OG9-3:n takaluukun kaasujouset?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Saabonly
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 19:34

Viesti Kirjoittaja Saabonly »

Kiitos!

Sitten vain Motonetin kautta kotiin. Viikonloppuna voisi voimistella tämän kanssa.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Nimenomaan. Muutama vuosi sitten Biltemasta ostetuilla pumpuilla ei tehnyt yhtään mitään. Rimpulat, selvästi alimitoitetut.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Saabonly
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 19:34

Viesti Kirjoittaja Saabonly »

Motonetit vaihdettu ja ihan päteviltä vaikuttavat, Turkin pojat ovat osanneet hommansa.

Tämä todella olisi vienyt 3 minuuuttia jos olisi ollut tupakkaa, nyt selvisi vähemmällä.

Klipsit on muuten uudessa pumpussa mukana.
saab9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 14:49

Ajankohtaista pumppuihin liittyen

Viesti Kirjoittaja saab9-3 »

Itse vaihdoin viime viikolla.

Vanhoista peltiklipsit veke, jouset irtoaa tämän jälkeen ilman työkaluja. Uusista ei kannata irrottaa peltiklipsejä vaan työntää ne vain paikalleen. Nyt jos vaihtaisin uudestaan niin ei siihen menisi sitä kolmea minuuttia kauempaa.

Hinnoista:

- Motonetistä jotain 19 € / kpl+ toimituskulut
- Varaosaliikkeissä 40 - 43 €/ kpl!!!
- Pro Car servicestä alkuperäiset 20 €/ kpl.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tuohon vielä sellainen huomautus, että jos luukun reunasta löytyy spoileri, niin pitää olla jämäkämmät pumput. Eli eri osanumerolla spoilerilla ja ilman.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Täytyy nostaa vanha aihe esille, koska NG900:n kaasupumput ovat nyt täysin kuoleutuneet. Ja Motonet olisi siis se mesta, josta saa asiallisia kaasupumppuja kohtuuhintaan?

Onko mitään muita suosituksia kuin Motonet tai orkkisosat?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Vaihdoin viimekesänä motonetit konepellille, ainakaan nuo mun yksilöt ei ihan yhtä jouhevasti liiku kuin alkuperäiset. Mutta väliäkös tuolla kunhan pysyy ylhäällä ja menee kiinni. Voimaakin tuntuu riittävän.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Mulla hajos motonetin ekat pumput alle puolen vuoden ja meni takuuseen. Olivat kyllä spoilerilliseen tarkoitetut mutta eivät kestäneet. Pumput olivat aika äkäiset ja eivät kovinkaan jouheat. Nyt tuli toisenmerkkiset tilalle ja toiminta on parempaa.

Voin katsoa löytyykö niistä mitään merkkiä.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Viesti Kirjoittaja MrG »

Mulla on King tarvike pumput ja hyvin on toimineet myös -30 pakkasessa..
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

deportivo kirjoitti:Nyt tuli toisenmerkkiset tilalle ja toiminta on parempaa.
Mistä hommasit? Kävin äsken ostamassa Espoon Motonetista viimeisen parin. Vantaalla ei ollut kuin 1 kpl, joten jouduin ajamaan Espooseen saakka.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Uudet tuli Motonetista takuuseen, mutta ne olivat toisen merkkiset kuin rikki menneet ja toimivat jouheemmin ja paremmin.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

vanhat pumput saa lisää elinaikaa ku lyö kämmenellä siihen kylkeen et taipuu pikkasen mutkalle...eli ahistaa.....!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Juu ja kyllähän sinne voi lykätä vaikka jonkun seipään pystyyn jos ei halua pumppuja vaihtaa. :lol:

Ei o kyllä iso vaiva niitä vaihtaa.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

deportivo kirjoitti:Juu ja kyllähän sinne voi lykätä vaikka jonkun seipään pystyyn jos ei halua pumppuja vaihtaa. :lol:

Ei o kyllä iso vaiva niitä vaihtaa.
Ei paitsi tuossa vaihtamisessa pitäisi olla 2 henkilöä, jos molemmat kaasupumput ovat kuoleutuneet :evil:

Noissa Motonetin kaasupumpuissa, jotka ostin, on muuten mukana nuo metalliklipsut.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Ei tarvi apua jos on tarpeeks kova pää, millä pitää luukku ylhäällä. :lol: Mulla oli kummatkin pumput ihan sököt ja vaihdoin yksin ne Motonetin pihassa.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Vastaa Viestiin