Saab OG 9-3 eikä DI:tä?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Tume34
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 10:31
Paikkakunta: Oulu

Saab OG 9-3 eikä DI:tä?

Viesti Kirjoittaja Tume34 »

Kaverini osti juuri -00 vuotisen OG 9-3 saabin ja hämmästyksekseni huomasin että moottorista löytyi ihan perinteinen jakajasytkä ja ilmamassamittari.

Eikös näitten kaikkien pitäisi olla DI:llä varustettuja joten mitenkäs tämä on mahdollista? Mistään ei löytynyt merkintää että autoon olisi koskaan moottoria vaihdettu ja huoltokirjakin löytyy jne.

VIN-numeron perusteella autosta pitäisi löytyä B204l-moottori. Autosta löytyvän moottorin sarjanumeron päivitän tänne heti kun sen saan käsiini. Olisi vain kiva alustavasti tietää että onko tässä nyt tapahtunut jonkin sorttinen kusetus?
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.

"To strive, to seek, to find, and not to yield."
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Saab OG 9-3 eikä DI:tä?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ex anopin vm98 9-3:nen on kans jakajalla.. eiks nuo vapari koneet oo kaikki. :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3491
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saab OG 9-3 eikä DI:tä?

Viesti Kirjoittaja SS »

DI-kasetti löytyy ainoastaan turbokoneista.

Edit: Niin kuin edellä jo todettiin...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saab OG 9-3 eikä DI:tä?

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Samoin oli meidän aiemmassa vapari-9-3:ssa ihan normaali virranjakaja, ja sama päti ainakin viiteen ensimmäiseen moottoritilakuvalliseen Nettiautossa...

Vale-edit: hidas.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Tume34
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 10:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab OG 9-3 eikä DI:tä?

Viesti Kirjoittaja Tume34 »

Kiitoksii kovast! Tämä selventi jo paljon kuten sekin että googlella tuntuu löytyvän virranjakajan osia 9-3:seen..

Toinen täysin aiheesta irti oleva tyhmä kysymys: Mikähän mahtaa olla NG900:sen mittarinvaloilla hätänä kun auton laittaa käyntiin niin ne palaa hyvin lyhyen hetken ja sammuvat sitten kokonaan. Himmentimessä ei ollut vika.
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.

"To strive, to seek, to find, and not to yield."
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Saab OG 9-3 eikä DI:tä?

Viesti Kirjoittaja Hook »

Mitenkäs tuo himmentimen ehjyys todettu? Eihän blackpanel ole päällä?..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Tume34
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 10:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab OG 9-3 eikä DI:tä?

Viesti Kirjoittaja Tume34 »

Hook kirjoitti:Mitenkäs tuo himmentimen ehjyys todettu? Eihän blackpanel ole päällä?..
Toisella varmasti ehjällä himmentimellä se on todettu. Eikä ole blackpaneelikaan päällä mutta nyt kun kerran mainitsit niin sitäpä en tiedäkään että olisiko se nappi sitten jumittunut päälle...
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.

"To strive, to seek, to find, and not to yield."
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3491
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saab OG 9-3 eikä DI:tä?

Viesti Kirjoittaja SS »

Jos nightpanel olisi päällä, ei mikään muu mittari tai näyttö nopeusmittaria lukuunottamatta toimisi.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saab OG 9-3 eikä DI:tä?

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Mutta kun kyseessä on NG900 ja Black Panel, pikaisen googletuksen perusteella vasta Night Panelissa mittarit myös menevät nollaan...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3491
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saab OG 9-3 eikä DI:tä?

Viesti Kirjoittaja SS »

Sori, sekoitin tuohon alkuperäisen kysymyksen autoon. Malli näemmä vaihtui lennossa :D
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Saab OG 9-3 eikä DI:tä?

Viesti Kirjoittaja karg »

Rattivaihde kirjoitti:Mutta kun kyseessä on NG900 ja Black Panel, pikaisen googletuksen perusteella vasta Night Panelissa mittarit myös menevät nollaan...
Ainaskin meikäläisen NG900:ssa Black Panel-nappi pistää mittarit nollaan samalla kun valot sammuu. Oisko Google väärässä tossa kohtaa..? ;)
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Saab OG 9-3 eikä DI:tä?

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

karg kirjoitti: Ainaskin meikäläisen NG900:ssa Black Panel-nappi pistää mittarit nollaan samalla kun valot sammuu. Oisko Google väärässä tossa kohtaa..? ;)
Näemmä oli sitten väärässä, veikkasin että täällä luultavasti korjataan jos tieto on väärin. :D Niin pitkä aika siitä kun perheessä oli NG900 (~2000) että en enää voinut itse muistaa miten siinä toimi...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Vastaa Viestiin