Exiden pamautin myös kiinni tällä viikolla, 70Ah ja 650A, kaksi vuotta vanha Varta hyytyi kerrasta poikki, eipä Griffin startannutkaan keskiviikkoaamuna.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Eilen hain ZAP merkkisen akun. 80Ah 720 .2 vuoden takuu.75e.Outo merkki Exide akun myyjältä hain.Exide oli tarkoitus laittaa mutta myyjä kehui tuota. 2 vuoden takuukin. Exideissä takuu kuulemma lyhentynyt vuoteen.
Tekniikan Maailman uusimman testin voittaja oli TRANE. Testissä mainittu ohjehinta oli 89e, kävin juuri Hessumobiilista ostamassa sellaisen (62Ah) hintaan 69,90.
Onko kukaan vetäny akkua konttiin?
Pitääkö olla kuinka paksua lakua, että ei kangerra virrankulkua?
Tuohon ei mahdu eteen kuin 88Ah akku.
Ei olisi Eberin kanssa ollenkaan pahitteeksi toinen konttiin, kun keulaan ei mahdu.
varmaan tollanen 20-30 mm2 kaapeli jo luulis olevan pätevä hommaan.50 alkaa olla jo varmistelun meininkiä Eikä ne ole enää sellasta kaapelia jota piilottaa "nätisti listan alle"..mutta ei kaapelista kiinni ainakaan että tulis virta perille
Olettekos vaihdelleet akkuja viime aikoina?
Itsellä on eka akku menossa ja sai vielä kohtuuhyvät arvosanat 110 tkm huollossa lähes kuuden vuoden ajon jälkeen, tosin ikävä vika jos yhtäkkiä lopahtaa.
Kauankos olette ajelleet samalla akulla ja mihin vaihtaneet?
snuggles kirjoitti:Onko kukaan vetäny akkua konttiin?
Pitääkö olla kuinka paksua lakua, että ei kangerra virrankulkua?
Tuohon ei mahdu eteen kuin 88Ah akku.
Ei olisi Eberin kanssa ollenkaan pahitteeksi toinen konttiin, kun keulaan ei mahdu.
BMW e36:ssa on vakiona akku peräkontissa (ainakin coupessa), jos jossain lähelläsi on romis, niin käy ostamassa se bemarin kaapeli ja saat liittimetkin samaan hintaan.
Biltema. No ehkä olisin jonkun muun ostanut mutta pistin isän hakemaan kun oli menossa kaupoille ja sehän toi biltemasta. Mutta edellinenkin akku oli sieltä ja n. vuodelta 2002 ja varmaan toimisi vieläkin pirun hyvin mutta laitoin sen og900:een minkä sittemmin möin.
Kaikki ne hyviä on jos myyjältä kysyy.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Eikä noita oikein voi vertailla. Muutaman vuoden mikä tahansa toimii moitteetta eikä sen jälkeen enää samaa mallia ja erää kaupasta saakaan. Lisäksi kesto on hyvin pitkälti kiinni olosuhteista ja käytöstä. Matka-ajossa kun akku on aina täynnä toimii melkein mikä tahansa. Paljon kylmäkäynnistyksiä sisältävässä pätkä-ajossa akku joutuu huomattavasti kovemmalle rasitukselle.
Olen ostanut aina jonkin halpisakun ja hyvin ovat kaikki pelanneet.
Oli: OG9-3 2.0t 2003 On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm) Muuta: Kiina TECH2
Omassa sabassa Vartan akku. Entinen oli alkuperäinen ja kesti 9-vuotta. Vähän aikaa kun latas niin sillä sai sahattua peltoauton vielä käyntiin. Edellisessä autossa kesti myös alkuperäinen panasonicin akku 9-vuotta kunnes lopetti toimimasta tyystin. Akun kesto on tosiaan käytöstä kiinni todella paljon. Starttaukset etenkin kylmänä ja vajaa varaustaso kuluttaa akkua nopeammin.
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"