NG 900 2.0T VIRITYS

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Trionicci on joskus kranttu oikealle peruspaineelle toimiakseen ahdoilla oikein. Peruspaine säädetään yleensä olemaan puolet maksimipaineesta. Alkuperäinen peruspaine on luokkaa 0.4 bar tms, joten jos maksimipaineet on vaikka 1.3bar, pitäisi peruspaine säätää silloin n 0.65bariin. Tämä tehdään hukkiksen vartta lyhentämällä. Peruspaineet voi testatat ajossa ottamalla mankulta piuha irti ja lukemalla erillisestä mittarista paineet.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Kiitos, nyt selkis. Toi faq:n teksti on jotenkin tosi vaikeasti ymmärrettävissä, ainakin mulle 8O
Ng900
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Nyt on kaksi kertaa käyny 2:lla vedättäessä että ehkä josasin 5000rpm kohdalla rupee röpeltää ja vedot loppuu. toisella kerralla ne loppu hetkekt vaik vaihdoin kolmoselle, vaihdoin vitoselle ja toimi taas. Mistä tämmönen voi johtua? Bensaa on molemmilla kerroilla ollut vajaa puol tankkia ja 98 tai vpoweria oon aina tankannu.
Voiko lambda aiheuttaa tälläistä jos on jotenkin huonosti, ku tehtiin nyt kaverin kanssa toi putkisto ja laitettiin lambda sellasel hitsattaval kierroholkil putkeen, en usko että siin mitää vikaa on mutta mutta?
Ng900
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

- Tulpat, sytkäkasetti
- ehkä kampiakselin asentoanturi
- näyttäähän anturidatat järkeviä arvoja esimerkiksi mappianturille ?

Ei kai pohjasofta ole 204R ilman bensakartan hienosäätöä ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja tomipee »

vesa67 kirjoitti:- Tulpat, sytkäkasetti
- ehkä kampiakselin asentoanturi
- näyttäähän anturidatat järkeviä arvoja esimerkiksi mappianturille ?

Ei kai pohjasofta ole 204R ilman bensakartan hienosäätöä ?
Pitäisi olla 204L pohjalla. Mitenkäs saisin noita anturidatoja mittailtua?
Ng900
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Can-väylältä T5suitella tai OBD-väylästä kanssa saa joitain arvoja
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Okei, pitänee latailla tohon miniläppäriin suite ja hommailla piuha, mä ku luulin ettei viel näil viritysasteilla tarttis leikkiä läppärin kaa :oops:

Kokeilin tos kauppareissulla ja 2 vaihteella ku vauhtia on noin 90 nii rupee prötää ja vedot hävii. Eikös sytkävika ilmanis paukkumisena, et olisko bensapuolel? Pitäis varmaa kattella nyt bensansuodatin ainaki alkuun? Vai voiko olla joku softahärö?

Tota perusahtopainetta en ole vielä säätänyt, voiko se vaikuttaa?

Käyn kuvaamassa videon niin on helpompi selittää oire
Ng900
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

taispa tulla rajoitin vastaan 2 vaihteella
kokeileppas 3 menee sitten jo 170 ja taas tekee samaa :lol:
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Kyllä se ennen on menny yli 100 2:lla :D
No pitää kokeilla vielä, tää diagnosointi on kuitenki ihan kivaa ku "saa luvan kanssa" vetää kaasu pohjassa :D
Ng900
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

laita nitrometaania tankkiin niin menee vielä enemmän ja sitten takuulla nopeesti ellei kajaha enen sitä :wink:
tai poista kierrosrajoitin koneesta saa vaikka 130

mitenkä taas alkoi tuntumaan että joku kakara on saanut isin rahoilla alleen turbo saabin
ja isi maksaa kokeilujen saldon taas jälleen kerran :lol:
(jos olis mun kakara niin takuulla kävelis taas jonkun vuoden :mrgreen: )
Viimeksi muokannut jusa_71, Pe Joulu 23, 2011 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Just :D Eli sun mielestä on jotenkin hauskaa et autoni prötää? No osaanpahan suhtautua taas yhden foorumilaisen kirjoitteluihin uudella tavalla
Ng900
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

no jos se nyt on pakko rikkoa ihan ehoin tahoin niin KYLLÄ
jos ei autoa osata käyttää järkevästi vaikka olisi kuinka viritetty
kierros rajoitinhan on juuri sitävarten että kone pysyisi kasassa
ja ehkäisisi vahingossa rikkoutumisen.
ei sitävarten että koitetaan kuinka kauan ja kovaa sillä päästään enenkuin kone leviää
järkeäkin tarvitaan viritysten kanssa

ihan sama mitä ajattelet tomipee a
Viimeksi muokannut jusa_71, Pe Joulu 23, 2011 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja tomipee »

jusa_71 kirjoitti:no jos se nyt on pakko rikkoa ihan ehoin tahoin niin KYLLÄ
jos ei autoa osata käyttää järkevästi vaikka olisi kuinka viritetty
kierros rajoitinhan on juuri sitävarten että kone pysyisi kasassa
ja ehkäisisi vahingossa rikkoutumisen.
ei sitävarten että koitetaan kuinka kauan ja kovaa sillä päästään enenkuin kone leviää
järkeäkin tarvitaan viritysten kanssa
Nyt en kyllä käsitä miten se kierrosluvunrajoitin liittää tähän jos auto rupeaa prötää reilusti ennen sitä?
Ng900
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

kuten vesa vastasi tarkista aluksi ko:systeemit
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Otetaas noi puhelahjat vasta huomenna auki

Oletko sitä sytkäkasettin vaihtoa kokeillut vielä ? Se olis melko selvä syypää, tosin tekis saman kyllä sitten kolmosellakin mikäli paineet pysyy samoissa lukemissa myös isommalla vaihteella.
Käy nimittäin niin että kakkosella ampasee kierrokset niin nopeesti ylös ettei näillä pidoilla ihan voi olla varma missä mennään. Kolmosella voi sitten käydä niin että pakopaineet alkaa puskeen hukkista auki kun aikaa on enemmän kierrosten nousussa ja jos toi kasetti on ihan rajoilla korkeilla kierroksilla ja paineilla niin tossa selitys
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin