NG 900 Talladega 2.0T manuaali

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Mikko O
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 14:55

NG 900 Talladega 2.0T manuaali

Viesti Kirjoittaja Mikko O »

Kyselisin kokemuksisia kyseisestä autosta? Tarkoitus olisi perheeseen hommata NG900 2.0i:n rinnalle toinen saabi. Hintahaarukkaan ei nykytilanteessa oikein tule kuin NG900 tai OG9-3. Eli miten on, onko kuinka järkevä hankinta? Uutena tulokkaana olen mahdollisesti onnistunut sivuuttamaan huomaamattani joitakin viestiketjuja ko. autosta. Toivoisinkin kärsivällisyyttä asian suhteen. :)
9-3 SS 1.8t Vector Stage 1 -03
NG900 2.0i -96
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: NG 900 Talladega 2.0T manuaali

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

tuohon nykyiseen vapariin nähden tulee lisää peruskestävä ja säätöystävällinen turbokone ja talladegan varustustaso & etupuskurin lippa. Eli eipä tuo kovin paha syrjähyppy ole.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Mikko O
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 14:55

Re: NG 900 Talladega 2.0T manuaali

Viesti Kirjoittaja Mikko O »

Kuinkahan paljon kulutus eroaa 2.0i:hin? Itsellä sekalaisessa kaupunkiajossa/lähiympäristö ajossa keskimäärin 9-10 l/100km. Talvella kylmimpään aikaan melkein 11 l/100km. Maantiellä n.8 l/100km. Oma ajotyylin on melko pilkkua viilaava.
9-3 SS 1.8t Vector Stage 1 -03
NG900 2.0i -96
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: NG 900 Talladega 2.0T manuaali

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

melkolailla samoissa lukemissa, maantiellä mahdollisesti vähemmän pidempien välitysten ansiosta. Itsellä viimeisin 2.0i kulutus sekavassa nurkkapyörityksessä oli 8,5l/100km bensaa sisältäen paljon kylmäkäynnistyksiä ja pätkäajoa joten ei nuo vielä pohjalukemat ole.
Turbossa on se hyvä puoli että sen saa softapäivityksellä kulkemaan E85:lla jos polttoainekustannusten perässä hiihtää.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Mikko O
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 14:55

Re: NG 900 Talladega 2.0T manuaali

Viesti Kirjoittaja Mikko O »

Mitenkähän ton turbon kestävyyden laita ja kuinka tarkka on alkulämmityksestä ja loppujäähdytyksestä? Talvella kun tulee ajettua lyhkäsiäkin matkoja kaupungissa.
9-3 SS 1.8t Vector Stage 1 -03
NG900 2.0i -96
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: NG 900 Talladega 2.0T manuaali

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

lyhyet pyrähdykset on koneelle harmillisempia kuin turbolle ja tuossa moottorissa on peruskestävä garretin T25 ja jälkijäähyä ei tarvi koska painovoimainen vesikierto toimii moottorin sammutuksen jälkeenkin. Lisäksi lyhyessä ajossa et edes saa turboa kunnolla kuumaksi :)
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Vastaa Viestiin