Joustinjalan irroitus ongelma
Joustinjalan irroitus ongelma
Saab 9-3 1998
--------------
Moro
Tarkoitus on siis vaihtaa iskunvaimentimet.
Alapallonivelen kohdalta on vielä pultti jumissa, vaikka toki mutteri siitä jalan juurestä lähti hienosti irti kun löin hellästi akseliin pari kertaa.
Olen nyt hyppinyt rautakangen päällä ja hakannut lekalla siihen joustinjalan juureen, pultin molemmin puolin. Ja suihkinut w40 tasaisin välein. Palloniveltä en haluaisi rikkoa, mutta vaihtoehtona on hakea biltemasta erotin ja kokeilla onnea silllä.
Ei irtoa, ei millään. Seuraavaksi uhraan vuohen tai no ainakin jonkun pienen jyrsijän.
Niksejä tarvitaan joustinjalan irroittamiseen ja pian!
Kiitos.
--------------
Moro
Tarkoitus on siis vaihtaa iskunvaimentimet.
Alapallonivelen kohdalta on vielä pultti jumissa, vaikka toki mutteri siitä jalan juurestä lähti hienosti irti kun löin hellästi akseliin pari kertaa.
Olen nyt hyppinyt rautakangen päällä ja hakannut lekalla siihen joustinjalan juureen, pultin molemmin puolin. Ja suihkinut w40 tasaisin välein. Palloniveltä en haluaisi rikkoa, mutta vaihtoehtona on hakea biltemasta erotin ja kokeilla onnea silllä.
Ei irtoa, ei millään. Seuraavaksi uhraan vuohen tai no ainakin jonkun pienen jyrsijän.
Niksejä tarvitaan joustinjalan irroittamiseen ja pian!
Kiitos.
Re: Joustinjalan irroitus ongelma
Saat paremmin vastauksia, kun siirrät kysymyksesi NG900/OG9-3-puolelle. Täällä käsitellään syksyllä 2002 ilmestynyttä NG9-3-autoa, jonka etutolpat ovat rakenteeltaan erilaiset.
Saabiton Saabisti
Re: Joustinjalan irroitus ongelma
Ulosvetäjä, joka sopii siihen väliin helpottaa hommaa kummasti. Lisätilaa saa hieman jos avaa vetarin pään mutterin ja painaa vetaria sen verran sisäänpäin, että ABS-hammaskehä osuu pultin kohdalle.
Murtohaarukalla myös lähtee helposti, mutta se rikkoo yleensä kumin. Uusia kumeja tosin saa irrallisena vaikka Motonetista.
Murtohaarukalla myös lähtee helposti, mutta se rikkoo yleensä kumin. Uusia kumeja tosin saa irrallisena vaikka Motonetista.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Joustinjalan irroitus ongelma
Kiitos, näillä mennään.
Hommaan vielä lisäksi jonkun pienen propaani sytkärin, jolla voi lämmitellä pulttia totiseen toimintaan.

Hommaan vielä lisäksi jonkun pienen propaani sytkärin, jolla voi lämmitellä pulttia totiseen toimintaan.

Re: Joustinjalan irroitus ongelma
Hyvin irtosi pallonivelen pultti haarukka avaajalla. Kumi meni rikki ja ostin uuden.
Nyt on itse vaimennin vaihdettu ja sitten on laitettu ylhäältä kolmella mutterilla jo kiinni..
Miten saan koko höskän takaisin paikoilleen? Lipsuu tunkista pois kun koitan nostaa ylös, koska uusi vaimennin vedättää autosta poispäin.
Ideoita? ja minkä nakkaan ensin paikoilleen?
Nyt on itse vaimennin vaihdettu ja sitten on laitettu ylhäältä kolmella mutterilla jo kiinni..
Miten saan koko höskän takaisin paikoilleen? Lipsuu tunkista pois kun koitan nostaa ylös, koska uusi vaimennin vedättää autosta poispäin.
Ideoita? ja minkä nakkaan ensin paikoilleen?
Re: Joustinjalan irroitus ongelma
Itse laitoin ensin ylhäältä kiinni sen verran, että pysyy paikoiltaan, sen jälkeen alapallonivel. Jousipuristimet oli paikoillaan tuolloin niin pysyy tolppa lyhyempänä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Joustinjalan irroitus ongelma
Tätä keskustelua käydään edelleen väärällä osastolla (NG9-3:ssa ei tarvitse palloniveliä irroitella ko. hommassa).
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Joustinjalan irroitus ongelma
Kyllä.
Moderaattori, voitko nakata tämän keskustelun oikeaan osastoon? Kiitos.
Moderaattori, voitko nakata tämän keskustelun oikeaan osastoon? Kiitos.
Viimeksi muokannut tturku, To Touko 16, 2013 14:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Siirretty oikealle alueelle...
Syy: Siirretty oikealle alueelle...
Re: Joustinjalan irroitus ongelma
Tämä on varmasti helppo homma,mutta ei mene alapallonivelen pultti paikoilleen ei. Kulma on liian iso.
Väännän, käännän, tunkkaan, potkin ja noidun. Apukaveria ei ole saatavilla ja tupakkia palaa. Olutta ei ole myöskään. Tekniikkani on varmasti väärä joten jeesiä yhä kaipaan.
Onko muita niksejä tai uusia kirosanoja?
Väännän, käännän, tunkkaan, potkin ja noidun. Apukaveria ei ole saatavilla ja tupakkia palaa. Olutta ei ole myöskään. Tekniikkani on varmasti väärä joten jeesiä yhä kaipaan.
Onko muita niksejä tai uusia kirosanoja?

Re: Joustinjalan irroitus ongelma
Jousipuristimet paikoillaan ja jousta puristettu tarpeeksi kasaan? Ilman tuskin menee.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Joustinjalan irroitus ongelma
Pitkä kanki ja kaveri avuksi painamaan tukivartta alaspäin, sormilla ohjaa tuon pultinpään reikään.. Jos ei suoraan humpsahda reiästä sisään mutta jää nalkkiin reiälle niin kova potkaisu suoraan napaan, yleensä sitten humpsahtaa suoraan sisään..
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Joustinjalan irroitus ongelma
Onko nostettuna koko keula ylös vai yksi nurkka vain?
Re: Joustinjalan irroitus ongelma
Yksi nurkka vain.jus kirjoitti:Onko nostettuna koko keula ylös vai yksi nurkka vain?
Re: Joustinjalan irroitus ongelma
Etuvakaaja panee aika lujaa hanttiin sitten
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko