Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Saabonly
"Kaasari"
Viestit: 48 Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 19:34
Viesti
Kirjoittaja Saabonly » Ke Joulu 28, 2005 12:06
Kiitos!
Sitten vain Motonetin kautta kotiin. Viikonloppuna voisi voimistella tämän kanssa.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203 Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja peinu » To Joulu 29, 2005 10:20
Nimenomaan. Muutama vuosi sitten Biltemasta ostetuilla pumpuilla ei tehnyt yhtään mitään. Rimpulat, selvästi alimitoitetut.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Saabonly
"Kaasari"
Viestit: 48 Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 19:34
Viesti
Kirjoittaja Saabonly » Su Tammi 01, 2006 11:11
Motonetit vaihdettu ja ihan päteviltä vaikuttavat, Turkin pojat ovat osanneet hommansa.
Tämä todella olisi vienyt 3 minuuuttia jos olisi ollut tupakkaa, nyt selvisi vähemmällä.
Klipsit on muuten uudessa pumpussa mukana.
saab9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 66 Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 14:49
Viesti
Kirjoittaja saab9-3 » Su Tammi 01, 2006 11:51
Itse vaihdoin viime viikolla.
Vanhoista peltiklipsit veke, jouset irtoaa tämän jälkeen ilman työkaluja. Uusista ei kannata irrottaa peltiklipsejä vaan työntää ne vain paikalleen. Nyt jos vaihtaisin uudestaan niin ei siihen menisi sitä kolmea minuuttia kauempaa.
Hinnoista:
- Motonetistä jotain 19 € / kpl+ toimituskulut
- Varaosaliikkeissä 40 - 43 €/ kpl!!!
- Pro Car servicestä alkuperäiset 20 €/ kpl.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203 Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja peinu » Su Tammi 01, 2006 14:41
Tuohon vielä sellainen huomautus, että jos luukun reunasta löytyy spoileri, niin pitää olla jämäkämmät pumput. Eli eri osanumerolla spoilerilla ja ilman.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321 Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Turbo Sensonic » Ti Maalis 14, 2006 10:24
Täytyy nostaa vanha aihe esille, koska NG900:n kaasupumput ovat nyt täysin kuoleutuneet. Ja Motonet olisi siis se mesta, josta saa asiallisia kaasupumppuja kohtuuhintaan?
Onko mitään muita suosituksia kuin Motonet tai orkkisosat?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248 Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja NG900T » Ti Maalis 14, 2006 11:43
Vaihdoin viimekesänä motonetit konepellille, ainakaan nuo mun yksilöt ei ihan yhtä jouhevasti liiku kuin alkuperäiset. Mutta väliäkös tuolla kunhan pysyy ylhäällä ja menee kiinni. Voimaakin tuntuu riittävän.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535 Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55
Viesti
Kirjoittaja deportivo » Ti Maalis 14, 2006 12:08
Mulla hajos motonetin ekat pumput alle puolen vuoden ja meni takuuseen. Olivat kyllä spoilerilliseen tarkoitetut mutta eivät kestäneet. Pumput olivat aika äkäiset ja eivät kovinkaan jouheat. Nyt tuli toisenmerkkiset tilalle ja toiminta on parempaa.
Voin katsoa löytyykö niistä mitään merkkiä.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
MrG
"Aero"
Viestit: 409 Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23
Viesti
Kirjoittaja MrG » Ti Maalis 14, 2006 12:40
Mulla on King tarvike pumput ja hyvin on toimineet myös -30 pakkasessa..
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321 Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Turbo Sensonic » Ti Maalis 14, 2006 15:05
deportivo kirjoitti: Nyt tuli toisenmerkkiset tilalle ja toiminta on parempaa.
Mistä hommasit? Kävin äsken ostamassa Espoon Motonetista viimeisen parin. Vantaalla ei ollut kuin 1 kpl, joten jouduin ajamaan Espooseen saakka.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535 Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55
Viesti
Kirjoittaja deportivo » Ti Maalis 14, 2006 15:14
Uudet tuli Motonetista takuuseen, mutta ne olivat toisen merkkiset kuin rikki menneet ja toimivat jouheemmin ja paremmin.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615 Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Viesti
Kirjoittaja nalleolut » Ti Maalis 14, 2006 15:17
vanhat pumput saa lisää elinaikaa ku lyö kämmenellä siihen kylkeen et taipuu pikkasen mutkalle...eli ahistaa.....!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535 Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55
Viesti
Kirjoittaja deportivo » Ti Maalis 14, 2006 15:28
Juu ja kyllähän sinne voi lykätä vaikka jonkun seipään pystyyn jos ei halua pumppuja vaihtaa.
Ei o kyllä iso vaiva niitä vaihtaa.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321 Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Turbo Sensonic » Ti Maalis 14, 2006 16:02
deportivo kirjoitti: Juu ja kyllähän sinne voi lykätä vaikka jonkun seipään pystyyn jos ei halua pumppuja vaihtaa.
Ei o kyllä iso vaiva niitä vaihtaa.
Ei paitsi tuossa vaihtamisessa pitäisi olla 2 henkilöä, jos molemmat kaasupumput ovat kuoleutuneet
Noissa Motonetin kaasupumpuissa, jotka ostin, on muuten mukana nuo metalliklipsut.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535 Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55
Viesti
Kirjoittaja deportivo » Ti Maalis 14, 2006 16:34
Ei tarvi apua jos on tarpeeks kova pää, millä pitää luukku ylhäällä.
Mulla oli kummatkin pumput ihan sököt ja vaihdoin yksin ne Motonetin pihassa.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15