ongelmista eberin kanssa (kolmas viesti). Olen mitannut kaikki liittimet ja jännitteet. Rele kytkeytyy ok ja eberille menevän johdon nastoihin 6 ja 7 tulee 12.4 V ohjausjännitteet. Tulppa vaihdettu. Lämpötila-anturit näyttävät n. 15 kOhm, joka vastaa hyvin autotallin lämpötilaa. Liekkitunnistin näyttää 1010 Ohm samassa lämpötilassa ja sytkärillä lämmittämällä sain vastuksen nousemaan 1400 Ohm:iin. Eli näyttäisi kaikki anturit olevan kunnossa.
Käynnistettäessä SID:stä, rele naksahtaa, laite tekee tuuletuksen ja alkaa hehkuttmaan. Tulppa on hehkuu punaisena (jännite näyttää olevan 10.14 Hz PWM tehollisarvo n. 4.3 V), joten oletan, että se toimii. n. 40 sekunnin kuluttua eberi käynnistää polttoainepumpun, josta tulee naksumisen tahtiin (4/7 Hz) polttoainetippoja.
Eli kaikki näyttää hyvältä tähän asti, mutta syttymistä ei tapahdu, joten laite sammuttaa itsensä. Tämän saan toistettua useita kertoja.
Luulen paikallistaneeni vian siis polttimeen, mutta jäi mietityttämään, että voiko tuo ylipäätänsä mennä rikki? Poltin on yhtä osaa, mutta onko tuon sisällä jonkinlaista höyrystintä, joka voisi olla rikki ja sen takia pa ei syty?
Olen yrittänyt putsata laitten karstasta ja pa-putki tuntui tukkoiselta, joten puhalsin sen puhtaaksi (tuli muuten joku möykky toisesta päästä

Tietääkö kukaan tuosta polttimesta vai ostanko vain uuden ja pidän sormet ristissä, että vika oli siinä?