Ng 900 sammuu kuumana

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Hiippailija
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 17:32
Paikkakunta: Hellsinki

Ng 900 sammuu kuumana

Viesti Kirjoittaja Hiippailija »

Eli potilas on 2.3 vapari vm -97. Ajettu 294tkm.
Toimii kylmänänä moitteetta. Tunnin ajelun jälkeen alkaa meno pätkiä.
Oireet ovat tutut keväältä.
Nykäsee silloin tällöin. Check engine saattaa syttyä, sammuu jonkin ajan kuluttua, ilman kummempaa oireilua.
Vikakoodit luettu Tikkurilan Metro autolla ja AutoWesterlundilla, seokset laihalla, seokset rikkaalla. Siis molemmat vika ilmoitukset molemmilla kerroilla.
Sitten yks kaks, ilman vikavaloa alkaa nykimään reilusti, vastaa kaasuun vapaalla mut ei vääntöä alkuunkaan. Sammuu, lähtee huonosti käyntiin jos lähtee ollenkaan, kierrokset n. 400-700. Ei kestä painaa kaasua.
Ei lähde enää käyntiin kuin kylmänä.
Vaihdettu tälle vuodelle:
Tulpat. Tulpanjohdot. Virranjakaja, pyörijä. Puola. Bensapumppu. Ilmamäärämittari. Öljyt, suodatin. Ilmansuodatin. Alipaineletkuja. Lambda, tänään viimeksi.

Kaikkihan tietysti on mahdollista, olisiko puola mennyt uudestaan?
Kevään sammumiset korjaantui lopultakin kun vaihdoin puolan.
Motronicin boksi?

Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan, voittajalle mainetta ja kunniaa + pullakahvit.
Westerlundikin nosti kätensä pystyyn kun kuuli vaihdetut osat. Sanoi että hänelläkään ei ole muuta keinoa kuin kokeilla osa kerrallaan ja se käy kalliiksi kun ei ole hyllyssä "koekappaleita".
900-97-2.3SE R.I.P -3071-
Hiippailija
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 17:32
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Ng 900 sammuu kuumana

Viesti Kirjoittaja Hiippailija »

Unohtu osa listasta kampiakselinasentotunnistin.
Sain auton ajettua kotiin ja vaihdoin uuden puolan ja tarkistin muutenkin letkut ja tyhjäkäyntiventtiilin.
Ropauksen tuloksena parin minuutin normi tyhjäkäynti jonka jälkeen kierrokset hyytyy sinne 400-700 hujakoille.
Ainoa muutos edelliseen että moottori "korjaa" häiriön nostamalla kierrokset 1500 ja laskee normiin hetkeksi kunnes taas hyytyy.
Tuota oravan pyörää se tekis varmaan loputtomiin...
Ainoa positiivinen piirre on ettei check engine enää pala, tai ei sekään paljo lohduta..
900-97-2.3SE R.I.P -3071-
är.jii
"Viggen"
Viestit: 607
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 17:48
Paikkakunta: Parkano

Re: Ng 900 sammuu kuumana

Viesti Kirjoittaja är.jii »

Ääni myöskin tolle asentoanturille :wink: Meidän kolkki teki saman paitsi ei nykiny eikä huomannu muuta kuin, että ajon jälkeen ei heti lähteny käyntiin, ennenkuin oli jäähtyny tarpeeksi.
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ng 900 sammuu kuumana

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Viskaa kylmää vettä asentoanturin päälle. Jos käynti korjaantuu on vika siinä.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Ng 900 sammuu kuumana

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Tai kylmäspraytä.
Hiippailija
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 17:32
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Ng 900 sammuu kuumana

Viesti Kirjoittaja Hiippailija »

Eipä ole vika kampiakselin asentotunnistimessa, ei maadoituspisteissä, ei releissä, eikä myöskään motronicin boksissa.
Tämän päivän tulos on että :saab: pysyy käynnissä 10-15 min. jonka jälkeen pitää antaa koneen jäähtyä. Ajaminen onnistuu kovilla kierroksilla, nykii ihan v#tusti.
Check engine palaa mut eipä tuosta paskasta saa mitään ulos ilman korjaamoa.
No, huomenna mennään lomareissulle, junalla, hävetköön :saab: viikon yksinään kotona.
Hyviä ehdotuksia saa edelleen antaa. Kuusakoski alkaa kivuta listalla ylöspäin..
900-97-2.3SE R.I.P -3071-
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2033
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Ng 900 sammuu kuumana

Viesti Kirjoittaja vfr »

Kannattaisko seuraavaksi tutkia pensan saanti.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Hiippailija
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 17:32
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Ng 900 sammuu kuumana

Viesti Kirjoittaja Hiippailija »

Tuli tänään itselläkin mieleen. Tosin ihmetyttää toi sammumisen tarkkuus. Kone lämpimänä, n.10min startista.
Tänään illalla löin käyntiin kun kone oli kunnolla jäähtynyt niin kävi 20 min, eikä sammunut.
En jaksanut odotella enempää, check engine päällä edelleen.
Pitäis saada mitattua paineet linjasta,ei ainakaan mulla ole vermeitä siihen.
900-97-2.3SE R.I.P -3071-
Hiippailija
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 17:32
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Ng 900 sammuu kuumana

Viesti Kirjoittaja Hiippailija »

Jos kukaan viitsisi mitata omasta toimivasta autostaan koneen ollessa kuumana kampiakselin asentotunnistimen vastus arvon. WIS antaa muistaakseni arvoksi n.950 ohmia. Itsellä on kaksi tarvike anturia joissa kylmä arvo on n.1000 ohmia ja kun kone sammuu niin arvo on n.1150-1200.
Yhdellä boschin anturilla oli tulokset 959 ohmia kylmänä ja 1150 sammui.
Eli onko nämä arvot sallittujen sisällä vai onko kaikki kolme olleet paskana??
Viimeksi muokannut Hiippailija, To Kesä 16, 2011 12:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900-97-2.3SE R.I.P -3071-
UC
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ke Loka 06, 2004 00:22
Paikkakunta: Espoo

Re: Ng 900 sammuu kuumana

Viesti Kirjoittaja UC »

aikaisemman käsitykseni mukaan kampiakselin asentoanturin vastusarvo olisi napojen 1-2 välillä 540 + 55 ohmia. :?
Hiippailija
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 17:32
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Ng 900 sammuu kuumana

Viesti Kirjoittaja Hiippailija »

Se 950 ohmia on muistikuvani koska nyt ei ole omaa tietokonetta WISsin kera käytössä.
Nyt pitää muistaa että kyse on vapari / motronic kone. Anturin kaapelin pituus on n.50-60 cm ja liitin sininen nelinapainen josta kolme käytössä, liittimen juuressa kaapelin johtimet näkyvissä.
Turbon vastaava on pitempi ja kolminapainen, kaapeli ehjä.
900-97-2.3SE R.I.P -3071-
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Ng 900 sammuu kuumana

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Ootko kokeillut toisella puolalla?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Hiippailija
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 17:32
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Ng 900 sammuu kuumana

Viesti Kirjoittaja Hiippailija »

Kotiin päin tulossa ja huomenna pitäis taas potkia potilasta..
Pitää saada vika päälle ja kokeilla antaako kipinää.
Bensapumppua voi pyörittää suoralla sähköllä, kiertääkö bensa paluuletkua pitkin ilman ongelmia?
Puola on vaihdettu viikko sitten..
900-97-2.3SE R.I.P -3071-
Hiippailija
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 17:32
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Ng 900 sammuu kuumana

Viesti Kirjoittaja Hiippailija »

WTF!!
Nyt kun WISsiä tuijottelin niin se antoi kampiakselin asentotunnistimelle arvoksi 540 ohmia.
Tosin liitin ei ole samanlainen eikä samassa paikassa WISsissä kuin autossa.
Onko tässä ristiriitaa todellisuuden kanssa?
Mistähän mulla on jäänyt se 950 ohmia..
900-97-2.3SE R.I.P -3071-
UC
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ke Loka 06, 2004 00:22
Paikkakunta: Espoo

Re: Ng 900 sammuu kuumana

Viesti Kirjoittaja UC »

ainakin mulla liitin oli 3-napainen ja se oli wisissä kuvatussa paikassa (ng900se, 2.0 vapari, -95). en muista mitä vastusarvoja aikoinani mittasin, mutta poikkesivat kuitenkin 540:stä sen verran paljon, että totesin palikan olevan tdn mäsä. vaihtamalla tuli kuntoon eli ei sammuillu oudosti tuon jälkeen.
Vastaa Viestiin