En ainakaan itse viitsisi purkaa sitä tuolta näin kesken ajokauden pois, ellei ole uutta osaa laittaa tilalle. Jos ei syksyyn mennessä löydy sopivan hintaista käytettyä tai lisääntyvän vuodon takia ole pakko hankkia / korjauttaa kalliilla, niin sitten voisi olla aikaa tuon sylinterin isommalle ihmettelylle.
Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
Mistään mitään tietämättä ihmettelen, että eikö noita sylintereitä pysty Suomessa korjaamaan? Tai Ruotsissa?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7641
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
Samaa ihmettelen täälläkin, käyttöpaine ei noissa varmaan ole kovinkaan kummoinen.
Ja isku on jotakin ja kiinnikkeet ovat jotakin.
Varmaan paineilma puolelta tuohon tilalle voisikin löytyä sylinteri.
Ja isku on jotakin ja kiinnikkeet ovat jotakin.
Varmaan paineilma puolelta tuohon tilalle voisikin löytyä sylinteri.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
Lähinnä kait noissa on se purkaminen se ongelma, kun ovat prässätty kasaan. Toki se on tehtävissä, kun manner-Euroopassa ja rapakon takana noita tekevät. Hinnat on myös sen mukaiset. Minullahan on tällä hetkellä setti vuotavia sylttyjä pihamökissä, jotka olisi tarkoitus kunnostaa. Periaatteessa voisin nuo lähettää syynättäväksi, jos on kiinnostusta perehtyä noiden anatomiaan. Ihan tieteelle uhrattavaksi en kuitenkaan niitä tohtisi antaa, eli pitäisi sitten saada takaisin joko korjattuna tai semmoisena, että voi vielä lähettää korjattavaksi.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
Ilmeisesti top hydraulics on johtava firma noissa kunnostetuissa (jenkkilafka)?!
Kuten aiemmin todettu niin paineet on varmaan murto-osa esim. työkoneiden vastaavista ja vastaavat hilut siellä on sisällä.
Kuten aiemmin todettu niin paineet on varmaan murto-osa esim. työkoneiden vastaavista ja vastaavat hilut siellä on sisällä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7641
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
Semmoinen taka ajatus minulla olikin,tarkoitus olisi kstsoa voiko niitä kunnostaa. Ja löytyykö siihen tilalle jopa toisenmallista sylinteriä.pitäisi sitten saada takaisin joko korjattuna tai semmoisena, että voi vielä lähettää korjattavaksi.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
Tuossa Wheeler Dealers Viggen-jaksossa 25min kohdilla näkyy kohtuullisesti tuota sylintereiden kunnostusta.Saab 9-3 2000 kirjoitti: ↑Ti Syys 15, 2020 13:11Ehdin onneksi ladata videon. Löytyy täältä: https://1drv.ms/v/s!AvdgmrLYItAOkA4sUgq_42hkkxqR
Itse sain Saksasta hinnan 198€/kpl tai 5kpl 4 hinnalla 792€. Tällä hetkellä fiilis on, että huollatan ennakoiden nuo loputkin.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
Saksasta olen löytänyt 2 firmaa, RSC Auto ja Barko Motorcars. Jenkeissähän on TopHydraulics. Tuossa foorumin Wheeler Dealers keskustelussa mainittiin, että Hollannissakin voisi olla joku paja. Euroopan hinnat noin €200/kpl ja tuo aiemman postaukseni hinta on Barkon tarjous kaikki 5 korjaukseen 4kpl hinnalla (ja luvataan 3 vuoden takuu). Jenkkilän hinta houkutteleva ($600 koko setti), mutta tulli- ja postikulut nostanevat hinnan eurooppalaisten tasolle?
Tuossa Wheeler Dealersin jakossa TopHydraulicsin kunnostushomma näkyy kumminkin kohtuu selvästi, vaikka ääntä ei ole kertomaan tarkemmin mitä/miksi tehdään. Enempi tuo näyttää vaativan koneistusta kuin hydrauliikkaosaamista. Videossa mielestäni se ihan pääty siitä prässätystä osasta sorvataan irti ja sylinteripuoleen jäävään prässättyyn osaan tehdään kierteet. Sit vaan uusi tiiviste, laitetaan päähän tähän tarkoitukseen itse tehty "mutteri" ja sen sisään vielä lisätiiviste pitämään pääty kasassa ja tiiviinä.
Tuon TopHydraulicsin korjauksen nähneenä itse meinasin etsiä nyt eBaysta halvalla jonkun jämäsylinterin. Erinäköisiä sorvauksia, koneistuksia ja erikoisia auton osia sivutyönään tekevä kaverini lupasi kokeilla, jos saisi tehtyä korjauksen samalla tavalla kuin Tophydraulics tuossa videossa.
Tuossa Wheeler Dealersin jakossa TopHydraulicsin kunnostushomma näkyy kumminkin kohtuu selvästi, vaikka ääntä ei ole kertomaan tarkemmin mitä/miksi tehdään. Enempi tuo näyttää vaativan koneistusta kuin hydrauliikkaosaamista. Videossa mielestäni se ihan pääty siitä prässätystä osasta sorvataan irti ja sylinteripuoleen jäävään prässättyyn osaan tehdään kierteet. Sit vaan uusi tiiviste, laitetaan päähän tähän tarkoitukseen itse tehty "mutteri" ja sen sisään vielä lisätiiviste pitämään pääty kasassa ja tiiviinä.
Tuon TopHydraulicsin korjauksen nähneenä itse meinasin etsiä nyt eBaysta halvalla jonkun jämäsylinterin. Erinäköisiä sorvauksia, koneistuksia ja erikoisia auton osia sivutyönään tekevä kaverini lupasi kokeilla, jos saisi tehtyä korjauksen samalla tavalla kuin Tophydraulics tuossa videossa.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
No eikös se top hydraulics myisi niitä tiivisteitä ja päätykappaleita erikseen ja sitten vaan sorvauttaisi Suomessa vanhat sylkät?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
itse olen korjauttanut viime vuonna kuljettajan puolen molemmat sylinterit
siellä jenkeissä top paikassa, siihen tulee heillä se toinen tiiviste,joka pitää
epäpuhtaudet ja muut roskat possa tangosta.korjauksen jälkeen näyttävät
uusilta.sain hyvää palvelua ja jos lähettää kaikki viisi niin postitus maksu
on sama. tullille kannatta rehdä ilmoitus tapahtumasta.
siellä jenkeissä top paikassa, siihen tulee heillä se toinen tiiviste,joka pitää
epäpuhtaudet ja muut roskat possa tangosta.korjauksen jälkeen näyttävät
uusilta.sain hyvää palvelua ja jos lähettää kaikki viisi niin postitus maksu
on sama. tullille kannatta rehdä ilmoitus tapahtumasta.
Saab 9-3 Aero Cabriolet MY07
Saab 9-3 Turbo X
Polestar 2 SRSM MY23
VW Kupla 1500 1967
Purussa: Saab 9-3 Aero MY04
Saab 9-3 Turbo X
Polestar 2 SRSM MY23
VW Kupla 1500 1967
Purussa: Saab 9-3 Aero MY04
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
Miten tulli laskee tuossa hinnan ? Siinähän tavallaan maksetaan työstä , joten vaikeasti laskettava tullimaksuAdami kirjoitti: ↑Ti Syys 22, 2020 20:25itse olen korjauttanut viime vuonna kuljettajan puolen molemmat sylinterit
siellä jenkeissä top paikassa, siihen tulee heillä se toinen tiiviste,joka pitää
epäpuhtaudet ja muut roskat possa tangosta.korjauksen jälkeen näyttävät
uusilta.sain hyvää palvelua ja jos lähettää kaikki viisi niin postitus maksu
on sama. tullille kannatta rehdä ilmoitus tapahtumasta.
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
Mä soitin Suomen tullineuvontaan, miten tuo virallisesti pitäisi mennä.
Eli Suomessa tehdään vientiselvitys (joko itse tai antaa rahtifirman tehdä), jossa kerrotaan osien olevan menossa korjaukseen ja fyysisesti samat osat tulevat takaisin korjattuna. Takaisin tullessa tullataan jollakin "ulkoisen jalostuksen menettely" nimikkeellä ja annetaan siinä yhteydessä tiedoksi tuo vientiselvityksen numero, jolloin itse sylintereistä ei siis mene tulleja. Sitten maksetaan vain arvon noususta eli kunnostuksen osuudesta, joka TopHydraulicsilla on siis $600 (noin 550€) koko setistä.
Koska kunnostuksen arvo yli 150€, menee tulli auton osien mukaan 4,5% + alv 24%. Eli tullin osuus 550€*0,045 = 24,75€ ja koko summasta alv (550€+24,75€)*0,24 = 137,94€. Yhteensä tulli + alv = 162,69€. Kokonaiskustannus ilman rahteja siis 550€+162,69€ = 712,69€.
Jenkkien päähän ei osannut Suomen tullineuvoja ottaa kantaa, vaan kehotti kysymään huoltofirmasta tai rahtifirmasta. Oletti, että koska tavara vain käy siellä, niin ei pitäisi jotua mitään erikoisempia selvityksiä tekemään. TopHydraulicsin sivuilta tuosta tekstistä tulkitsen, että ei pitäisi olla ongelmia ja lisämaksuja, jos merkitsee vanhojen sylinterien yhteisarvoksi alle $200 "For Customs Duties and Taxes, you must declare a value on your package. Please Note: Top Hydraulics Inc, will not accept United Stated Customs and Duties charges on packages with declared value over 200 US dollars. You must ship "free domicile", meaning you as the sender agree to accept responsibility for all Customs duties, broker fees, and taxes. On packages with values declared over 200 US dollars, we are typically charged an Entry Prep Fee (currently about $25) plus 2.5% tax on the declared value of the package, there are oftentimes delays in customs, and it can take a while for us to receive the actual customs invoice."
Eli Suomessa tehdään vientiselvitys (joko itse tai antaa rahtifirman tehdä), jossa kerrotaan osien olevan menossa korjaukseen ja fyysisesti samat osat tulevat takaisin korjattuna. Takaisin tullessa tullataan jollakin "ulkoisen jalostuksen menettely" nimikkeellä ja annetaan siinä yhteydessä tiedoksi tuo vientiselvityksen numero, jolloin itse sylintereistä ei siis mene tulleja. Sitten maksetaan vain arvon noususta eli kunnostuksen osuudesta, joka TopHydraulicsilla on siis $600 (noin 550€) koko setistä.
Koska kunnostuksen arvo yli 150€, menee tulli auton osien mukaan 4,5% + alv 24%. Eli tullin osuus 550€*0,045 = 24,75€ ja koko summasta alv (550€+24,75€)*0,24 = 137,94€. Yhteensä tulli + alv = 162,69€. Kokonaiskustannus ilman rahteja siis 550€+162,69€ = 712,69€.
Jenkkien päähän ei osannut Suomen tullineuvoja ottaa kantaa, vaan kehotti kysymään huoltofirmasta tai rahtifirmasta. Oletti, että koska tavara vain käy siellä, niin ei pitäisi jotua mitään erikoisempia selvityksiä tekemään. TopHydraulicsin sivuilta tuosta tekstistä tulkitsen, että ei pitäisi olla ongelmia ja lisämaksuja, jos merkitsee vanhojen sylinterien yhteisarvoksi alle $200 "For Customs Duties and Taxes, you must declare a value on your package. Please Note: Top Hydraulics Inc, will not accept United Stated Customs and Duties charges on packages with declared value over 200 US dollars. You must ship "free domicile", meaning you as the sender agree to accept responsibility for all Customs duties, broker fees, and taxes. On packages with values declared over 200 US dollars, we are typically charged an Entry Prep Fee (currently about $25) plus 2.5% tax on the declared value of the package, there are oftentimes delays in customs, and it can take a while for us to receive the actual customs invoice."
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
Joku kysyi sitä hollantilaisen pajan nimeä. Se on Rendcarparts. Ainakin listaavat kunnostettuja:
https://www.rendcarparts.com/saab/parts ... RD5363130R
Voisi tuolta kysellä kunnostavatko omia. Ja on tosiaan EU:ssa.
https://www.rendcarparts.com/saab/parts ... RD5363130R
Voisi tuolta kysellä kunnostavatko omia. Ja on tosiaan EU:ssa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
Kuvan perusteella näyttäisivät tekevän samalla tavalla kuin Tophydraulics, eli prässättyyn päätyosaan sorvataan kierteet ja laitetaan uusi pääty.tsaarela kirjoitti: ↑Ma Loka 12, 2020 13:53Joku kysyi sitä hollantilaisen pajan nimeä. Se on Rendcarparts. Ainakin listaavat kunnostettuja:
https://www.rendcarparts.com/saab/parts ... RD5363130R
Voisi tuolta kysellä kunnostavatko omia. Ja on tosiaan EU:ssa.
Käytännössä tuo on kunnostustyö, koska laskuttavat 50€ panttimaksun sitä vastaan, että lähetät myöhemmin oman vanhan sylinterisi sinne. Ja näköjään tuo 199€ on ilman ALVia ja 21% ALV kanssa = 240,79€ + 50€pantti.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
Jep, ei se halvaksi tule noinkaan.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621