Onko turbo hajalla vai välijäähyltä letku irti?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Mikko.92
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 08:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: Onko turbo hajalla vai välijäähyltä letku irti?

Viesti Kirjoittaja Mikko.92 »

Hjuuh, kylläpä ilmamäärissä on sittenkin heittoa, ja kuuluu jatkuvaa pientä suhinaakin kun ikkuna auki kuuntelin tarkemmin kovemmin polkaistaessa... Vuotoa metsästämään siis.
dieselmies
"Aero"
Viestit: 458
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: Onko turbo hajalla vai välijäähyltä letku irti?

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

SS kirjoitti:
Pitäisi kuitenkin käydä tyhjäkäyntia vaikka putki on irti
T7 ei käy jos on tarpeeksi iso imuvuoto. Voisiko sihaus kuulua bypassista?
No mulla kävi ihan komeesti tyhjäkäyntia vaikka oli ahtoputki irti. Heti kun painoi kaasua niin vikavalo syttyi
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Onko turbo hajalla vai välijäähyltä letku irti?

Viesti Kirjoittaja SS »

No mulla kävi ihan komeesti tyhjäkäyntia vaikka oli ahtoputki irti. Heti kun painoi kaasua niin vikavalo syttyi
Ok, varmaan sitten riippuu vuodon suuruudesta. Yhtä yksilöä yritin joskus käynnistää ahtoputki raollaan, ei onnistunut ennen kuin putken painoi kiinni. T7 saattaa siis käydä putki irti, mutta välttämättä ei.

Voisiko olla, että putken ollessa kokonaan irti, oletetaan ilmamassamittari hajonneeksi ja säädetään seosta ilman sitä?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Vastaa Viestiin