneet ahdot jälkikäteen logista.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
joo kyllä löytyy, mutta olis se kiva olla tarkempi!
Mistäs noita piuhoja saa ja millä periaattella se toimii piuha läppäriin ja läppäristä autoon ja joku ohjelma josta kattoa tiedot vai?
Mistäs noita piuhoja saa ja millä periaattella se toimii piuha läppäriin ja läppäristä autoon ja joku ohjelma josta kattoa tiedot vai?
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Okei!
Paljonkos se T5 suite ohjelma maksaa?
Onko se piuha tämä
http://www.lawicel-shop.se/shop/image.a ... OBD-2l.jpg
Paljonkos se T5 suite ohjelma maksaa?
Onko se piuha tämä
http://www.lawicel-shop.se/shop/image.a ... OBD-2l.jpg
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
T5Suite on ilmainen.
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Paljon on muuten mahdollisuus ottaa ulos 2.0T T5 moottorista vakioilla sisuskaluilla?
Tai miten paljon uskaltaa virittää ennen kun kannattaa käydä veiviä ja mäntiä vaihtamaan?
T5:han kestää enemmän kuin T7 eikö?
Onkos kukaan laitellu itelleen tota Forgen By-passia ton Bosch:in alkuperäisen tilalle, ja onko parempi vai huonompi vaihtoehto kuin alkuperäinen?
Tai miten paljon uskaltaa virittää ennen kun kannattaa käydä veiviä ja mäntiä vaihtamaan?
T5:han kestää enemmän kuin T7 eikö?
Onkos kukaan laitellu itelleen tota Forgen By-passia ton Bosch:in alkuperäisen tilalle, ja onko parempi vai huonompi vaihtoehto kuin alkuperäinen?
-
saabracing
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
500 hevosta sietää vakiohilut kunnossa ollessaan.
kansipahvi noista ekana menee jos vaiheloota ja kytkin kestää.
kansipahvi noista ekana menee jos vaiheloota ja kytkin kestää.
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
sisuskalut ei ole ongelma jos vaan hyvässä kunnossa, ellei ihan tosissaan ala virittämään.j3cc3 kirjoitti:Paljon on muuten mahdollisuus ottaa ulos 2.0T T5 moottorista vakioilla sisuskaluilla?
Tai miten paljon uskaltaa virittää ennen kun kannattaa käydä veiviä ja mäntiä vaihtamaan?
T5:han kestää enemmän kuin T7 eikö?
Onkos kukaan laitellu itelleen tota Forgen By-passia ton Bosch:in alkuperäisen tilalle, ja onko parempi vai huonompi vaihtoehto kuin alkuperäinen?
Turha vaihdella bypasseja/dumppeja ellei vanha ole rikki.
Väärinviritys stage 3 1x2-1