
NG 900 Talladega 2.0T manuaali
NG 900 Talladega 2.0T manuaali
Kyselisin kokemuksisia kyseisestä autosta? Tarkoitus olisi perheeseen hommata NG900 2.0i:n rinnalle toinen saabi. Hintahaarukkaan ei nykytilanteessa oikein tule kuin NG900 tai OG9-3. Eli miten on, onko kuinka järkevä hankinta? Uutena tulokkaana olen mahdollisesti onnistunut sivuuttamaan huomaamattani joitakin viestiketjuja ko. autosta. Toivoisinkin kärsivällisyyttä asian suhteen. 

9-3 SS 1.8t Vector Stage 1 -03
NG900 2.0i -96
NG900 2.0i -96
Re: NG 900 Talladega 2.0T manuaali
tuohon nykyiseen vapariin nähden tulee lisää peruskestävä ja säätöystävällinen turbokone ja talladegan varustustaso & etupuskurin lippa. Eli eipä tuo kovin paha syrjähyppy ole.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: NG 900 Talladega 2.0T manuaali
Kuinkahan paljon kulutus eroaa 2.0i:hin? Itsellä sekalaisessa kaupunkiajossa/lähiympäristö ajossa keskimäärin 9-10 l/100km. Talvella kylmimpään aikaan melkein 11 l/100km. Maantiellä n.8 l/100km. Oma ajotyylin on melko pilkkua viilaava.
9-3 SS 1.8t Vector Stage 1 -03
NG900 2.0i -96
NG900 2.0i -96
Re: NG 900 Talladega 2.0T manuaali
melkolailla samoissa lukemissa, maantiellä mahdollisesti vähemmän pidempien välitysten ansiosta. Itsellä viimeisin 2.0i kulutus sekavassa nurkkapyörityksessä oli 8,5l/100km bensaa sisältäen paljon kylmäkäynnistyksiä ja pätkäajoa joten ei nuo vielä pohjalukemat ole.
Turbossa on se hyvä puoli että sen saa softapäivityksellä kulkemaan E85:lla jos polttoainekustannusten perässä hiihtää.
Turbossa on se hyvä puoli että sen saa softapäivityksellä kulkemaan E85:lla jos polttoainekustannusten perässä hiihtää.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: NG 900 Talladega 2.0T manuaali
Mitenkähän ton turbon kestävyyden laita ja kuinka tarkka on alkulämmityksestä ja loppujäähdytyksestä? Talvella kun tulee ajettua lyhkäsiäkin matkoja kaupungissa.
9-3 SS 1.8t Vector Stage 1 -03
NG900 2.0i -96
NG900 2.0i -96
Re: NG 900 Talladega 2.0T manuaali
lyhyet pyrähdykset on koneelle harmillisempia kuin turbolle ja tuossa moottorissa on peruskestävä garretin T25 ja jälkijäähyä ei tarvi koska painovoimainen vesikierto toimii moottorin sammutuksen jälkeenkin. Lisäksi lyhyessä ajossa et edes saa turboa kunnolla kuumaksi 

9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko