NG 900 2.0T VIRITYS
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Trionicci on joskus kranttu oikealle peruspaineelle toimiakseen ahdoilla oikein. Peruspaine säädetään yleensä olemaan puolet maksimipaineesta. Alkuperäinen peruspaine on luokkaa 0.4 bar tms, joten jos maksimipaineet on vaikka 1.3bar, pitäisi peruspaine säätää silloin n 0.65bariin. Tämä tehdään hukkiksen vartta lyhentämällä. Peruspaineet voi testatat ajossa ottamalla mankulta piuha irti ja lukemalla erillisestä mittarista paineet.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Kiitos, nyt selkis. Toi faq:n teksti on jotenkin tosi vaikeasti ymmärrettävissä, ainakin mulle
Ng900
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Nyt on kaksi kertaa käyny 2:lla vedättäessä että ehkä josasin 5000rpm kohdalla rupee röpeltää ja vedot loppuu. toisella kerralla ne loppu hetkekt vaik vaihdoin kolmoselle, vaihdoin vitoselle ja toimi taas. Mistä tämmönen voi johtua? Bensaa on molemmilla kerroilla ollut vajaa puol tankkia ja 98 tai vpoweria oon aina tankannu.
Voiko lambda aiheuttaa tälläistä jos on jotenkin huonosti, ku tehtiin nyt kaverin kanssa toi putkisto ja laitettiin lambda sellasel hitsattaval kierroholkil putkeen, en usko että siin mitää vikaa on mutta mutta?
Voiko lambda aiheuttaa tälläistä jos on jotenkin huonosti, ku tehtiin nyt kaverin kanssa toi putkisto ja laitettiin lambda sellasel hitsattaval kierroholkil putkeen, en usko että siin mitää vikaa on mutta mutta?
Ng900
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
- Tulpat, sytkäkasetti
- ehkä kampiakselin asentoanturi
- näyttäähän anturidatat järkeviä arvoja esimerkiksi mappianturille ?
Ei kai pohjasofta ole 204R ilman bensakartan hienosäätöä ?
- ehkä kampiakselin asentoanturi
- näyttäähän anturidatat järkeviä arvoja esimerkiksi mappianturille ?
Ei kai pohjasofta ole 204R ilman bensakartan hienosäätöä ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Pitäisi olla 204L pohjalla. Mitenkäs saisin noita anturidatoja mittailtua?vesa67 kirjoitti:- Tulpat, sytkäkasetti
- ehkä kampiakselin asentoanturi
- näyttäähän anturidatat järkeviä arvoja esimerkiksi mappianturille ?
Ei kai pohjasofta ole 204R ilman bensakartan hienosäätöä ?
Ng900
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Can-väylältä T5suitella tai OBD-väylästä kanssa saa joitain arvoja
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Okei, pitänee latailla tohon miniläppäriin suite ja hommailla piuha, mä ku luulin ettei viel näil viritysasteilla tarttis leikkiä läppärin kaa
Kokeilin tos kauppareissulla ja 2 vaihteella ku vauhtia on noin 90 nii rupee prötää ja vedot hävii. Eikös sytkävika ilmanis paukkumisena, et olisko bensapuolel? Pitäis varmaa kattella nyt bensansuodatin ainaki alkuun? Vai voiko olla joku softahärö?
Tota perusahtopainetta en ole vielä säätänyt, voiko se vaikuttaa?
Käyn kuvaamassa videon niin on helpompi selittää oire
Kokeilin tos kauppareissulla ja 2 vaihteella ku vauhtia on noin 90 nii rupee prötää ja vedot hävii. Eikös sytkävika ilmanis paukkumisena, et olisko bensapuolel? Pitäis varmaa kattella nyt bensansuodatin ainaki alkuun? Vai voiko olla joku softahärö?
Tota perusahtopainetta en ole vielä säätänyt, voiko se vaikuttaa?
Käyn kuvaamassa videon niin on helpompi selittää oire
Ng900
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
taispa tulla rajoitin vastaan 2 vaihteella
kokeileppas 3 menee sitten jo 170 ja taas tekee samaa
kokeileppas 3 menee sitten jo 170 ja taas tekee samaa
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Kyllä se ennen on menny yli 100 2:lla
No pitää kokeilla vielä, tää diagnosointi on kuitenki ihan kivaa ku "saa luvan kanssa" vetää kaasu pohjassa
No pitää kokeilla vielä, tää diagnosointi on kuitenki ihan kivaa ku "saa luvan kanssa" vetää kaasu pohjassa
Ng900
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
laita nitrometaania tankkiin niin menee vielä enemmän ja sitten takuulla nopeesti ellei kajaha enen sitä
tai poista kierrosrajoitin koneesta saa vaikka 130
mitenkä taas alkoi tuntumaan että joku kakara on saanut isin rahoilla alleen turbo saabin
ja isi maksaa kokeilujen saldon taas jälleen kerran
(jos olis mun kakara niin takuulla kävelis taas jonkun vuoden )
tai poista kierrosrajoitin koneesta saa vaikka 130
mitenkä taas alkoi tuntumaan että joku kakara on saanut isin rahoilla alleen turbo saabin
ja isi maksaa kokeilujen saldon taas jälleen kerran
(jos olis mun kakara niin takuulla kävelis taas jonkun vuoden )
Viimeksi muokannut jusa_71, Pe Joulu 23, 2011 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Just Eli sun mielestä on jotenkin hauskaa et autoni prötää? No osaanpahan suhtautua taas yhden foorumilaisen kirjoitteluihin uudella tavalla
Ng900
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
no jos se nyt on pakko rikkoa ihan ehoin tahoin niin KYLLÄ
jos ei autoa osata käyttää järkevästi vaikka olisi kuinka viritetty
kierros rajoitinhan on juuri sitävarten että kone pysyisi kasassa
ja ehkäisisi vahingossa rikkoutumisen.
ei sitävarten että koitetaan kuinka kauan ja kovaa sillä päästään enenkuin kone leviää
järkeäkin tarvitaan viritysten kanssa
ihan sama mitä ajattelet tomipee a
jos ei autoa osata käyttää järkevästi vaikka olisi kuinka viritetty
kierros rajoitinhan on juuri sitävarten että kone pysyisi kasassa
ja ehkäisisi vahingossa rikkoutumisen.
ei sitävarten että koitetaan kuinka kauan ja kovaa sillä päästään enenkuin kone leviää
järkeäkin tarvitaan viritysten kanssa
ihan sama mitä ajattelet tomipee a
Viimeksi muokannut jusa_71, Pe Joulu 23, 2011 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Nyt en kyllä käsitä miten se kierrosluvunrajoitin liittää tähän jos auto rupeaa prötää reilusti ennen sitä?jusa_71 kirjoitti:no jos se nyt on pakko rikkoa ihan ehoin tahoin niin KYLLÄ
jos ei autoa osata käyttää järkevästi vaikka olisi kuinka viritetty
kierros rajoitinhan on juuri sitävarten että kone pysyisi kasassa
ja ehkäisisi vahingossa rikkoutumisen.
ei sitävarten että koitetaan kuinka kauan ja kovaa sillä päästään enenkuin kone leviää
järkeäkin tarvitaan viritysten kanssa
Ng900
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
kuten vesa vastasi tarkista aluksi ko:systeemit
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Otetaas noi puhelahjat vasta huomenna auki
Oletko sitä sytkäkasettin vaihtoa kokeillut vielä ? Se olis melko selvä syypää, tosin tekis saman kyllä sitten kolmosellakin mikäli paineet pysyy samoissa lukemissa myös isommalla vaihteella.
Käy nimittäin niin että kakkosella ampasee kierrokset niin nopeesti ylös ettei näillä pidoilla ihan voi olla varma missä mennään. Kolmosella voi sitten käydä niin että pakopaineet alkaa puskeen hukkista auki kun aikaa on enemmän kierrosten nousussa ja jos toi kasetti on ihan rajoilla korkeilla kierroksilla ja paineilla niin tossa selitys
Oletko sitä sytkäkasettin vaihtoa kokeillut vielä ? Se olis melko selvä syypää, tosin tekis saman kyllä sitten kolmosellakin mikäli paineet pysyy samoissa lukemissa myös isommalla vaihteella.
Käy nimittäin niin että kakkosella ampasee kierrokset niin nopeesti ylös ettei näillä pidoilla ihan voi olla varma missä mennään. Kolmosella voi sitten käydä niin että pakopaineet alkaa puskeen hukkista auki kun aikaa on enemmän kierrosten nousussa ja jos toi kasetti on ihan rajoilla korkeilla kierroksilla ja paineilla niin tossa selitys
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit