Vedet öljyn seassa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Vedet öljyn seassa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ok, T5:ssa josta kannen kiristin kerran oli pultti löysällä samalla puolella mutta pakosarjan päässä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Vedet öljyn seassa

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Yhteen alkupään NG900:n tein kannentiivisteen vaihdon pyynnöstä ja maksusta. Oli kuulemma vuotoa ulospäin. Nesteet pysyi lokeroissaan. Jos olisi ollut oma auto niin olisin tyytynyt vain kiristämään löystyneen pultin.

Löysällä ollut pultti oli se laatikon päädyn eli 4. pytyn laitimmainen imusarjan puoleinen pultti mikä aiheutti ilmeisesti vuodon. Vanha tiiviste näytti maallikon silmiin ehjältä
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Vedet öljyn seassa

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Kotioppäin tullessa annoin koko matkan reilusti happea,ja ei paisarissa pinta ollut laskenut.Uudet öljyt kirkkaat,mitä nyt pari vaahtopalloa tietysti joukossa kun väkisin sitä vanhaa kuraa jää öljyputkiin ja kanaviin.Jos vuoto loppui niin tonnin jälkeen uudet taas sisään niin puhdistuu.

Tällä hetkellä ainakin sellainen fiilis että loppui!Helppoja tällaiset remontit näihin ooppeleihin. :mrgreen:
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Vedet öljyn seassa

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

simanski kirjoitti:Päljos kannen momentti ng turboissa on?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=17640
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Vedet öljyn seassa

Viesti Kirjoittaja Suppari »

http://www.thesaabsite.com/95/Coolantheadgasket.pdf
Kiristysjärjestys varmastikkin sama t5 koneessa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Vedet öljyn seassa

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Pari vuotta sitten 1000€
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: Vedet öljyn seassa

Viesti Kirjoittaja mursu »

1400e maksoi omaan autoon, tosin itse en laskua maksanut vaan romun myynyt liike.
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Vedet öljyn seassa

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Saabisti -77 kirjoitti:Pari vuotta sitten 1000€
Teetätin rempan Torekilla, tosin samassa yhteysdessä uusittiin turbo joka oli toisen 1000€
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24625
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Vedet öljyn seassa

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

simanski kirjoitti:Jälki kiristelin oman kannen, edelleen pihisee paisarin korkki ajon jälkeen. Lämmöt ei seilaa ja lämpenee normisti ei mehut sekaisin ym.. Taitaa olla pahvin vaihto tulossa eteen?? minkä hintainen operaatio on teetettynä?
pihisee? tuleeko paisariin kuplia ku kone käy? oisko paisarin korkissa se ongelma........
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
kummis
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: To Marras 01, 2007 12:27
Paikkakunta: Turku

Re: Vedet öljyn seassa

Viesti Kirjoittaja kummis »

Kattelin tuossa moniurahihnaa vaihdellessa, että jäähdytinnesteet olis aika vaihtaa. No näyttäs siltä, että nesteen seassa olisi vähän öljyä kun on aika tummansinistä tuo neste ja aika liukasta. Mitä on ihmiset mieltä riittäisikö kannen kiristys vai pitäisikö lähteä pahvia vaihtamaan? Öljyä ei syö eikä mitenkään öljyissä päin vikaa ainakaan huomannut. Nesteet varmaan aika vanhat, kun viimeset huollot näköjään olleet vain öljynvaihto huoltoja. Auto nyt talven tarkoitus olla seisonnassa. Autolla ajettu 250tkm. Sain motonetistä väärän kokoiset rullat tuohon hihnan vaihtoon ja jäi homma kesken niin ajattelin että jatkanko kannen roplaamisella vai mitä teen.
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
kummis
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: To Marras 01, 2007 12:27
Paikkakunta: Turku

Re: Vedet öljyn seassa

Viesti Kirjoittaja kummis »

Sellaista harmaan mustaa näytti hieman olevan nesteen seassa muuten sinistä. Varmaankin kiristys riittänee tai ainakin kannattanee kokeilla luulisin. Vähän tihkunut öljyä kannen välistä ulospäin, kun on hieman mähmässä koneen kylki. Ei tosiaan öljyä hävittänyt 10tkm matkalla. Pitänee momenttiavain ostaa biltemasta. Onko muuten pultin kanta kuusiokolo ja minkä kokoinen niin ostan hylsyn samointein? Liekö mitään tiivistettä venttiilikannen kopassa, mitä kannattais samalla vaihtaa ettei ala vuotaa vai kestääkö aukaisun?
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Vedet öljyn seassa

Viesti Kirjoittaja Suppari »

v*tun paska,taas on varmaan pultit löysällä,paaliin menee jos on tiivari rikki.On se kumma ku ei pysynyt enempää ku 30tonnia kireellä/tiivari ehjänä.
En ees avannut kyllä peltiä että voi olla lohkossakin aukko :mrgreen:
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Vastaa Viestiin