Moottorin vaihto 0G9-3:een

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
suuaappi
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Syys 18, 2013 19:19

Moottorin vaihto 0G9-3:een

Viesti Kirjoittaja suuaappi »

Moottorin vaihto siis edessä ja vaihtokoneen ostopaikka mietityttää. Onko muilla kokemuksia Neo Brosin käytetyistä koneista: http://www.neobrothers.co.uk/used-b205b ... fh8c636cq7
Vaikuttaisi ainakin sopivan hintaisilta 495puntaa, kone on myös jollain tasolla läpikäyty.
Onko suosituksia muista moottoreiden myyjistä,esim. Ruotsissa?

Onko suurta merkitystä onko vaihtokone lähtöisin saman tehoisesta autosta? Eli onko väliä onko B205 /r tai /e jne?

Vinkkejä moottorin vaihto/ostoasioista otetaan mielellään vastaan!
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Moottorin vaihto 0G9-3:een

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Tuossa neon tavarakuvauksessa ei kyllä mainita mitään testauksista mutta tuskin kiinnileikannutta ehjänä myyvät :)
Vaihtoehtoja on enemmänkin mutta jos pysytään yksinkertaisessa ratkaisussa niin mikä tahansa 2 litrainen T7 moottori käy. Softapäivityksellä myös 2,3 kone käy.
Käytetty T7 kone on aina jonkinkokoinen riski, niille tekisi hyvää yleensä jakopään vaihto ja uudelleenrengastus sekä pakoventtiilien koneistus. Siinä vaiheessa kun nuo on tehty niin hintalappu onkin jo aika erilainen.
Vaihtokoneen oletettu elinikä tietenkin suhteutetaan auton rungon elinikään ja omaan käyttötarkoitukseen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Vastaa Viestiin